Cea mai rapidă Skoda de serie din istorie

0
190

În decembrie 2012, Skoda a prezentat cea de-a treia generație Octavia. Acum, modelul cel mai vândut al mărcii cehe vine în declinarea sa sportivă vRS, moștenitoare a unui raport utilitate/performanță/preț inegalabil pe piață. Ca și predecesoarea sa, această variantă se distinge prin spoilere și jante specifice (cu diametre cuprinse între 17 și 19 inci), ce conferă un aer mai agresiv atât berlinei, cât și breakului. De asemenea, grila cu nervuri verticale cromate și cu „însemnele puterii” – literele v, R și S (așa se scrie, cu v mic și R și S mari), precum și gama coloristică specifică acestei versiuni, inclusiv etrierele de frână vopsite în roșu, și finisajul habitaclului (scaune și volan sport, pedalier din inox etc.) ne asigură că avem de-a face cu o mașină ce oferă mult atunci când se calcă hotărât pedala de accelerație.

Caracterul sportiv al noului model este susținut de cele două motorizări oferite, un propulsor pe benzină 2.0 TSI de 220 CP, preluat de la VW Golf 7 GTI, și un diesel, 2.0 TDI, de 184 CP, ce animează și Golf-ul GTD. Pentru ambele versiuni, transmisia standard este manuală, cu 6+1 trepte, dar pe lista de opțiuni se află o cutie de viteze cu dublu ambreiaj DSG cu 6+1 rapoarte și padele la volan. Varianta pe benzină este cea recomandată șoferilor ce caută sportivitate adevărată, fiind capabilă de o viteză maximă de 248 km/h (valoare ce o transformă în cea mai rapidă Skoda de serie din istorie), cu un demaraj 0-100 km/h în 6,8 secunde. Nici dieselul nu se face de rușine, cu 8,1 secunde pentru 0-100 km/h și 232 km/h viteză maximă. În ceea ce privește consumul de carburant, fără să dea cifre, cei de la Skoda afirmă că noua Octavia vRS este mai economică cu 19% decât generația precedentă.

Indiferent de versiunea aleasă, comportamentul rutier al mașinii este unul dinamic și precis, datorită suspensiei sport, cu amortizoare ferme și gardă la sol redusă cu 12 mm față de cea a variantei „civile” (-13 mm, în cazul Octavia Combi vRS), servodirecției electromecanice progresive și diferențialului blocabil electronic XDS de pe puntea motoare, cea față.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


− unu = 4