Chevrolet Corvette – Viziunea performanței

0
5847

Chevrolet le-a oferit pasionaților de mașini și fanilor curselor o perspectivă asupra viitorului model Corvette cu două concepte: CX și CX.R Vision Gran Turismo. Niciunul nu este destinat producției, însă amândouă vor influența limbajul de design Corvette în anii următori.

În fapt, CX și CX.R Vision Gran Turismo sunt ultimele dintre numeroasele concepte Corvette care au fost dezvăluite anul acesta. Sunt parte a unui exercițiu de design care a implicat mai multe studiouri GM la nivel global și au fost proiectate și fabricate la Chevrolet Performance Studio din Warren, Michigan.

Conceptul Corvette CX

Așa cum declară designerii, mai întâi de toate este inconfundabil un Corvette. Apoi imaginați-vă un Corvette al viitorului, proiectat de la zero, care să vă ofere experiența supremă de condus pentru performanțe de top atât pe șosea, cât și pe pista de curse. Cu alte cuvinte aceasta a fost inspirația din spatele conceptului Corvette CX.

Designul începe cu semnele distinctive ale celebrului model apărut în 1953 și care se află acum la a opta generație. Botul proeminent, linia orizontală pronunțată tip „coamă”, care delimitează partea superioară și inferioară a caroseriei, și stopurile cu elemente duble sunt caracteristici ale modelelor Corvette din trecut și din prezent. Proporțiile sunt lungi, joase și elegante, cu o linie a acoperișului situată la mai puțin de 104 cm înălțime.

Designul exterior atletic este marcat de capota cockpitului inspirată de avioanele de vânătoare și a fost modelat în colaborare cu GM Motorsports Aero Group. Fiecare unghi a fost conceput având în minte performanța maximă.

Inovațiile continuă și sub caroserie cu sistemul Vacuum Fan. Ventilatoarele încorporate trag aer prin caroseria cu canale deschise, generând o forță de apăsare masivă și ajustând fluxul de aer în timp real peste difuzorul spate pentru cizelarea echilibrului aerodinamic. Difuzorul frontal și aripa spate sunt active ajustându-se automat ca răspuns la comenzile șoferului pentru generarea unei aderențe maxime. Structura integrată a concep­tu­lui CX este vizibilă prin canalele aerodinamice din caroserie, iar brațele suspensiei în formă de A au profilul de aripă pentru îmbunătățirea fluxului de aer și reducerea portanței în partea din față.

Sistemul de propulsie

Pentru conceptul CX a fost astfel ales încât să ofere o libertate maximă designerilor, plus obținerea unor performanțe (chiar!) supreme în linie dreaptă.

Conceptul este un real supercar electric cu tracțiune integrală, cu un sistem de propulsie demn de numele Corvette. Patru motoare, câte unul pentru fiecare roată, generează peste 2.000 CP, cu vectorizare a cuplului pe toate cele patru roți pentru susținerea performanțelor și o aderență maximă în viraje. Bateria litiu-ion de 90 kWh este montată în șasiu pentru un centru de greutate scăzut cu o distribuție ideală a greutății față-spate.

Interiorul

Fiecare aspect al conceptului CX a fost conceput să ofere o experiență de condus de neegalat. Capota și acoperișul fac corp comun, în stilul unui avion de vânătoare, și se ridică frontal automat pe măsură ce vă apropiați de mașină. Șoferul și pasagerul se instalează în scaune finisate cu material textil balistic Inferno Red. Sunt întărite ca să mențină ocupanții la locul lor în timpul manevrelor de virare cu fortă g ridicată. Pielea siliconică premium, aluminiul frezat și accentele din fibră de carbon forjat, cu luciu redus, conferă o senzație de superioritate cabinei axate pe șofer.

Parbrizul digital se transformă într-un afișaj surround captivant, cu datele cursei furnizate în timp real. Iar fiecare comandă majoră este integrată elegant în volan, menținând concentrarea șoferului asupra drumului din față.

Corvette CX.R Vision Gran Turismo

Fidel ADN-ului de competiții ale Chevrolet, echipa de design a creat un concept Corvette CX exclusiv pentru cursele pe pistă.

Designerii au preluat exteriorul atletic al modelului CX și au sporit agresivitatea pentru CX.R VGT cu caracteristici aerodinamice active mai proeminente și o gardă la sol mai mică. Adică pentru forța de apăsare și aderența ultranecesare pe circuit. Greutatea a fost redusă în întreaga mașină subliniind și mai mult concentrarea totală asupra performanțelor mașinii sport. Iar schema de culori familiară galben și negru onorează mașinile de curse Corvette GT din ultimii 25 de ani.

Diferențe

În interior, suprafețele și materialele inspirate din turism ale modelului CX au fost înlocuite cu dotări funcționale, de înaltă performanță. Bordul este profilat dintr-o țesătură ușoară din fibră de carbon brută, iar scaunele folosesc inserții de spumă învelită în piele întoarsă pentru aderență și suport acolo unde șoferul are nevoie. Scaunele în sine au pernuțe mai mari și mult mai agresive pentru umeri și tetiere, pentru a oferi suportul necesar pentru cap și gât, împreună cu capacitățile intense de manevrabilitate pe care le poate oferi CX.R VGT.

Pornind de la modelul de propulsie stabilit de conceptul Corvette CX, CX.R VGT combină performanța electrificată cu emoția unui motor V8 la turații mari. Motorul V8 twin-turbo de 2,0 litri, cu came duble în chiulasă, montat central, dezvoltă până la 900 de cai putere și atinge 15.000 rpm.

Propulsat de combustibil electric regenerabil, acest motor V8 acționează roțile spate prin intermediul unei transmisii cu dublu ambreiaj cu 8 trepte. Trei motoare electrice – câte unul pentru fiecare roată față, plus un al treilea încorporat în cutia de viteze cu 8 trepte – oferă un cuplu instantaneu pentru o accelerație uluitoare și contribuie la o putere totală a sistemului de 2.000 CP.

O experiență virtuală

Partea tare este că cele două mașini pot fi experimentate în Gran Turismo 7. În parteneriat cu inginerii din programul de performanță Chevrolet, echipa de design Corvette a creat planuri detaliate pentru șasiul, sistemul de propulsie și caracteristicile aerodinamice ale conceptelor CX și CX.R VGT. Iar colaborarea cu Polyphony Digital Inc., o filială a Sony Interactive Entertainment, Chevrolet va pune la dispoziția fanilor conceptele celor două mașini ca să poată fi conduse virtual în Gran Turismo 7 la sfârșitul acestei luni. Pe de altă parte este momentul propice pentru publicul nou, dar și pentru cel dedicat, să experimenteze în direct viitorul designului Corvette.

Vă recomandăm și:

Chevrolet Corvette ZR1X (2025) –1.267 CP și tracțiune integrală

Chevrolet Blazer EV.R NASCAR: prototip electric dotat cu motor de 1300 CP

Chevrolet Corvette ZR1: 1064 CP pentru supercarul american

RARități: Chevrolet Corvette C1

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

four + 4 =