BYD Seal 6 DM-i, modelul hibrid destinat familiilor

0
5712

Constructorul auto chinez BYD intră pe piaţa europeană cu Seal 6 DM-i, un nou model în două variante de caroserie și cu propulsie tip hibrid încărcabil, care promite autonomie electrică semnificativă, consum redus şi preţ competitiv.

Segmentul D, o nișă de piață cu potențial de dezvoltare

In ultima perioadă, mulți producători auto au părăsit segmentul D, dedicat mașinilor de  familie, transformându-l astfel într-o nișă. BYD gândește altfel și face un pariu îndrăzneț intrând pe acest segment cu Seal 6 DM-i. Dacă va reuși nimeni nu poate ști acum, doar viitorul ne va lămuri.

Două variante de caroserie

BYD propune modelul în două variante de caroserie: berlină (sedan) și break (Wagon/Touring). Versiunea Seal 6 DM-i Touring este potrivită pentru cei care caută spațiu suplimentar și o abordare practică, în timp ce sedanul oferă un look mai dinamic.

Dimensiuni ce promit spațiu interior generos

Modelul sedan are aproximativ 4,84 metri lungime, 1,87 m lățime și 1,50 m înălțime, ceea ce îl situează confortabil în standardele segmentului D. Versiunea Touring este puțin mai înaltă, oferind mai mult spațiu pentru cap și un portbagaj mai generos. Aceste dimensiuni permit o prezență solidă pe drum și o concurență directă cu modele consolidate europene.

Propulsie plug-in hybrid (PHEV)

BYD Seal 6 DM-i este disponibil exclusiv ca plug-in hybrid (PHEV – hibrid încărcabil). Sistemul de propulsie combină o unitate termică (98 CP) pe benzină de 1.5 litri, normal aspirată, și un motor electric (197 CP), cu sistem de transmisie cu variație continuă E-CVT și tracțiune pe roțile din față.

Variante de baterie și autonomie

Există două versiuni principale în ceea ce privește bateriiile:

  • un pachet de 10 kWh capacitate brută, care permite o putere totală utilizabilă a sistemului PHEV de 183 CP și o autonomie electrică de 55 km (WLTP), în versiunea sedan, și 50 km, în cazul breakului;
  • acumulatori cu un total brut de 19 kWh, care ridică puterea PHEV la 212 CP și autonomia electrică la 105 km (sedan), respectiv, 100 km (break).

Aceste valori sunt competitive și permit reducerea dependenței de motorul termic pe majoritate distanțelor parcurse zilnic la nivel urban.

Consumul de benzină și autonomia totală

Autonomia totală în modul hibrid, ce combină acumulatorii cu rezervorul de benzină de 65 litri, ajunge la 1.505 km (sedan) și 1.455 km (Touring), ceea ce oferă o versatilitate excelentă pentru utilizatorii ce parcurg distanțe lungi fără reîncărcare frecventă. Consumul mediu de benzină este cuprins între 4,8 și 5,0 l/100 km, în funcție de versiune.

Echipări interioare și tehnologie

Chiar la nivel de echipare de bază (Boost), modelul oferă dotări moderne: ecrane digitale mari pentru indicatoarele de bord și centrul multimedia, faruri LED, regulator de viteză adaptativ și chiar funcție V2L, ce permite alimentarea cu energie electrică a unor dispozitive externe. Versiunile Comfort Lite și Comfort (vârful de gamă) adaugă camere 3600, scaune ventilate și încălzite, volan încălzit și ecrane centrale mai mari.

Preț competitiv

BYD Seal 6 DM-i reușește să înregistreze emisii de CO2 reduse (între 38 și 60 g/km), ceea ce îi permite să evite majorarea taxelor în multe din țările europene care le aplică. De asemenea, greutatea relativ moderată (între 1.665 și 1.765 de kilograme) ajută la evitarea unor taxe de masă la puntea aflată în mișcare. Prețul de pornire pe piețele vest-europene este competitiv, începând de la aproximativ 38.500 de euro, pentru versiunea de bază.

Șansele în fața competiției europene

BYD vizează ca Seal 6 DM-i să concureze direct cu modele consacrate europene, precum Volkswagen Passat PHEV, BMW Seria 3 sau Skoda Octavia și Superb. Dimensiunile și autonomia o plasează în media acestor modele, iar ofertele tehnologice și nivelul de echipare pot reprezenta un factor de atracție semnificativ pentru clienți.

Succes potențial, dar nu garantat

Cu BYD Seal 6 DM-i, constructorul auto chinez atacă o nișă în care mulți producători occidentali s-au retras, oferind un pachet tehnologic solid, autonomie electrică corespunzătoare, dotări moderne și un preț atractiv. Modelul poate reprezenta un jucător relevant pe segmentul modelelor familiale europene, mai ales pentru cei interesați de o versiune plug-in hybrid cu autonomie decentă și costuri de utilizare reduse.

Vă recomandăm și:

BYD Dolphin Surf: modelul electric de oraș a debutat în România

Best Electric Car România – ediția 2025

Boston Dynamics și Toyota Research Institute – Robot umanoid animat de Ai

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

10 − four =