Bugatti EB110: Primul supercar

0
84

Bugatti este azi identificat cu hypercarurile de superlux precum Veyron sau Chiron, dar istoria mărcii franceze a fost una zbuciumată, iar lumea a uitat de supercarul original Bugatti: EB110 din 1991.

Bugatti este un nume care rezonează cu orice pasionat al automobilului. Marca franceză a avut, însă, o istorie zbuciumată, iar în 1952, Bugatti și-a încheiat perioada de glorie inițială. Astăzi, numele cu greutate din istoria auto face parte din portofoliul grupului Volkswagen și a fost trecut de curând sub aripa celor de la Porsche, într-un joint-venture cu compania croată Rimac. Este doar cel mai recent capitol într-o istorie marcată de resurecții și dispariții. Marca a fost înființată de Ettore Bugatti în 1909. Era născut în Italia, la Milano, dar s-a stabilit în Alsacia, la Molsheim, locul de unde a pornit marca ce îi poartă numele. Mașinile create în perioada interbelică sunt parte din istorie. Cu succese în lumea sportului cu motor, Bugatti şi-a făcut un nume cu modele precum Type35B, Type 57 Atlantique sau Type 41 Royale. Familia Bugatti a fost marcată de tragedie în 1939, când Jean Bugatti, fiul lui Ettore a decedat în timp ce testa una dintre mașinile Type 57. Războiul avea să distrugă fabrica de la Molsheim, iar Ettore Bugatti a decedat în 1947. Marca nu avea să supraviețuiască acestor evenimente, iar în 1952, Automobiles Bugatti și-a încetat activitatea.
A fost însă resuscitată în 1987 sub o nouă titulatură: Bugatti Automobili SpA. Antreprenorul italian Romano Artioli a achiziționat drepturile asupra mărcii și a pus bazele unei noi uzine în Campogalliano, Modena, Italia. Construcția uzinei a început în 1988, alături de dezvoltarea unui nou model, un supercar. Prezentat sub forma unui concept în 1989, modelul EB 110 GT a intrat în producția de serie în 1991.


Spectaculos și cu un design futurist pentru anii ‘90, noul model Bugatti EB 110 GT era un supercar modern pentru acea vreme. Deși pare greu de crezut, modelul are acum o vechime de 30 ani.
Bugatti EB 110 GT folosea un motor V12 de 3,5 litri supraalimentat prin intermediul a patru sisteme turbo. Puterea dezvoltată era de 560 CP la 8.000 rpm, iar cuplul maxim era de 611 Nm la 3.750 rpm. Pu­terea era transmisă către toate cele patru roți prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu șase trepte. Performanțele erau impresionante pentru anul 1991: sprintul de la 0 la 100 km/h se făcea în 3,26 secunde, iar viteza maximă era de 351 km/h. O versiune numită Super Sport oferea o putere mărită la 612 CP. Bugatti a folosit o caroserie din fibră de carbon pentru modelul EB 110, o premieră în lumea automobilului. Caroseria cântărea doar 125 kg.

Însă, destinul a fost din nou potrivnic mărcii Bugatti. După entuziasmul inițial și o lansare pompoasă pe străzile Parisului, marca s-a confruntat cu dificultăți financiare. Economia globală era în recesiune la începutul anilor ’90, iar prețul de 350.000 de dolari pentru un exemplar EB 110 nu era mic. Uzina s-a închis în 1995 după ce a fabricat doar 139 exemplare ale modelului Bugatti EB 110.

Foto: Bugatti

http://www.autotestmagazin.ro/bugatti-bolide-extravaganta-albastra/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


+ sase = 8