Despre băieți se spune că, deși înaintează în vârstă, ei nu renunță la jucării ci doar își cumpără altele mai scumpe. Asta să fie explicația pentru care cei mai mulți colecționari de mașini sunt bărbați?
Dacă ne citești, probabil iubești mașinile. Te înțelegem – și pentru noi automobilele sunt o combinație superbă de formă și funcționalitate… Și cu atâtea modele „aruncate” pe piață în permanență de producători, cum să îți placă una singură, cum să te oprești doar la o mașină? Pentru majoritatea dintre noi prețul sau spațiul de păstrare sunt motivul pentru care deținem un singur automobil. Pentru sultani, antreprenori de succes sau sportivi renumiți acestea nu sunt însă impedimente care să le stea în cale. Motiv pentru care mulți dintre ei au investit sume serioase în colecțiile lor de mașini.
Unul dintre cei mai excentrici colecționari de automobile este șeicul Hamad Bin Hamdan al Nahyan din Abu Dhabi, cunoscut și sub numele de „Șeicul Curcubeu” după ce și-a cumpărat 7 exemplare Mercedes-Benz S-Classe în culorile curcubeului. Pe lângă această excentricitate, în colecția pe care o deține se remarcă un Ford Model T original (complet restaurant), un monster-truck Mercedes S-Class și cel mai mare Dodge Power Wagon din lume – o uriașă casă pe roți cu patru dormitoare, în fapt un camion complet funcțional. Colecția bogatului șeic este adăpostită într-o uriașă construcție în formă de piramidă și este deschisă pentru public.
Șeicul Sultan bin Zayed bin Sultan Al Nahyan, și el membru al familiei ce conduce emiratul Abu Dhabi, are o colecție extrem de scumpă de mașini rare si frumoase, expuse în the „SBH Royal Auto Gallery”. Printre superbele exemplare se remarcă un Aston Martin One-77, un Mercedes-Benz SLR Stirling Moss, un Bugatti EB110, unul dintre cele 20 de exemplare Lamborghini Reventons construite vreodată și un foarte rar Maserati MC12. În „garajul” lui se află peste 30 de mașini, dintre care 5 Bugatti Veyron.
Prințul Rainier al lll-lea de Monaco are și el o colecție impresionantă de automobile, adunate de predecesorii lui începând cu anul 1950. Atunci când garajul de la Palatul Regal a devenit neîncăpător, mașinile au fost mutate într-un spațiu uriaș, de peste 5.000 mp, unde este permis și accesul vizitatorilor. Peste o sută de mașini rare pot fi admirate aici, printre care un Lotus F1 de competiție, un De Dion Bouton din 1903 dar și Lexus-ul folosit la nunta regală în anul 2011.
Una dintre cele mai spectaculoase colecții de mașini din lume este cea deținută de creatorul de modă Ralph Lauren. „Diamantul” colecției este un Bugatti 57SC Atlantic, construit în 1938 și evaluat la 50 de milioane de dolari. Doar patru astfel de mașini au fost construite și doar două au rezistat până în zilele noastre! Vedetă în colecția lui Ralph Lauren este și un Bentley 4,5 Blower din 1929, care a „alergat” la cursele de la Le Mans din 1930, 1932 și 1933. Cele peste 70 de automobile cu care creatorul de modă se mândrește valorează peste 300 de milioane de dolari.
Renumitul om de Televiziune Jay Leno, gazda emisiunii „The Tonight Show”, este și el un avid colecționar de mașini. Are peste 150 de mașini și motociclete, toate în stare perfectă de funcționare. Cei opt mecanici angajați să se ocupe de valoroasa lui flotă au grijă de asta, pentru că Jay Leno le conduce personal și le schimbă foarte des. Iar atunci când face o nouă achiziție, el se uită la mașină dar vrea să îi știe și povestea – abia după aceea se hotărăște dacă o vrea sau nu. E un colecționar atipic, care nu caută anumiți ani, mărci, prototipuri sau modele perfect restaurate. Poate și de asta colecția lui e atât de interesantă. În hangarele lui, mașini de milioane de dolari stau alături de o mașină veche, decapotabilă, de pompieri (construită în 1941 și pe care a cumpărat-o după atentatele de la 11 septembrie), un Chrysler cât un autobuz, cu motor de tanc de 50 de litri cilindree și 1500 CP (modelul avea 810 CP, înainte de a fi modificată instalația de injecție și alimentarea) sau de un Buick Roadmaster din 1955 (prima mașină cumpărată de Leno, cu 350 de dolari, în 1972). Probabil că omului de televiziune nu îi plac despărțirile, pentru că are o regulă clară vizavi de mașinile din colecție: ce a intrat în garaj nu mai „pleacă” la altcineva.
La polul opus colecției „cu suflet” a lui Jay Leno este cea a sultanului din Brunei. Uimește mai degrabă prin numărul de exponate și prin valoarea acestora, fiind probabil cea mai scumpă astfel de colecție din lume. În hangare sunt peste 2000 de mașini, dintre care 452 de exemplare Ferrari, 574 Mercedes-Benz, 382 de Bentley-uri, 209 modele BMW și 179 de exponate Jaguar, unele dintre mașini fiind făcute la comandă pentru familia regală. Un exemplar deosebit al colecției sultanului este unul din cele două Ferrari Mythos realizate vreodată de Pinifarina, care nu au mai ieșit pe piață și care au rămas la stadiul de concept.
Și colecția lui Ion Țiriac este una impresionantă – fostul tenismen român a adunat de-a lungul timpului peste 250 de mașini de epocă (unele fabricate în anul 1899) dar și modele noi și performante care sunt expuse într-o galerie deschisă publicului. Colecția omului de afaceri român este singura din lume în care se regăsesc toate cele 6 modele Rolls-Royce Phantom produse până în anul 1972.