Copiii și noxele. Cercetătorii britanici au efectuat un studiu și au ajuns la concluzia că cei mici sunt mult mai afectați decât adulții când vine vorba de vaporii toxici emanați de vehicule. Cei mai expuși sunt copiii sunt 11 ani, iar explicația este simplă. Aceștia sunt mai scunzi și implicit sunt mult mai aproape de țeava de eșapament, calea prin care sunt evacuați vaporii toxici.
Specialiștii britanici au efectuat acestă analiză ajutați de copii din orașele Manchester, Londra, Glasgow și Leeds, care mergeau jos, la școală, alături de părinții lor. „Ne-a ieșit o valoare cu 30%. Este enorm”, susțin cercetătorii care au ajuns la concluzia că cei mici inhalează în fiecare zi cantități uriașe de oxizi și dioxid de azot, particule emise de gazele de eșapament. Medicii avertizează că acești vapori toxici fac foarte mult rău copiilor, iar mulți dintre ei s-au îmbolnăvit, din această cauză, de pneumonie sau au dezvoltat o formă severă de astm.
Valorile au fost mult mai mici și mai puțin periculoase în momentul în care părinții au schimbat traseul și și-au dus copiii pe drumuri lăturalnice pe care nu circulă prea multe mașini.
„Este esențial să protejăm sănătatea plămânilor copiilor noștri”, au spus cercetătorii care au stabilit că gazele de eșapament afectează foarte mult și copiii care se deplasează cu mașina.
Consilierul științific al Guvernului Marii Britanii, Devid King, a scris un articol în The Guardian în care a spus: „Puteți să mergeți în cea mai curată mașină, dar trebuie să știți că acolo se stă ca într-o «cutie» care colectează gaze toxice de la toate mașinile din jur”, a explicat omul de știință.
Britanicii sunt îngrijorați de concluziile studiului și au cerut statului să înceapă mult mai multe acțiuni în acest domeniu. Până acum s-au cheltuit în această direcție mai bine de 3,5 miliarde de lire sterline, dar cu toate acestea s-au făcut pași timizi pentru reducerea poluării. Organizațiile ecologice fac presiuni mari și au obținut din partea reprezentanților statului promisiunea că se vor face și mai multe eforturi. Londra a introdus din anul 2013 o taxă de 21,5 lire sterline pentru vehiculele cu grad mare de poluare care trec prin centru, dar de anul viitor această măsură va fi extinsă și în alte zone ale capitalei. Există și o strategie pe termen lung și vor exista măsuri prin care se va reduce numărul mașinilor pe benzină și motorină din Marea Britanie. Termenul țintă este anul 2040. Tot mai multe țări europene au intrat în luptă cu poluarea. Italia a anunțat un plan de 10 miliarde de euro, iar în Germania mai multe orașe au început să interzică vehiculele cu motoare diesel.
CITEȘTI ȘI ALTE ARTICOLE
http://www.autotestmagazin.ro/cristian-bucur-perspective-asupra-dieselului/