Bugatti Brouillard: capodoperă unică prin Programul Solitaire

0
5548

Bugatti Brouillard deschide Programul Solitaire al mărcii cu un hypercar unic, construit pe platforma cu motor W16: 1.600 CP, caroserie cu design fluid, interior finisat artizanal în verde, motive ecvestre şi sculpturi minuscule din sticlă.

Un concept Solitaire realizat la comandă

Programul Solitaire marchează revenirea tradiţiei coach-built la Bugatti și va oferi doar două creaţii unice pe an. Brouillard este primul model, realizat exclusiv pentru un colecţionar care apreciază istoria mărcii şi pasiunea pentru artă ­personalizată.

Motorul W16, apogeul tehnic al erei Bugatti Chiron

Sub capotă, Bugatti Brouillard utilizează motorul W16 de opt litri, quad­turbo, ultima şi cea mai evoluată versiune, generând impresionanta putere de 1.600 CP. Platforma tehnică foloseşte un şasiu monococă din fibră de carbon, transmisie automată cu dublu ambreiaj și 7+1 trepte de viteză, suspensie cu braţe duble și frâne ceramice performante, iar caroseria este prelucrată manual, pentru aerodinamică optimă.

Design exterior organic şi eleganţă în mişcare

Aspectul exterior evită muchiile dure, prezentând suprafețe curbe care sugerează fluiditatea mișcării unui cal în galop. Deși Brouillard este bazat pe Bugatti Mistral, blocul frontal aminteşte de modelele Divo și La Voiture Noire, iar elementele precum grila în formă de potcoavă, spoilerul tip ducktail integrat, evacuările duble suprapuse și difuzorul agresiv adaugă performanță aerodinamică.

Funcţie şi formă, perfect îmbinate prin aerodinamică

Prizele de aer frontale generoase asigură răcirea riguroasă necesară motorului W16 cu patru turbine, iar difuzorul posterior maximizează suprafața de gestionare a fluxului de aer, conform precizărilor celor de la Bugatti. Toate componentele de caroserie sunt sculptate cu grijă, pentru a fi estetice, dar și funcționale.

Interior ca o galerie verde de artă și tradiţie

Cabina străluceşte prin utilizarea tapiseriei tartan cusută manual, fibră de carbon cu tentă verde, componente prelucrate din aluminiu și plafon din sticlă, toate creând o atmosferă iluminată și sofisticată. Consola centrală se întinde de la bord până în spatele pasagerilor, accentuând legătura dintre exterior și interior.

Detalii simbolice: calul în fiecare element

În interior, pe uși și spătarele scaunelor, se regăsesc broderii cu motive inspirate din lumea cabalinelor de elită, iar schimbătorul de viteze este realizat dintr-un bloc de aluminiu, sub care se află o mică sculptură în sticlă reprezentând calul Brouillard, omagiul discret, dar profund, adus proprietarului acestuia, nimeni altul decât fondatorul mărcii, Ettore Bugatti.

Colecționarul care a comandat mașina, păstrător al patrimoniului Bugatti

Proprietarul noului Brouillard este un colecţionar dedicat artei Bugatti, care posedă inclusiv mobilier conceput de Carlo Bugatti și sculpturi ale unuia din fiii acestuia, Rembrandt Bugatti, celălalt fiind Ettore. Cu alte cuvinte, această maşină reflectă legătura sa profundă cu tradiția familiei şi spiritul artistic care a definește marca Bugatti.

Despre prețul total al acestui Bugatti Brouillard (ceață, în franceză) nu se știe nimic, dar este cu siguranță mult mai mare decât al modelului Mistral din care este derivat și care costă cel puțin cinci milioane de euro, fără taxe.

Vă recomandăm și:

Bugatti W16 Mistral – Teste finale

Bugatti – colecția proprie de mobilă

Bugatti EB110: Primul supercar

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

two × 2 =