Lexus va opri producția modelului RC și a variantei sale cu steroizi, RC F, la sfârșitul acestui an după un deceniu în care peste 90.000 de unități au fost vândute în 62 de țări și regiuni.
Mai precis, pentru momentul trecerii „liniei de sosire”, Lexus RC va suferi modificări minore, în timp ce RC F va fi oferit doar într-o ediție finală cu propriile specificații.
În fapt, RC Line are la rândul său două variante, cu câte două specificații fiecare. Pe scurt, RC 300 este propulsată de un motor cu patru cilindri în linie cu injecție directă, care dezvoltă 241 CP. Valoarea maximă a cuplului motor este de 350 Nm de la 1.650 la 4.400 rpm, iar motorul este asociat cu un sistem de tracțiune pe puntea spate și cu o transmisie automată Sport Direct-Shift cu opt trepte.
Apoi, RC 300 AWD îmbină o transmisie automată cu șase trepte cu un V6 de 3,5 litri care dezvoltă 260 CP. Motorul este proiectat să ofere un cuplu suplimentar la viteze mai mici și o putere extinsă la viteze mai mari, dispunând de sincronizarea variabilă inteligentă a supapelor. Urmarea este obținerea unui cuplu motor maxim de 320 între 2.000 și 4.800 rpm.
La rândul lor, RC 350 și RC 350 AWD, dezvoltă câte 311 CP dintr-un V6 de 3,5 litri cu injecție directă ce generază o valoare maximă a cuplului motor de 380 Nm la 4.800 rpm și și un sunet incitant care amintește de supermașina LFA. RC 350 cu tracțiune integrală are o transmisie automată cu șase trepte, în timp ce modelul cu tracțiune spate este echipat cu o transmisie Sport Direct-Shift cu opt trepte. Iar la F SPORT cu tracțiune spate dispune de un diferențial spate cu alunecare limitată Torsen®care ajută la maximizarea capacității șoferilor de a ieși din viraj. RC 350 poate accelera de la 0 la 97 km/h în aproximativ 5,8 secunde pentru transmisie RWD și 6,0 secunde pentru AWD.
Iar pentru 2025, etrierele de frână portocalii disponibile pe modelele F SPORT RWD s-au schimbat în roșu.
RC F Final Edition
Adică varianta de înaltă performanță sosește în 2025 ca o ediție specială. Pornind de la pachetul Carbon de anul precedent (care se referă la frâne), RC F Final Edition primește îmbunătățiri mecanice și estetice completând și mai mult aspectul său inspirat de GT3 și dinamica oferită de un V8 de 5,0 litri cu aspirație naturală care produce 472 CP.
Venerabilul motor 2UR-GSE de la Toyota a fost rafinat și mai mult ca să ofere o trecere lină prin toate palierele de turații și un sunet înviorător al motorului. În tandem cu aceste eforturi, diferențialul spate este realizat manual de tehnicieni calificați care au ajustat reacția sa pentru îmbunătățirea momentelor de accelerare și decelerare, amplificând senzațile celui de la volan furnizare de înalta calitate a acestui grup motopropulsor. Este nevoie de aproximativ 4,2 secunde ca să atingă la 97 km/h pornind de pe loc. Viteza maximă? 270 km/h.
Pentru 2025, RC F Final Edition va fi disponibilă în 4 culori exterioare: Incognito, Radiant Red, Sonic Iridium și Ultra White. Caracteristicile exterioare standard includ faruri cu LED-uri cu fascicul triplu, împreună cu un acoperiș din fibră de carbon, panouri basculante laterale, spoiler față și difuzor spate, jante ușoare de 19 inci, etriere de frână roșii și oglinzi laterale electrice negre, pliabile. Și, bineînțeles, aripa din spate activă care adăugă și mai multă funcționalitate și strălucire coupe-ului musculos.
Interiorul lui RC F Final Edition este și el personalizat, folosindu-se piele neagră și roșie/Ultrassuede, care vine standard cu un sistem audio Mark Levinson premium și un ecran tactil de 10,3 inci. O emblemă „Final Edition” din fibră de carbon împodobește consola din față semnificând numărul de producție al fiecărei mașini în această serie limitată. Iar dacă vă bate vreun gând de achiziționare, începeți să procesați de pe la 46.445 USD pentru varianta „domestică” și 68.320 USD pentru cea cu mulți mușchi. Și aveți grijă că modelele 2025 RC și RC F sunt așteptate la dealeri în primul trimestru al acestui an.
Vă recomandăm și: