La patru ani de la apariția celei de-a doua generații Encore facelift-ul său etalează stil și sofisticare cu un interior actualizat, tehnologie recentă, un „chip” nou și logo-ul mărcii redesenat.
Ce este interesant? Faptul că la jumătatea vieții celei de-a doua generații, Buick s-a hotărât să scape de asocierea designului (măcar cel frontal) cu cel al „plecatului” brand Opel din cadrul GM și să caute o identitate care să se integreze în noua direcție de dezvoltare a brandului american premium, căreia i-a adăugat și inițialele GX. Așa că „liftingul” a trebuit să fie mult mai radical în actuala ipostază, crossover-ul subcompact primind un design actualizat și tehnologie de ultimă oră.
Ce este nou?
De fapt cine îl privește și-l compară cu prima generație, ar putea să-l categorisească într-o eventuală zonă „subcompact plus”. Și chiar dacă pe tărâmul Unchiului Sam mașinile din segmentele mici nu sunt chiar prima opțiune, actuala generație Encore este considerată de constructorul american una foarte populară. Encore GX este primul vehicul de la americani care a adoptat noul logo „tri-shield” al mărcii, cele trei scuturi celebre fiind de data asta aliniate orizontal, precum și noua „față Buick” prin aspectul său frontal. Având un design exterior revitalizat și un interior nou centrat pe tehnologie, Encore GX este o interpretare modernă, sofisticată și elegantă a SUV-ului mic premium. Actualizarea lui Encore GX oferă, de asemenea, pentru prima dată echiparea Avenir, reprezentând cea mai înaltă expresie a luxului Buick. În plus, echiparea Sport Touring (ST) va fi acum o opțiune pentru cumpărătorii Encore GX, oferind un aspect unic, șic și sportiv.
Văzut pentru prima dată pe conceptul Buick Wildcat EV, noul limbaj de design al fasciei frontale prezintă o zonă inferioară dinamică, înclinată înainte, care vine într-un crescendo la noul logo montat pe caroserie. O grilă modernă actualizată se asociază cu noile faruri LED cu „aripi” pentru o prezență vizuală distinctivă.
Spatele lui Encore GX prezintă la rândul său noul logo împreună cu inscripția afișată vizibil în centrul hayonului, în timp ce noile lămpi LED din spate sunt standard pe echipările ST și Avenir. Nu confundați GX-ul cu Buick Encore de dinainte, care este mai mic și mai auster. În primul rând, este cu vreo 70 mm mai lung, cu un plus de 40 mm la ampatament și 33 mm la lățime și este cu 50 mm mai înalt. După cum spuneam, gândiți-vă la el ca la un soi de reprezentant al clasei „subcompact plus”, care se încadrează între modelele de bază Buick Encore și Enclave. Nu numai că este mai mare, dar adaugă și câteva caracteristici binevenite. Acum facelift-ul include noul Virtual Cockpit System și este primul Buick care primește această tehnologie ce dispune de două ecrane, cu o lungime totală de 19 inci/483 mm, sub o singură peliculă de sticlă. Americanii spun că este cel mai mare afișaj de infotainment din segment în care grupul de comenzi digitale măsoară 8 inci/203 mm în diagonală, iar ecranul tactil are 11 inci/279 mm și operează un sistem de infotainment care include Apple CarPlay și Android Auto, cu încărcare wireless pentru smartphone disponibilă ca opțiune.
Interiorul lui Encore GX a fost actualizat cu materiale moi la atingere și modele de cusături, a menționat Buick. Și pentru diferențierea crossover‑ului de produsele similare Chevrolet, sistemul QuietTuning de la Buick ajută la reducerea zgomotului din cabină. Iar echiparea ST primește și câteva detalii distinctive, inclusiv un volan cu baza teșită. Șoferii mai înalți sau mai „dodoloți” știu ei de ce.
Echipare „high”
Echiparea Avenir vine din anul 2020, cel mai de succes de până acum pentru constructor, deținând o rată de „adoptare” de aproximativ 27% și, respectiv, 28% pentru Enclave și Envision, deoarece clienții continuă să fie atrași de luxul funcțional pe care Buick îl oferă. Și pentru că am tot pomenit de Avenir, este vorba despre „cel mai cel” nivel de echipare disponibil pentru prima dată pe Encore GX, care ridică segmentul SUV-urilor mici la un nou nivel, oferind indicii de design exclusive, caracteristici de ultimă oră și materiale premium. La exterior include o grilă frontală unică Avenir, lămpi LED în spate cu lentile transparente unice, jante de 19 inci specifice echipării, accente cromate pentru barele de protecție față și spate și mulaj lateral metalic al caroseriei, de culoare neagră.
Experiența Avenir continuă și în interior cu o temă exclusivă de culoare Whisper Beige și Jet Black, scaune din piele, cel al șoferului cu reglare electrică în zece direcții, iar pentru pasager cu opt direcții, volan încălzit, dispozitiv pentru ionizarea aerului, oglindă retrovizoare cu estompare automată, tetiere Avenir brodate și praguri specifice. Dacă vă gândiți la partea dinamică o să aveți o surpriză pentru că nu s-a schimbat nimic, dar… există două opțiuni de motoare de cilindree mică. 2024 Encore GX vine standard cu un motor turbo de 1,2 litri care dezvoltă 137 de cai putere și un moment maxim al cuplului de 220 Nm.
Pentru cei care cred că nu sunt suficiente aceste valori, mai este disponibil și un motor, tot turbo, de 1,3 litri care „scoate” 155 de cai putere și un moment maxim al cuplului de 236 Nm. Totuși cei de la Buick spun că variantele sunt destul de „funny”, pentru că turbocompresorul îi permite fiecărui motor să atingă vârful de cuplu mult mai rapid și să-l mențină pentru o arie mai lungă de turații pe minut, în comparație cu un motor cu aspirație naturală, oferind astfel o capacitate de răspuns mai mare și o unitate mai antrenantă pentru cel de la volan.
Iar partea cea mai importantă este că tracțiunea AWD este disponibilă pentru toate variantele de echipare, iar în acest caz modelele sunt echipate cu o transmisie automată cu nouă trepte. Variantele cu tracțiune pe puntea din față (FWD) sunt dotate standard cu o transmisie cu variație continuă (CVT). Însă trebuie să aveți puțină răbdare întrucât comenzile pentru Encore GX facelift încep abia din luna mai, adică peste o lună.
(Articol publicat în nr. 279 al revistei Auto Test Magazin)
http://www.autotestmagazin.ro/buick-skylark-metal-cu-suflet/
http://www.autotestmagazin.ro/buick-enspire-un-american-pentru-china/