Cadillac XT4: Lux pentru cei tineri

0
113

Cadillac a dezvăluit primul său crossover din clasa compactă destinat generației tinere de clienți de automobile premium. Cadillac XT4 este construit pe platforma tehnică utilizată de Opel Insignia Country Tourer și de câteva alte modele General Motors vândute pe piața nord‑americană.

De fapt, Cadillac XT4 este compact doar după standardele din SUA. În Europa, unde va ajunge anul viitor, este de clasă medie, mai degrabă, dacă luăm în considerare ampatamentul de 2.780 mm, la o lungime de 4.600 mm, lățime de 1.880 mm și înălțime de 1.630 mm. Crossoverul a fost proiectat, în special ca estetică și echipare, de o echipă de designeri tineri, pentru că cei născuți după anul 1985, care își doresc și își permit un automobil premium, sunt principala categorie de clienți vizată de noul model. Și sunt șanse mari să îi atragă, pentru că mașina are un design expresiv, proporții compacte, cu un aer atletic, potrivite pentru oraș și călătoriile de plăcere, și este dotată cu tehnologiile de comunicații și multimedia atât de căutate de cei tineri.

Cadillac XT4 poate fi echipat cu Active Sport Suspension, ce controlează automat și cursa amortizoa-relor

Cu noul model, Cadillac inaugurează o nouă strategie în ceea ce privește nivelurile de echipare, denumită simplu „Y”, care este reprezentată în cazul lui XT4 de Luxury (de bază), Premium Luxury și Sport. Toate modelele au faruri cu LED, aceeași tehnologie de iluminare fiind folosită și la blocurile optice spate și la luminile de zi, care se prezintă sub forma unor benzi în L răsturnat pentru a da părții frontale un caracter ușor impunător, vertical. Fiecare dintre cele trei niveluri de echipare are detalii estetice specifice la nivelul grilei radiatorului, asemănătoare cu cele ale modelelor de performanță Cadillac din seria V, a ramelor geamurilor și clanțelor portierelor. Cabina are și ea un aer tineresc cu linii bine definite și oferă un spațiu generos, specific mașinilor americane. Portbagajul poate ajunge la o capacitate de 1.385 litri, dacă se rabatează bancheta. Scaunele sunt de inspirație sport, opțional cu funcție de masaj la cele din față, tapiseriile sunt din materiale premium, inclusiv din piele naturală, și există versiuni de finisare cu detalii din lemn, aluminiu și fibră de carbon. Centrul multimedia imită, ca mod de operare și de afișare, telefoanele inteligente și poate fi controlat și prin voce. Are conexiune 4G LTE și ecran tactil de 200 mm diagonală, port de încărcare rapidă wireless de 15 W pentru smartphone, două porturi USB (alte două sunt în spate). Pe același ecran sunt redate și imaginile captate de camerele video pentru monitorizarea perimetrului și de cele folosite la parcarea cu spatele.
Cadillac XT4 este oferit, cel puțin pentru moment, cu o singură variantă de motorizare, un propulsor turbo în patru cilindri, de doi litri, pe benzină, de 237 CP și cuplu motor maxim de 350 Nm. Acesta are tehnologie de dezactivare a cilindrilor și sistem stop/start, pentru reducerea consumului de carburant. Unica transmisie disponibilă este automată cu 9+1 raporturi, care ajută la obținerea unui consum mediu de 7,8 l/100 km, conform Cadillac. Crossover-ul poate fi comandat cu tracțiune față sau integrală, aceasta din urmă oferind posibilitatea decuplării totale a punții spate.


În Europa încă nu știm care va fi prețul de bază al noului Cadillac, dar în SUA este de aproape 36.000 dolari.

 Text: Florin NECULA /Foto: Cadillac

Articolul precedentJeep Wrangler: Regele munţilor
Articolul următorRetromobil Fest 2018: Un weekend întreg dedicat automobilelor clasice
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


+ 3 = doisprezece