Chevrolet a dezvăluit Corvette ZR1X, un supercar hibrid cu 1.267 CP și tracțiune integrală, capabil să rivalizeze cu nume grele, precum Lamborghini sau Aston Martin. Cu un V8 biturbo extrem de puternic și tehnologii avansate, noul model american ridică ștacheta în segmentul performanței pure.
Putere absolută: un V8 american dus la extrem
Noul Chevrolet Corvette ZR1X este înzestrat cu un motor LT7 V8 de 5,5 litri, în configurație biturbo, care dezvoltă nu mai puțin de 1.079 CP la 7.000 rpm și cuplu maxim de 1.123 Nm la 6.000 rpm. Este, potrivit producătorului, cel mai puternic V8 montat vreodată pe un model de serie Chevrolet. Puterea este transmisă către puntea spate printr-o cutie automată cu dublu ambreiaj și opt trepte. În plus, un motor electric de 189 CP și 197 Nm antrenează roțile din față, oferind astfel tracțiune integrală și vectorizare a cuplului.
Sistem hibrid gândit pentru performanță, nu economie
ZR1X utilizează o baterie de 1,9 kWh (capacitate brută), identică în concept cu cea de pe Corvette E-Ray. Aceasta se încarcă exclusiv prin recuperarea energiei la frânare și oferă o autonomie de rulare electrică între șase și opt kilometri, până la o viteză de 70 km/h. Departe de a fi un hibrid „eco-friendly”, sistemul este proiectat pentru a maximiza aderența și performanța, nu pentru reducerea consumului.
Accelerație fulgerătoare
Chevrolet nu a anunțat greutatea exactă a modelului, dar estimează că noul Corvette ZR1X va accelera de la 0 la 60 mph (96 km/h) în mai puțin de două secunde. Sprintul pe sfert de milă (402 metri) este estimat sub pragul de 9,0 secunde – performanțe demne de cele mai rapide mașini de drag ale momentului.
Șasiu și frâne pentru control absolut
Chevrolet Corvette ZR1X vine echipat standard cu suspensie magnetică adaptivă, care, opțional, poate fi configurată pentru un comportament mai rigid. Sistemul de frânare este la înălțimea performanțelor, cu discuri carbo-ceramice de 419 mm și etriere cu 10 pistonașe pe față și șase pe spate. Pneurile Michelin Pilot Sport 4S completează pachetul tehnic destinat unei aderențe exemplare.
Aerodinamică activă și versiune decapotabilă
Designul este completat de un body kit specific, iar cei care vor performanțe aerodinamice suplimentare pot opta pentru un pachet alternativ ce generează până la 544 kg de apăsare la sol. Modelul va fi disponibil cu două niveluri de echipare și chiar într-o versiune roadster. Lansarea este programată pentru sfârșitul anului 2025 în Statele Unite, însă o apariție pe piața europeană este, cel puțin deocamdată, improbabilă.
Vă recomandăm și:
Alfa Romeo – Jasmine Paolini, noua ambasadoare a mărcii italiene