Lamborghini LB744: Arhitectură novatoare

0
97
Despre noul motor, cu numărul de cod L545, italienii spun că este cel mai ușor și mai puternic motor V12 produs vreodată de Lamborghini.

LB744 este numele de cod al primei mașini super sport hibride cu care Automobili Lamborghini își sărbătorește cei 60 de ani de existență. Constructorul italian vine cu o arhitectură complet nouă și cu un grup motopropulsor ce combină puterea unui nou motor 12V cu alte trei electrice.

Pragul celor șase decenii reprezintă de fapt un nou început la Sant’Agata Bolognese odată cu o serie de informații despre primul vehicul electrificat de înaltă performanță HPEV (High Performance Electrified Vehicle), un model super sport hibrid plug-in echipat cu o baterie litiu-ion ușoară, de mare putere.
Pentru italieni este o soluție inovatoare, concepută să reducă emisiile în comparație cu precedentul V12, maximizând în același timp performanțele mașinii. Motorul V12 cu aspirație naturală montat central, de 6,5 litri, este completat de trei motoare electrice, dintre care unul este integrat în noua cutie de viteze cu dublu ambreiaj cu opt trepte. Acesta este montat transversal și plasat pentru prima dată în spatele motorului cu ardere internă. Iar în zona tunelului de transmisie, existent încă de pe vremea modelului Countach, a apărut în schimb o baterie litiu-ion care alimentează motoarele electrice. Rolul lor este să mărească furnizarea puterii la turații scăzute și, bineînțeles, să transforme LB744 într‑o mașină pur electrică, reducând emisiile totale de CO2 cu 30% în comparație cu „fratele” Aventador Ultimae.

Despre noul motor, cu numărul de cod L545, italienii spun că este cel mai ușor și mai puternic motor V12 produs vreodată de Lamborghini.

Puțin înseamnă mult
Noul motor cântărește doar 218 kg, cu 17 kg mai puțin decât unitatea din Aventador, și produce 825 CV la 9.250 rpm datorită sistemului de distribuție reproiectat care acceptă o gamă maximă de 9.500 rpm. Puterea specifică este de 127 CP/litru, cea mai mare din istoria motoarelor Lamborghini cu 12 cilindri, în timp ce cuplul maxim este de 725 Nm la 6.750 rpm.
Conductele de admisie către cilindri au fost reproiectate pentru creșterea volumului de aer și garantarea unui flux optim în camera de combustie. Arderea în interiorul motorului (cilindrilor) propriu-zis a fost și ea optimizată, datorită reglării ionizării în cameră cu două unități de control, o soluție deja folosită la Aventador și acum transferată la noul model. Sistemul de combustie are un raport de compresie crescut de 12,6:1 față de 11,8:1 pentru Aventador Ultimae.

Integrală, dar altfel
Dar pentru că este vorba despre un sistem hibrid pe lângă motorul cu ardere internă, care furnizează putere roților din spate, o pereche de motoare electrice își fac acum debutul pe puntea din față, fiecare furnizând tracțiune unei singure roți. După cum am menționat mai sus, al treilea motor electric este poziționat deasupra cutiei de viteze cu dublu ambreiaj cu opt trepte, și poate furniza energie roților din spate, în funcție de modul de conducere selectat și de condiții de rulare.
Cuplul combinat al întregului ansamblu motor oferă niveluri de performanță remarcabile chiar și în domeniul mașinilor super sport, cu o valoare maximă de 725 Nm produși de motorul cu ardere internă și 350 Nm de la fiecare dintre motoarele electrice din față. Iar partea importantă este că îi permit lui LB744 să păstreze una dintre cele mai puternice tradiții ale Lamborghini, adică tracțiunea pe patru roți.
Și încă un fapt, LB744 este echipat cu un acumulator litiu-ion de mare putere specifică (4.500 W/kg) situat în tunelul central, menținând centrul de greutate cât mai jos posibil și asigurându-i astfel o distribuție optimă a greutății.
Bateria este protejată de un strat structural inferior și este conectată la motoarele electrice din față, motorul electric din spate și o unitate de reîncărcare integrată. Are 1.550 mm lungime, 301 mm înălțime și 240 mm lățime și conține celule cu o capacitate totală de 3,8 kWh. Când se golește complet, aceasta poate fi reîncărcată utilizând atât curentul obișnuit al instalațiilor casnice, cât și curent alternativ de până la 7 kW și se reîncarcă complet în doar 30 de minute. De asemenea, poate fi reîncărcat și prin frânarea regenerativă, de la roțile din față, sau direct de la motorul V12 în doar șase minute.

(Articol publicat în nr. 279 al revistei Auto Test Magazin)

http://www.autotestmagazin.ro/lamborghini-cyberpunk/

http://www.autotestmagazin.ro/lamborghini-countach-lp500-reconstructia-unui-model-special/

http://www.autotestmagazin.ro/lamborghini-v12-o-istorie-la-60-de-grade/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


doi + 4 =