Canoo Pick-up Truck: Era electrică în stil american

0
172

Urmașii Unchiului Sam nu vor să fie mai prejos atunci când este vorba despre reducerea emisiilor poluante și vor să demonstreze că o categorie îndrăgită de autovehicule, cum sunt pick-upurile, se poate adapta fără probleme la trendul electric.

Oblonul culcat ajută și la încărcarea și descărcarea camionului, iar extensia servește și ca suport al plăcuței de înmatriculare.
Versiunea de producție va deschide perioada de precomenzi în trimestrul al doilea al acestui an, livrările începând însă din 2023, la o dată care va fi anunțată.
Cabina extinsă este căptușită cu garnituri și materiale rezistente având două locuri în față. În spate se află o arie personalizabilă, care poate găzdui două scaune suplimentare sau poate fi configurată în funcție de specificul activităților desfășurate de utilizatorul acesteia.

Din „Orașul Îngerilor” apare un nou nume pe tapetul constructorilor de camionete. Canoo este o companie care dezvoltă vehicule electrice pentru utilizări specifice și scoate din tolba propriilor proiectanți un proiect de camionetă cu o lungime sub 4,7 metri. Este o alegere „minimalistă” dacă ne gândim la gabaritul unui Ford din seria F-urilor, unui RAM, Chevrolet Silverado, GMC Sierra sau Toyota Tundra. De exemplu, lungimea unui F150 începe de pe la 5,3 metri. Ca să nu mai vorbim de cybertruck-ul lui Tesla de aproape 5,9 metri…
Dar cuvântul magic al constructorului american a fost „spațiul”, iar platforma a mai fost folosită la un minivan, care poate fi foarte bine și un monovolum, și la un MPDV (Multi Purpose Delivery Vehicle), modele care fac deja parte din portofoliul startup-ului american. Platforma modulară integrează funcțional toate componentele critice ale unui grup de propulsie electric pentru reducerea spațiului ocupat de acestea și creșterea eficienței sale. Platformele EV tradiționale au unități de putere, ansambluri de amortizare și coloane mecanice de direcție care „ies” în vehicul și ocupă spațiu. În cazul de față, prin încorporarea direcției cu cabluri și ale altor tehnologii de economisire a spațiului, platforma subțire a celor de la Canoo, fără să fie nevoie de un compartiment motor, permite o suprafață de utilizare comparabilă cu o camionetă americană clasică, dar pe o amprentă la sol mai mică. Iar acest lucru face ca vehiculul să fie mai ușor de manevrat și mai convenabil de condus și parcat pe orice teren.
Flexibilitatea platformei și direcția prin cablu i-a permis cabinei să fie deplasată înainte maximizând astfel vizibilitatea șoferului. Designerii i-au oferit pick-upului o poziție înaltă și durabilitate prin lărgirea pasajelor, ca să facă loc roților mari, ceea ce permite creșterea stabilității și obținerea unui profil robust. Tehnologia avansată pentru iluminare oferă siguranță adaptivă, iar farurile și stopurile emblematice ale companiei servesc drept identificatori de bază ai mărcii fără să fie nevoie de un logo. Dincolo de volumul de depozitare, suprafața frontală a vehiculului a fost extinsă pentru protejarea eficientă a farurilor și parbrizului.
Același lucru este valabil și pentru exterior. De exemplu, suprafața de încărcare este extensibilă. Bena camionetei are o lungime de 1,8 m și se poate extinde până la 2,4 metri coborând oblonul din spate, suprafața obținută fiind complet protejată. Astfel se pot transporta obiecte mari, cum ar fi o foaie de placaj de 1,2 pe 2,4 metri.
Pe de altă parte bena camionului este modulară grație utilizării sistemului de separare a spațiului, conceput pentru menținerea în siguranță a diverselor articole. Platforma benei încorporează, de asemenea, apărători modulare de roți pentru asigurarea bicicletelor și posturi configurabile pentru ancorarea echipamentelor mari.
În laterale, lângă cabină, există două mini-obloane, tot extensibile, ce permit accesul rapid și ușor la bena camionetei și pot fi transformate în mese rabatabile. Partea bună este că pot deveni bancuri de lucru cu sursele de alimentare aflate în imediata lor apropiere. Iar sub fiecare mini-oblon se află o zonă de depozitare pentru articole, ca un sertar, care include o trusă de prim ajutor, un răcitor pentru gustări și băuturi, un spațiu de asigurare pentru laptop și multe altele.
Pe de altă parte camioneta a fost proiectată pentru folosirea unor caroserii variate care să răspundă cât mai multor cerințe de utilizare. Se poate transforma într-un camper, de exemplu. Iar pentru asta poate fi folosită ca generator electric accesibil din toate părțile vehiculului. Alimentarea pentru unelte și dispozitive poate dura toată ziua, cu un impact de până la 10% asupra autonomiei vehiculului de 360 km. Și nu în ultimul rând este echipat cu iluminare perimetrală pe toate laturile peretelui benei pentru o vizibilitate sporită.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


+ patru = 13