Century devine noua marcă de vârf a Toyota, poziționată peste Lexus

0
3442

Toyota transformă Century într-un brand independent ultra-luxos, plasându-l deasupra Lexus și având ca țintă clienții în căutare de creaţii exclusive și foarte scumpe.

Century, vârf de gamă în ierarhia Toyota

Preşedintele Toyota, Akio Toyoda, a decis să redefinească identitatea modelului Century, ridicându-l dincolo de statutul de simplu model de lux, spre acela de marcă independentă cu rol de etalon suprem. Până acum, Toyota Century era cunoscut drept automobilul destinat clienţilor cu șofer, cu lux discret şi tradiţie încă din 1967. Toyoda a spus că, până acum, poziţia acestui model nu era clară și că este nevoie de ceva care să fie „deasupra Lexus”. Astfel, Century va deveni marcă de sine-stătătoare și va ocupa un nivel „într-o clasă aparte”, diferită de segmentul premium în care activează Lexus.

Spre ce se îndreaptă noua marcă din portofoliul Toyota

La acest moment, gama Century include un sedan tradiţional şi un SUV mare, lansat în 2023. Sedanul servește, de decenii, clienţii care caută un nivel înalt de confort şi rafinament și care nu conduc ei înșiși, ci au șofer,, în timp ce SUV-ul adaugă proporţii moderne şi impunătoare. La Tokyo Mobility Show de la sfârșitul acestei luni urmează să fie prezentat conceptul Century One of One, un coupe cu două uşi şi gardă la sol ridicată, sugestie clară că marca va explora crearea unor automobile originale, construite în volum redus. De asemenea, Toyota a mai realizat un SUV-cabriolet unicat pentru parade ceremoniale, semn al disponibilităţii pentru comenzi speciale.

Libertatea sporită pentru Lexus

Prin separarea Century ca marcă independentă, Toyota intenţionează să ofere diviziei sale premium, Lexus, mai multă libertate creativă. Lexus va rămâne în același segment, acoperind o gamă mai largă de modele, de la SUV-uri compacte până la sedanuri de lux. În acest scop, Lexus pregăteşte concepte radicale, cum ar fi un minivan electric cu şase roţi şi trei rânduri de scaune, care ar putea urma să evolueze ca succesor al sedanului LS sau ca alternativă pentru cei care caută un interior spaţios şi design neconvenţional. Accentul va fi pus pe inovaţie, nu pe imitarea altor mărci premium, ci pe definirea unui nou tip de lux.

Cum se delimitează Century faţă de Lexus

În cadrul reorganizării, Toyota stabileşte un contrast clar între cele două mărci: Lexus va continua să inoveze, să experimenteze, să se adreseze unui public înstărit și care urmăreşte performanţa şi tehnologia, în timp ce Century se va adresa unui segment de ultra-lux, unde personalizarea, exclusivitatea şi atenţia deosebită la detalii sunt definitorii. Motto-ul Century, „One of One. One in this world, from this country”, subliniază unicitatea fiecărui exemplar, iar sloganul Lexus, „Discover. We don’t copy anyone else”, sugerează libertatea creativă. În plus, modelele Century vor fi produse în volum redus şi cu accent pe rafinament absolut, pentru ca fiecare exemplar să fie considerat o piesă unică. Marca Century va căpăta astfel statutul de reper în portofoliul Toyota, configurându-se ca simbol al excelenţei supreme. În acelaşi timp, separarea clară față de Lexus permite ambelor branduri să îşi atingă propriile vârfuri, fără suprapuneri, dar cu aceeaşi moştenire de prestigiu.

Vă recomandăm și:

Toyota Rav4: generație nouă pentru SUV-ul nipon

Lexus Glam LX- Dressing pentru scenă

Lexus Sport Concept anunța un nou coupe sport performant

TEST: BMW i7 M70 xDrive – Supremaţie absolută!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

20 − 9 =