Bugatti Bolide ajunge la finiș

0
75

Ultimul Bolide finalizat în Atelierul Molsheim marchează sfârșitul unui capitol pentru Bugatti. O viziune transpusă în august 2021 în conceptul „Ce-ar fi dacă…” face parte acum din moștenirea mărcii franceze.

Începutul…

Designul modelului Bolide a fost finalizat în 2022, ingineria fiind finalizată la începutul anului 2023. Vi­zi­unea s-a cristalizat prin mii de ore de analiză inginerească, rafinament estetic și o atenție meticu­loa­să la detalii. Fiecare decizie a asigurat că primele prototipuri erau gata de condus, permițând echi­pei să testeze și să perfecționeze mașina în condiții reale.

În 2023, Le Mans a servit ca un teren de testare esențial. Echipa Bugatti a sosit pe legendarul circuit cu o mașină care întruchipa ani de angajament față de principiile Bugatti și, cu înfățișarea sa colorată, a adus un omagiu câștigătorilor Bugatti de la Le Mans din anii 1930. Rezultatele au depășit așteptările când pilotul oficial Bugatti, Andy Wallace, a atins 350 km/h pe linia dreaptă.

Totuși, din vara anului 2023 până la începutul anului 2024, Bolide și-a continuat faza intensivă de dez­voltare pe pistă. Această perioadă a necesitat un angajament absolut din partea întregii echipe, ingi­ne­­rii și tehnicienii lucrând zilnic foarte intens. Fiecare zi a urmat un program meticulos planificat, atât de precis încât timpul de nefuncționare a fost măsurat în minu­te, mai degrabă decât în ​​ore, asigurând un timp maxim pe pistă la deschiderea circuitului dimineața.

„Ne-am propus să creăm o mașină care să poată performa pe pistă, dar care să facă parte și din cele mai bune colecții din lume. De aceea, am acordat o atenție extraordinară fiecărui detaliu de execuție, de la vopsea la interior, astfel încât deținerea unui Bolide să reflecte același nivel de măiestrie ca orice alt Bugatti din colecția dumneavoastră. Aceasta a fost o nouă provocare pentru echipele noastre de producție din Atelier și pentru fiecare furnizor și partener. Motorsportul acordă de obicei prioritate pieselor care pot fi schimbate rapid, însă un Bugatti este creat pentru a rezista testului timpului. Menținerea acestei filozofii, oferind în același timp performanțe extreme, a necesitat o dedicare absolută din partea tuturor celor implicați” a explicat Christophe Piochon, Președinte Bugatti Automobiles.

…Și finalul

Pe măsură ce producția modelului s-a încheiat la Molsheim, fiecare Bolide poartă povestea unei călătorii remarcabile. De la începuturile ambițioase din august 2021, până la validarea de la Le Mans 2023 și primele zile pe pistă cu clienții în 2025, proiectul reflectă dedicarea inginerilor care s-au asigu­rat că fiecare componentă îndeplinește standardele exigente ale Bugatti.

Ultimul Bolide reprezintă un capitol deosebit de semnificativ în această poveste. Comandat de un co­le­c­ționar dedicat și un prieten de lungă durată al mărcii, acest ultim exemplar se inspiră dintr-o piesă valoroasă a moștenirii Bugatti – propriul Type 35 deținut de proprietar. Legătura dintre trecut și prezent este exprimată prin gama de culori aleasă cu grijă, care onorează nuanțele vibrante de albastru care au făcut parte din istoria competițiilor Bugatti de generații întregi. Această paletă de culori are o sem­nifi­cație atât de mare pentru ultimul client, încât acesta a specificat aceeași gamă de culori și pentru Veyron Grand Sport – el însuși ultimul exemplar produs. Prin urmare, ultimul Bolide completează o trilogie care se întinde pe decenii.

Finisat într-o specificație personalizată, cu detalii exterioare în nuanțele Black Blue și Special Blue Lyonnais, cu Alcantara Lake Blue în tot interiorul, acest ultim Bolide reflectă relația dintre colecțio­nar și marcă. De la steagul francez de pe lateralul mașinii și până la cusăturile interioare Light Blue Sport, fiecare element vorbește atât despre pasiunea individuală pentru motorsport, cât și despre moștenirea Bugatti în materie de curse.

Limitat la doar 40 de exemplare, Bolide reprezintă o dovadă despre ceea ce se poate realiza atunci când moștenirea tradițională ghidează inovația, iar urmărirea perfecțiunii rămâne singurul standard acceptabil.

Vă recomandăm și:

Bugatti Brouillard: capodoperă unică prin Programul Solitaire

Garaj de lux pentru mașinile Bugatti

Bugatti EB110: Primul supercar

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

19 + twenty =