Prezentat la Japan Mobility Show 2025, conceptul Century Coupe marchează transformarea modelului de lux Toyota Century într-o marcă de sine stătătoare, cu ambiții globale și poziţionată de compania-mamă deasupra brandului Lexus.
O eră nouă pentru emblema japoneză a rafinamentului

Istoria modelului Toyota Century pornește în 1967, când a fost creat ca limuzină de lux pentru oficiali şi demnitari japonezi, simbol al prestigiului autohton. Conform declaraţiei preşedintelui Toyota, Akio Toyoda, acest model „poartă Japonia pe umeri”. La ediţia din 2025 a salonului auto Japan Mobility Show, Toyota a anunţat că „Century” nu va rămâne doar o linie de modele, ci va evolua într-un brand independent de ultra-lux, poziţionat peste Lexus. Iar conceptul Century Coupe are ca misiune inaugurarea acestei direcţii: redefinirea luxului personalizat în stil japonez, cu accent pe excelenţă artizanală, tehnică şi design distinct.
Design exterior ce combină tradiţie şi viitor

Modelul Century Coupe se distinge prin elemente de design neconvenţionale pentru marca Toyota: caroserie cu două uşi, vopsire într-o nuanţă de portocaliu-bernstein realizată în 60 de straturi de vopsea, grilă cu emblemă de pasăre Phoenix aurie (simbol al păcii în mitologia japoneză) şi o linie mai înaltă, ce aduce cu un crossover-coupé. Detalii precum lipsa oglinzilor retrovizoare externe tradiţionale, absenţa lunetei şi forma de tip „yoke” pentru volan sugerează orientarea spre un concept de lux personalizat, mai degrabă decât o lansare de volum. Prin aceste decizii estetice, prototipul se poziţionează drept rival pentru mărci ultralux, precum Rolls‑Royce și Bentley.
Spaţiu axat pe pasager

La bord, Century Coupe propune o configuraţie atipică: doar două locuri, volan de tip yoke, instrumente digitale multiple, consola centrală din lemn ce separă locul şoferului de restul cabinei şi un „perete” de fascicule laser roşii ce se extind până la plafon.
Interiorul foloseşte materiale de lux, incluzând motive tradiţionale japoneze, precum brocartul Nishijin-ori şi gravuri tip Edo, accentuând identitatea culturală a noului brand. Un detaliu semnificativ: pasagerul din spate are la dispoziție un spaţiu generos, chiar uriaș la standardele unei mașini, accentuând ideea de maşină cu şofer angajat, în stilul limuzinelor de elită.
Detalii tehnice şi poziţionare de brand

Deşi Toyota păstrează o rezervă privind specificaţiile complete, se vehiculează o propulsie derivată din versiunea SUV a modelului Century: un sistem plug-in hybrid cu motor termic V6 de 3,5 litri, putere estimată la circa 400 de cai-putere, cutie de viteze automată cu 8+1 raporturi şi tracţiune integrală.

Marca Century va fi poziţionată în vârful ierarhiei Toyota Motor Corporation. Conform noii scheme, la nivelul de bază vor fi modelele Toyota, pentru producție și vânzări de volum, planul intermediar, dar premium, va fi reprezentat de mașinile Lexus, iar Century se va adresa segmentului de lux, cu accente de personalizare multiplă. Această strategie reflectă dorinţa Toyota de a oferi o expresie de exclusivitate absolută, „One of One”, care este sloganul noii mărci Century.
Ambiții de expansiune globală

Prezentarea Century Coupe reprezintă mai mult decât prototipul unei noi mașini: transmite mesajul că marca Century va aborda exclusiv un segment restrâns, de elită, cu volum de producție foarte mic și prețuri pe măsură. Și, în timp ce actualul sedan Toyota Century, ca şi SUV-ul derivat, au fost, până acum, aproape exclusiv pentru piaţa japoneză, transformarea în marcă autonomă indică aceste intenţii de expansiune globală. Iar Century Coupe arată că vrea să concureze în liga celor mai luxoase automobile din lume, cu exteriorul său spectaculos și interiorul inovativ.
Vă recomandăm și:
Boston Dynamics și Toyota Research Institute – Robot umanoid animat de Ai
Toyota bZ4X Touring: SUV electric nou cu peste 500 km autonomie






