Capricorn 01 Zagato, hyper­car analog în era digitală

0
2534

Noul hypercar Capricorn 01 Zagato mizează pe un V8 Ford de 5,2 litri, super­alimentat, și cutie de viteze manuală cu 5 trepte şi doar 19 exemplare – o raritate dedicată pasionaţilor.

Măiestria inginerească germană combinată cu rafinamentul italian

Capricorn 01 Zagato reprezintă prima maşină de serie a prodeucătorului german Capricorn Group, cunoscut pentru componentele sale de performanţă pentru motorsport (Formula 1, Le Mans, rally-raid). Designul noului hypercar poartă semnătura Zagato, studio de design italian, fondat în 1919 şi celebru pentru caroseriile proiectate de-a lungul timpului pentru Aston Martin, Bentley, Lamborghini, Ferrari, Maserati, Alfa Romeo, Fiat, Lancia și alte mărci de prestigiu. Împreună, Capricorn și Zagato au proiectat o maşină care îşi propune să privilegieze experienţa de condus a şoferului, printr-un design curat, transmisie manuală şi focalizare pe performanțe.

Performanţă brută şi arhitectură ultra-uşoară

La baza noului model stă un motor V8, de 5,2 litri, bazat pe propulsorul Ford Vodoo, dar modificat de Capricorn. Firma germană i-a adăugat supra­alimentare, arbore cotit nou, biele și pistoane de înaltă rezistenţă, sistem de ungere cu carter uscat şi computer ECU specific. Puterea declarată se apropie de 900 CP, cu un cuplu ce atinge valoarea maximă de 1 000 Nm. Caroseria şi structura sunt realizate integral din fibră de carbon, astfel că greutatea maşinii este sub pragul de 1.200 kg la gol. Rezultatul acestor modificări: Capricorn 01 Zagato realizează sprintul 0-100 km/h în mai puţin de trei secunde şi atinge viteza maximă de 360 km/h. Transmisia este manuală, cu 5+1 trepte de viteză. Tracţiunea este doar pe puntea spate, fapt ce garantează o dinamică cât se poate de sportivă.

Formă sculpturală, aerodinamică subtilă

Designul exterior al modelului Capricorn 01 Zagato păstrează semnătura „double-bubble” a casei Zagato, uşi gullwing (aripi de pescăruș) şi o linie fluidă, ce evită elementele aerodinamice ostentative. Prin forma sa, maşina generează suficientă apăsare aerodinamică, dublată de gestionarea internă a fluxului de aer şi podea special concepută, cu difuzoare de aer în faţă şi spate. Roţile au diametrul de 21 inci și sunt fabricate fie din aliaj uşor, fie din fibră de carbon, în funcţie de preferinţa clientului. Stilul „less is more” conferă maşinii eleganţă, dar şi performanţe de vârf garantate.

Interior dedicat şoferului şi minimalism tehnologic

Cabina este o declaraţie a reducerii la esenţial: doar trei instrumente analogice (cu turometru central), comutatoare din titan şi aluminiu, tapiserie din piele Connolly sau Alcantara şi schimbător de viteze reglabil longitudinal cu 80 mm, pentru poziţia optimă a şoferului. Sistemul de direcţie cu servodirecţie electrică ce se dezactivează la viteză mare, suspensia push-rod (cu două braţe duble) cu moduri de rulare Comfort/Sport/Track şi garda la sol reglabilă prin sistemul de ridicare faţă/spate sunt detalii rar întâlnite într-o maşină de serie

Exclusivitate, dar şi planuri de extindere

Producţia modelului Capricorn 01 Zagato este limitată la 19 exemplare, un număr simbolic, care aminteşte anul înfiinţării firmei de design Zagato (1919). Preţul de bază este estimat la circa 2,95 milioane de euro, fără taxe. Livrările sunt programate să înceapă în prima jumătate a anului 2026, maşinile urmând a fi construite manual în Germania. Deşi acest model este primul, Capricorn are în plan extinderea capacităţii de producţie la sute de unităţi anual (100–200 maşini) în fabrica sa de lângă Nürburgring, Germania.

Vă recomandăm și:

Unicat: hypercarul Pininfarina Battista Cinquantacinque

Apollo EVO, supercar cu motor V12 și aerodinamică de circuit

McLaren LeMans – Culorile triplei coroane

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

eleven − seven =