Englezii de la Caterham și-a unit forțele cu taiwanezii de la XING Mobility demonstrând că Project V, conceptul de mașină sport electrică ușoară, este cât se poate de fezabil și se află în faza finală înainte de intarea în producție.
Pionierul taiwanez în tehnologia bateriilor, XING Mobility, a furnizat pentru Project V sistemul său revoluționar de baterii IMMERSIO CTP (cell-to-pack) deschizând drumul pentru prima mașină sport ușoară complet electrică de la Caterham.
În fapt Project V nu este chiar nou, debutul său făcându-se la Goodwood Festival of Speed din Marea Britanie în 2023, când a captat atenția globală ca un simbol al evoluției Caterham în electrificare.
Efectiv, Proiect V este un parteneriat internațional între Caterham, XING Mobility, TOKYO R&D și Yamaha Motor pentru dezvoltarea unei mașini sport electrice inovatoare. Astfel, mașina are un șasiu dezvoltat de Caterham, sistemul de baterii IMMERSIO™ CTP de la XING Mobility și e-Axle de la Yamaha Motor realizând un echilibru ideal între performanță, manevrabilitate și inginerie ușoară.
Care sunt avantajele acestui sistem
Partea faină aici este că sistemul taiwanezilor este conceput pentru îmbunătățirea performanțelor prin integrarea celulelor direct în acumulator îmbunătățind totodată densitatea energiei și reducând greutatea. Construit personalizat pentru completarea designului dinamic al Proiect V, sistemul folosește tehnologia proprie XING răcită prin imersiune asigurând satisfacerea cerințelor de design compact ale mașinilor sport. Și astfel sunt oferite o serie de avantaje cheie.
Prin eliminarea structurilor tradiționale ale modulelor, arhitectura CTP reduce semnificativ greutatea și crește în același timp densitatea energiei. Managementul termic stabil al acesteia asigură performanțe optime în condiții de conducere la viteză mare și mai ales extreme. Designul flexibil al acumulatorului CTP permite o distribuție optimizată a greutății, îmbunătățind dinamica vehiculului și performanța de manevrabilitate.
Apoi eficiența în spațiu este asigurată de designul compact care se potrivește perfect șasiului raționalizat al Project V. Și nu în ultimul rând, tehnologia de răcire prin imersie asigură o protecție termică îmbunătățită, îndeplinind cele mai stricte cerințe de siguranță pentru aplicațiile de înaltă performanță pentru mașini sport.
„În calitate de proprietar și entuziast de multă vreme al Caterham 7, este o onoare incredibilă pentru noi să colaborăm cu cei de la Caterham la acest pas esențial în călătoria lor de electrificare”, a declarat Royce Hong, fondator și CEO al XING Mobility.
„Filozofia Caterham de simplitate și design ușor se aliniază perfect cu viziunea noastră pentru inovație, simplitate și eficiență. Suntem încrezători că acest parteneriat va deschide un nou capitol pentru experiența de conducere electrică.”
„Suntem atât de încrezători că tehnologia bateriei cu răcire prin imersiune de la XING Mobility va deveni una dintre tehnologiile cheie pentru răcirea bateriilor în industria auto în viitorul apropiat. Aștept cu nerăbdare colaborarea în continuare între XING Mobility și Caterham. Este cu adevărat interesant” a declarat Takuya Yamazaki, CEO al Caterham Evo.
Vă recomandăm și: