La finalul lunii iunie a avut loc, la Sinaia, Concursul de Eleganţă – cea de-a şasea ediţie, organizat de Retromobil Club România, sub Patronajul Majestăţii Sale Regele Mihai I al României.
Concursul de Eleganţă are o tradiţie îndelungată în România. În anii 1934 şi 1935 au avut loc primele ediţii, ţara noastră aflându-se printre cele dintâi din lume în care s-au organizat asemenea manifestări. Apoi, între 1938 şi 1990, la Sinaia, s-au desfăşurat constant asemenea evenimente. Din 2011 Concursul de Eleganţă a fost reluat de către Retromobil Club România.
Ediţia din acest an i-a fost dedicată lui memoriei lui Petre Cristea, pilotul român care a obţinut victoria la Raliul Monte Carlo 1936.
La evenimentul desfăşurat pe Domeniul Regal Peleş au participat 29 de automobile istorice deţinute de colecţionari din patru ţări (România, Bulgaria, Ungaria şi Republica Moldova). Ar fi trebuit să fie 30, dar, din păcate, un BMW 328 a absentat din cauza complexităţii restaurării la care este supus. Cel mai vechi automobil participant a fost un REO Runabout din 1907.
Juriul concursului format din şase membri a fost prezidat de Laszlo Tomcsany, vicepreşedintele Federaţiei Internaţionale a Vehiculelor Istorice. Automobilele participante au fost expuse în diverse zone ale Domeniului Regal Peleş, iar spectatorii sosiţi în număr mare au participat la tururi gratuite de prezentare ale maşinilor istorice. De asemenea, „bijuteriile pe roţi” au participat la o paradă prin Sinaia pentru a fi admirate mai bine de toţi turiştii.
Marele câştigător al Concursului de Eleganţă a fost un Packard Super Eight din 1935, iar premiul publicului, acordat în baza votului spectatorilor prezenţi la Sinaia, i-a revenit automobilului GAZ M21-11.
BMW Group, în calitate de partener al evenimentului, a onorat piloţii români care au scris istorie cu modelele mărcii şi a prezentat o perspectivă unică asupra viitorului automobilului prin expunerea modelului plug-in hybrid BMW i8.
O prezenţă remarcabilă la ediţia din acest an a fost cea a familiei Gîrlea, din Iaşi, care s-a distins atât prin eleganţa automobilului înscris în concurs, cât şi prin ţinutele purtate.
Galerie foto:
Lista câştigătorilor:
Castigatorul Concursul de Eleganţă Sinaia 2016, Best of Show – Packard Super Eight (1936) – Ţiriac Collection
Premii speciale acordate
Premiul publicului – GAZ M21-01 (1958)
Premiul Special al Juriului – Dodge DU (1935) şi familia Gîrlea (Iasi)
Premiul special acordat de sponsorul principal R.C.R Allianz Ţiriac – Renault 12 TS Break (1970)
Premiul de restaurare – Mercedes 220 Cabriolet B (1953)
Cel mai vechi automobil participant la concurs – REO Model G (1907)
Premiul de conservare – Mercedes 230 S (1965)
Premiul pentru cea mai mare distanta parcursa pentru a participa la concurs – Citroen DS 21 Pallas (1970) – Adrian Pintea (Ungaria – 720 km)
Premii acordate pe grupe
Antebelice Cabriolet
- Packard Super Eight (1936) – Tiriac Collection (Bucuresti)
- REO Model G (1907) – Axel Kohnen (Bucuresti)
Antebelice Sedan
- Ford A Town Sedan (1931) – Razvan Badulescu (Bucuresti)
- Dodge DU (1935) – Gabriel Girlea (Iasi)
- Willys Knight 70 (1928) – Paul Sindie (Bucuresti)
Postbelice Sedan
- Triumph Renown 2000 (1952) – Restaurari Auto Balint (Brasov)
- GAZ M21-01 (1958) – Serghei Maldur (Republica Moldova)
- Renault 12 TS Break (1970) – Horatiu Popa (Brasov)
Postbelice Cabriolet
- Mercedes 220 B (1953) – Iacob Epure (Bucuresti)
- Lagonda 3.0 DHC I (1953) – Axel Kohnen (Bucuresti)
- Mercedes 350 SL (1972) – Alin Muresan (Targu Mures)
Postbelice Coupe
- Chevrolet Corvette C2 (1967) – Camil Perian (Bucuresti)
- Mercedes 300 SE Coupe (1965) – Oleg Tataru (Ploiesti)
- Porsche 912 (1967) – Dimitar Dimitrov (Bulgaria)
Fabricat in Romania
- Dacia 1300 (1969) – Danut Crainiciuc ( Suceava)
- Dacia 1100 (1969) – Ioan Vlad (Baia Mare)
- Dacia 1300 (1973) – Weisz Iosif (Baia Mare)
Credit foto: Dragoş Savu