Chevrolet Corvette Z06 tubular: fuziune originală între nostalgie şi performanţă

0
2295

O reinterpretare îndrăzneaţă și excentrică a modelului Chevrolet Corvette C2 din 1963, sub forma unui Corvette Z06 tubular, va fi scoasă la licitație la Mecum Auctions din Las Vegas.

Transformarea radicală

Proiectul a pornit de la un Chevrolet Corvette Z06 din anul 2009, care a suferit o transformare majoră, realizată de atelierul american Stripped Down Street Rods. Conform datelor publicate, acest automobil a fost „dezbrăcat” de întreaga caroserie pentru a adopta un cadru tubular integral, care imită, într-o manieră liberă, designul celebrului split-window al modelului C2 din 1963. Spre deosebire de o restaurare clasică, unde exteriorul şi mecanica sunt în mare parte păstrate, în acest caz s-a realizat o construcţie exoschelet de tip „tube chassis” (schelet tubular exterior), care redefineşte profilul maşinii printr-o interpretare îndrăzneaţă, chiar excentrică.

Mecaniză modernă cu detalii retro

La baza sa, Corvette Z06 tubular păstrează motorul de 7.0 litri V8 (cod LS7) al modelului din 2009, o unitate produsă manual la centrul de performanţă al General Motors de la Wixom, Michigan. Specificaţiile oficiale pentru un Chevrolet Corvette Z06 2009 indică o putere de 505 cai-putere şi cuplu maxim de 637 Nm.

Printre modificările notabile se numără transmisia manuală cu 6+1 trepte și schimbător scurt (short-throw shifter), jante de 19 inci în stil Centennial Cup dedicate lui Corvette Z06, scaune cu centuri tip ham cu prindere în patru puncte şi blocuri optice inspirate de C2. Interiorul a fost tratat cu materiale la standarde de rezistență din marină: carpete şi plafon tapisate astfel încât să nu se degradeza și să nu apară mirosuri neplăcute în caz de ploaie. Restul mecanicii a rămas neschimbată, ceea ce păstrează spiritul supersportiv al lui Z06 2009.

Designul exoschelet şi inspiraţia C2

Elementul care atrage privirile este cadrul tubular exterior, vopsit într-o nuanţă aprinsă de portocaliu, care, la partea din spate, sugerează forma „split-window” (lunetă din două segmente) caracteristică modelului Corvette C2 din 1963. Totuşi, distanța față de original este considerabilă: Corvette Z06 tubular nu este o reproducere fidelă, iar proporţiile sunt mult reinterpretate, după cum se poate observa ușor. Această abordare conferă maşinii un aer mai degrabă sculptural, de art-car performant, decât unul de restaurare clasică.

Perspectivele la licitație

Chevrolet Corvette Z06 tubular urmează să fie scos la licitaţie în cadrul evenimentului ce va fi organizat de Mecum Auctions, la Las Vegas, pe 15 noiembrie 2025. Prețul de pornire a licitației încă nu a fost anunțat. Valoarea de adjudecare este și ea greu de estimat, dată fiind natura unică a construcţiei şi faptul că combinaţia dintre exoscheletul tubular şi platforma tehnică a lui Z06 este neobişnuită. Pentru viitorul proprietar, însă, este clar că experienţa la volanul acestui automobil promite să fie intensă: puterea brută a V8-ului combinată cu designul din tuburi aduce ceva distinct în categoria restomodurilor sportive.

Vă recomandăm și:

Chevrolet Corvette – Viziunea performanței

Chevrolet Corvette ZR1X (2025) –1.267 CP și tracțiune integrală

RARități: Chevrolet Corvette C1

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

four × 4 =