De la statutul unei mărci de buget pe care o alegeai fără să ai nicio pretenție în materie de performanțe sau design, la realitatea din prezent, a fost un drum lung, parcurs cu ambiție de producătorul asiatic.
Ultima creație a acestuia este un concept intitulat EV6 care adoptă o platformă dedicată de Kia mașinilor sale electrice și ofensivei care va urma în acest segment. Acest fapt, chiar dacă este unul deosebit de important pentru viitorul mărcii, nu este elementul central al articolului. Ce mă uimește și mai mult este consecvența Kia, modul cum în structurile sale de conducere au fost numite persoane legendare din lumea designului auto, care nu ocupă doar funcții legate de activitatea stilistică. Au și poziții de decizie în conducerea asiatică. Coreenii dețin un trio veritabil format din designerii Peter Schreyer, Luc Donckerwolke și Karim Habib.
Aceștia au contribuit semnificativ la destinele unor mărci cu pretenții precum Audi, Bentley, Lamborghini sau BMW. Prin urmare nu este de mirare că designul modelelor Kia este așa inspirat. Odată, însă, cu venirea lui Karim Habin marca pare să vireze treptat spre o zonă mai decorativă. Mașina prezentată are o alură de crossover și surprinde prin detaliile locale și modul în care se articulează suprafețele caroseriei. Așa, privită „difuz” printre gene, aduce și cu un model aflat în vitrina Hyundai, năbădăiosul Veloster. Asemănările sunt atât la nivel general, privind secțiunea longitudinală, cât și local, prin zona frontală sau linia laterală, montantul C. Nu trebuie înțeles că EV6 este o mașină reinterpretată. Acum avem în față o mașină electrică cu patru portiere care aduce cu această nouă tehnologie și beneficiile directe asupra spațiului interior, unul generos prin eliminarea arhitecturii clasice specifice mașinilor echipate cu motoare cu ardere internă. Aspectul exterior este o combinație reușită de tușe sportive pe o structură de crossover, dar care ține cont și de aspectul practic.
Cele patru portiere disimulate de parcă ar fi doar două sunt o altă reușită a conceptului, artificiu datorat lipsei montantului B și a modului în care este creionat montantul C. Un alt detaliu foarte frumos rezolvat și observabil când privești mașina din lateral este modul cum linia ascendentă a pragului este preluată după pasajul roții de linia subțire și roșie a blocurilor optice din spate. Este o atitudine extrem de grafică care, destul de probabil, o să funcționeze ca o semnătură identitară pe viitoarele modele Kia electrice. Interiorul atrage atenția printr-o compoziție de suprafețe contrastante cromatic alb/gri, jocuri de texturi și inserții metalice. Ecranul curbat completează atmosfera extrem de îngrijită a acestui concept. Pe volan mi-a fost atrasă atenția de logo-ul minimalist KIA, la rândul său un exemplu de reușită în designul grafic care vine în mod natural în completarea întregului demers al acestei mărci care a pus deja, de ceva vreme, designul la un loc extrem de important în ADN-ul său.
Foto: KIA