Citroën mizează pe electricitate – noul Citroën ë-Jumpy

0
56

Prezent de 9 decenii în segmentul vehiculelor comerciale uşoare, Citroën a demarat un program de electrificare a utilitarelor uşoare care se adaugă celui început cu modele precum C5 Aircross sau precum foarte ingeniosul Ami dedicat călătoriilor urbane.

Acum a venit rândul lui Jumpy să renunţe la propulsia clasică, parte a unui nou concept de retail integrat în filozofia „Inspired by Pro”, focusată pe electrificare. Brandul francez are de altfel o agendă încărcată în 2020 pentru că până la finele lui 2021 îşi propune să ofere o gamă 100% electrificată de vehicule comerciale. Aceasta va cuprinde noul ë-Jumpy, o versiune 100% electrică a lui Jumper în a doua jumătate a anului 2020 și o alta pentru Berlingo Van care ar putea fi lansată pe parcursul anului viitor.

După 4 ani de producţie, ultima generaţie Citroën Jumpy a fost vândută într-un volum de aproape 145.000 de unități. Recent, modelul a fost revizuit în scopul de a se plia cât mai bine pe nevoile reale de transport ale clienţilor săi. Combinarea unei sarcini utile mari cu un volum de încărcare generos este valabilă pentru oricare din cele 5 versiuni disponibile din care 3 lansate recent: Worker, Driver și CityVan. Fiecare dintre acestea cu o anumită specializare: șantiere (gardă la sol ridicată, sarcină utilă crescută, Grip Control), transport pe distanţe lungi (sisteme de asistență pentru șofer, elemente avansate de confort și siguranță activă) și transport pe distanţe scurte în mediul urban (agilitate crescută, ușurință în condus). Acestora li se adaugă varianta electrificată – ë-Jumpy. Construit pe platforma EMP2 a PSA Group primul model Jumpy 100% electric este oferit în două variante de capacitate a bateriei şi implicit de autonomie:
•  230 km (WLTP) – baterie de 50 kWh, formată din 18 module (pe versiunile de caroserie Compact, Standard și Lung)
•  330 km (WLTP) – baterie de 75 kWh, formată din 27 de module (pe versiunile de caroserie Standard și Lung).


Bateria de mare capacitate este de tip lihtiu-ion şi, pentru a conserva volumul util, este integrată în structura șasiului. Bateria de mare capacitate alimentează motorul electric, sistemul de încălzire și aerul condiționat.  O baterie de accesorii de 12V alimentează sistemul electric al vehiculului. Aceasta este reîncărcată automat din bateria principală. Motorul electric dezvoltă 100 kW (136 CP) şi un cuplu maxim de 260 Nm. Viteza maximă este de 130 km/h în toate modurile de condus – Eco, Normal, Power. Bateria de mare capacitate poate fi încărcată în trei moduri: de la o priză standard, de la o staţie de curent alternativ de 3,7 până la 22 kW şi de la o staţie de curent continuu cu putere de până la 100 kW.  Transformatoarele integrate în schema electrică a noului ë -Jumpy sunt de două tipuri: 7,4 kW şi 11 kW. Bateria este garantată 8 ani sau 160 000 km (pentru 70% din capacitatea bateriei). Sarcina utilă este cuprinsă între 1000 şi 1275 kg, volumul util variază între 4,6 şi 6,6 m3 iar între pasajele roţilor spate este asigurată lăţimea de 1,25 m suficientă pentru a facilita transportul europaleților.

Foto: Citroen

http://www.autotestmagazin.ro/bon-voyage/

http://www.autotestmagazin.ro/primul-van-electric-de-la-opel-vivaro-e/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


4 × trei =