Best Electric Car Romania a ajuns la a cincea ediție. Pe parcursul a două zile, a fost nevoie de 16 jurnaliști din presa de specialitate, un traseu de aproximativ 600 km si peste 850 kWh consumati pentru a se decide câștigătorul. Nu a fost deloc ușor. Dar a fost foarte interesant.
După evenimentul Best Electric City Car 2025 (Hyundai Inster și Allview CityZEN câștigă Best Electric City Car – AutoTest Magazin) desfășurat luna trecuta, data de 15 mai a reprezentat finalul ediției 2025 a Best Electric Car România.
Început, ca de obicei, cu selecția celor opt finaliste care urmau sa-si dispute titlul suprem dar si alte premiii speciale, cei 16 membri ai juriului au avut o sarcină dificilă pentru că lista modelelor eligibile a devenit din ce în ce mai generoasă de la un an la altul.
Dacă la prima ediție, în 2021, cu greu au fost adunate 7 finaliste, la această a cincea ediție „bazinul” de modele electrice a crescut amețitor. Au fost aproape 40 de modele noi eligibile, dintre care juriul a ales, deloc ușor, nu 7 ci 8 finaliste. Ca membru in juriu, am experimentat „pe viu” dificultatea selectării finalistelor pentru că oferta de pe piață este extrem de variată și de consistentă.
Fiind vorba de un eveniment de notorietate și cu o amprentă economică și logistică semnificativă, pentru buna sa desfășurare BEC 2025 a fost susținut de parteneri tradiționali.
Pe lângă Ministerul Mediului, evenimentul a fost susținut de Arval, în calitate de partener principal, de Eldrive ca partener de încărcare, de compania Schaeffler (care a preluat ștafeta de la Vitesco), București Mall (pentru expunerea modelelor intrate în finală), hotelul TTS Covasna care ne-a fost gazdă foarte ospitalieră plus un furnizor principal de anvelope pentru vehiculele electrice – Hankook.
Față de edițiile anterioare, cea din 2025 reprezintă un moment special datorită calibrului modelelor care au intrat în finală:
- primul autoturism electric produs în România – Ford Puma Gen-E
- Renault 5 – deținătorul celui mai important trofeu auto european ajuns la editia 61, European Car Of The Year 2025 (unde și România are un reprezentant, între cei 60 membri ai juriului în persoana lui Florin Micu, organizator al evenimentului BEC în România)
- Kia EV3 – deține premiul World Car of the Year 2025
- Hyundai Inster – deținătorul recent al titlului Best ElectricCity Car in Romania 2025, competiție dedicată autoturismelor urbane cu lungime sub 4 metri
- Cupra Tavascan – reprezentant al celor mai noi tendințe de design ale mărcii spaniole
- BYD Sealion 7 – un model spectaculos din multe puncte de vedere, recent intrat în România (practic, a fost luat direct de pe scena unde a fost lansat cu o zi înainte de începerea BEC 2025)
- Link&Co 02 – un alt modele chinezesc, din familia Geely, conceput în Suedia, recent intrat și el pe piața din România
- Volvo EX90 – nava amiral din gama producătorului suedez, un etalon al rafinamentului și luxului.
Finalistele au fost expuse trei zile la București Mall, perioadă în care au fost testate de clienții, partenerii si angajații companiei Arval / BNP Paribas alături de vizitatorii centrului comercial.
După expunerea statică, au urmat cele două zile de test pe drumuri de toate categoriile (de la autostradă până la macadam) care au însumat aproximativ 600 de kilometri.
La final, ca de obicei, conferința de presă pentru anunțarea premiilor a avut loc la Ministerul Mediului, cu participarea domnului ministru Mircea Fechet.
În urma voturilor juriului, premiul BEC 2025 a fost adjudecat de SUV-ul Lynk & Co 02, cu cele mai multe puncte (97), urmat la foarte mică distanță de Renault 5 (94 de puncte).
Hatch-ul francez este, de altfel, deținătorul titlului Car of the Year pentru acest an.
Pe locul trei s-a clasat Hyundai Inster, cu 85 de puncte.
Iată și clasamentul complet:
- Lynk & Co 02 – 97 puncte
- Renault 5 – 94 puncte
- Hyundai Inster – 85 puncte
- Kia EV3 – 84 puncte
- Ford Puma Gen-E – 68 puncte
- BYD Sealion 7 – 61 puncte
- Volvo EX90 – 49 puncte
- Cupra Tavascan – 38 puncte
Tot în urma votului jurului, au fost stabiliți și câștigătorii celor cinci premii axate pe diferite caracteristici definitorii:
- BestElectric Tech, pentru cea mai interesantă tehnologie – BYD Sealion 7
- BestElectric Range, pentru cea mai buna autonomie – KIA EV3
- BestElectric Consumption, pentru cel mai redus consum – Ford Puma GEN-E
- BestElectric Design, pentru cel mai reușit aspect – Renault 5
- BestElectric Premium, pentru cel mai reușit model premium – Volvo EX90.
Nu în ultimul rând, premiul Best Electric City, care premiază cele mai dezvoltate municipii din punctul de vedere al infrastructurii de încărcare, a revenit în acest an municipiului Cluj – Napoca.
Vă recomandăm și:
Hyundai Inster și Allview CityZEN câștigă Best Electric City Car