Care sun cele mai scumpe maşini din lume? La Salonul Auto de la Geneva, Bugatti a prezentat publicului un nou hypercar. După ce Veyron a fost mașina preferată de toți cei care au foarte mulți bani, Chiron vine să mențină acest trend. Preț de pornire: 2,6 milioane dolari. Dar nu este nici pe departe cel mai scump automobil din lume.
Bugatti Chiron
Indiferent cât de scump ar fi un automobil, se găsește cineva care să îl cumpere. Cel mai bun exemplu este Bugatti Veyron, de acum, oficial, un model depășit. Deși inițial fuseseră programate doar 450 exemplare, producătorul a mai inventat câteva serii limitate pentru a satisface apetitul clienților cu buzunare largi și conturi mari. Pentru a nu lăsa acest segment neacoperit, Bugatti a lansat în primăvara acestui an un urmaș pentru Veyron. Se numește Chiron, se prezintă cu un look impresionant și un preț pe măsură: 2,6 milioane dolari (2,4 milioane euro, cu opționale prețul putând ajunge la 3 milioane de euro). Chiron devine un nou standard în industria exclusivă a supercar-urilor: 1.500 CP, 2,5 secunde pentru a accelera până la 100 km/h și o viteză de top limitată la 420 km/h. Noul Chiron păstrează motorul cu 16 cilindri și arhitectură W. Propulsorul de 8,0 litri are patru sisteme turbo, iar puterea imensă este transmisă către toate cele patru roți prin intermediul unei cutii de viteze cu șapte raporturi. Dar Bugatti Chiron nu este cel mai scump automobil din lume.
Lykan Hypersport
Nu foarte multă lume a auzit acest nume. Poate doar dacă ați fost atenți la cel mai recent film „Fast and Furious” unde personajele principale folosesc acest hypercar pentru a scăpa dintr-o situație limită. Este produs de o companie din Emiratele Arabe Unite, numită W Motors, născută din colaborarea dintre ingineri libanezi, francezi și italieni. Doar șapte exemplare vor fi fabricate, iar pentru a ajunge în posesia unuia trebuie să dispuneți de 3,4 milioane dolari.
Lamborghini Veneno
Este alt exemplu de hypercar exclusivist cu un preț pe măsură. Veneno a fost construit pentru a marca 50 de ani de existență a mărcii italiene. Prezentat în 2013, a fost fabricat în doar cinci exemplare. Două au fost păstrate de către uzină, iar restul de trei au fost vândute pentru suma de 4,5 milioane de dolari bucata. Succesul înregistrat de impresionantul supercar i-a convins pe italieni să producă încă nouă exemplare, dar în variantă roadster.
Koenisegg CCXR Trevita
Marca suedeză cu un nume greu de pronunțat, Koenisegg, a devenit un soi de specialist al supercar-urilor scumpe. Sub bagheta lui Christian von Koenigsegg, ceea ce pornise ca o afacere mică este acum o marcă de succes. Modelul CCX este unul dintre cele mai puternice și exclusiviste supercaruri oferite de marca din Suedia, dar specialiștii de aici au învățat că exclusivismul se vinde chiar mai bine. Astfel, versiunea CCXR Trevita fabricată în doar trei exemplare este unul dintre cele mai scumpe automobile care s-au vândut vreodată. Prețul per exemplar: 4,8 milioane dolari. Unul dintre ele se află acum în garajul boxerului Floyd Mayweather.
Maybach Exelero
Însă, cel mai scump automobil produs vreodată este o mașină desprinsă parcă dintr-un film cu Batman. Este vorba despre Maybach Exelero care a costat nu mai puțin de 8 milioane de dolari.
Tehnic vorbind, Exelero nu este un automobil de serie. A fost un produs unic, comandat de marca de anvelope Fulda din Germania. Fulda și Maybach au avut parte de o istorie comună, iar pentru a celebra acest lucru, dar și pentru a-și testa anvelopele performante, Fulda avea să comande în 2005 acest automobil futurist. Modelul folosea un motor V12 twin-turbo ce produce 700 CP. În 2011 a fost vândut de către compania germană, iar presa de atunci a spus că a fost achiziționat de un rapper american pentru suma de 8 milioane de dolari. Nimeni nu știe dacă acest lucru s-a întâmplat cu adevărat, dar valoarea mașinii a rămas stabilită la acest preț.