Calendar Formula 1 2023: 23 de etape pentru Marele Circ

0
713

Formula 1 are un an încărcat și în sezonul 2023. Chiar dacă Rusia nu mai organizează un Mare Premiu, iar China a fost eliminată, vom merge în premieră la Miami și Las Vegas, Statele Unite găzduind nu mai puțin de trei etape în acest sezon.

Cu un calendar ce ar fi trebuit să ducă echipele pe 24 de circuite, sezonul 2023 se anunță unul foarte plin. Anularea Marelui Premiu din China a redus încărcarea la 23 de etape, dar organizarea sezonului le va da dureri de cap celor care vor organiza logistica echipelor de Formula 1. Etapele de pe continentul nord-american (cinci la număr în acest sezon, o cursă în Canada, o cursă în Mexic și trei în Statele Unite ale Americii), nu sunt grupate consecutiv, ceea ce va însemna o încărcare suplimentară pentru transportul echipelor.
Australia nu va mai deschide sezonul, așa cum devenise tradițional, onoarea revenind cursei din Bahrain, ce va avea loc pe 5 martie. Australia primește poziția a treia în calendar. În 2023, vom reveni și în Qatar, pe circuitul de la Lusail, după ce țara din peninsula arabă a făcut o pauză de un an găzduind Campionatului Mondial de Fotbal.

Italia are din nou două etape, deschizând sezonul european pe 21 mai cu Marele Premiu Emilia Romagna ce se va disputa pe circuitul de la Imola. Tot în acest an vom merge în premieră pe străzile din Las Vegas. Pe lângă Las Vegas și tradiționala cursă din Texas, Formula 1 merge și la Miami, aceasta fiind prima cursă de pe continentul nord-american, programată pentru data de 7 mai.
Vom vedea un circuit modificat în Singapore, cu un nou desen ce va reduce timpul pe turul de circuit cu aproximativ 20 de secunde. Șase dintre etapele din 2023 vor beneficia și de curse sprint, formatul nou cu o cursă scurtă în ziua de sâmbătă, ce va stabili ordinea pe grila de start pentru cursa de duminică.
În ceea ce privește echipele, pentru numele mari nu sunt mari schimbări pentru sezonul 2023, principalii actori rămânând cu echipele pentru care au mai concurat. La Red Bull, Max Verstappen își va apăra al doilea titlu mondial alături de Sergio Perez sperând că echipa condusă de Christian Horner va fi la fel de competitivă. La Ferrari, Charles Leclerc și Carlos Sainz vor lupta din nou pentru a aduce monoposturile roșii pe podium. Scuderia a trecut printr-o restructurare majoră, având un nou team manager în persoana lui Frederic Vasseur, adus de la Alfa Romeo pentru a-i lua locul lui Mattia Binotto.
Mercedes mizează pe Lewis Hamilton și George Russel pentru o revenire în top după două sezoane dezamăgitoare. La Alpine, Alonso i-a lăsat locul francezului Pierre Gasly, care va face echipă cu conaționalul său Esteban Ocon. Spaniolul Fernando Alsono i s-a alăturat lui Lance Stroll la echipa Aston Martin. La McLaren nu îl vom mai vedea pe zâmbărețul Daniel Ricciardo, acesta rămânând fără un volan în 2023. Alături de Lance Stroll, la McLaren va debuta australianul Oscar Piastri, campion în F2, F3 și Formula Renault.

Alfa Romeo continuă cu finlandezul Valtteri Bottas și chinezul Zhou Guanyu, după un sezon 2022 solid, terminat pe locul șase în clasamentul constructorilor. Haas și-a găsit un nou sponsor principal, a renunțat la serviciile lui Mick Schumacher și va merge pe mâna lui Kevin Magnussen și Nico Hulkenberg. Pentru AlphaTauri, japonezul Yuki Tsunoda rămâne constanta echipei, în timp ce al doilea loc a fost acordat olandezului Nyck De Vries, fost pilot de teste Mercedes și debutant în postura de pilot full-time la vârsta de 27 de ani. Williams aduce pe grila de start un alt debutant în F1, americanul Logan Sargeant alături de Alex Albon.

(Articol publicat în nr. 278 al revistei Auto Test Magazin)

http://www.autotestmagazin.ro/formula-1-regele-ayrton/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


× 9 = patruzeci cinci