Cum au fost ajutați producătorii auto chinezi de guvernul de la Beijing

0
2298

Comisia Europeană a ajuns la concluzia că producătorii chinezi de mașini electrice au fost puternic susținuți de guvernul de la Beijing și de aici și taxele vamale care au intrat în vigoare de luna aceasta. Anchetatorii au găsit nu mai puțin de 18 puncte prin care aceștia au beneficiat de subvenții incorecte.

Comisia Europeană a explicat de ce a impus taxe vamale pentru mașinile importate din China. Cele 18 puncte în care producătorii au fost avantajați de guvern

Nouă luni a durat ancheta la finalul căreia Comisia Europeană a decis să impună taxe vamale pe o perioadă de patru luni, iar în cazul în care negocierile dintre cele două părți nu vor ajunge la un numitor comun aceasta se va prelungi pe o perioadă de cinci ani.

Comisia Europeană a explicat concluziile acestei anchete, într-un document de 208 pagini și a dezvăluit că guvernul chinez a avut un plan în 18 puncte prin care a sprijinit producătorii, provocând în acest fel o concurență neloială în disputa cu firmele din Europa, conform relatărilor de la Automotive News, citând Reuters.

Conform concluziilor, compania SAIC, care deține marca MG, este cea mai favorizată, beneficiind de un pachet de subvenții de 34,4%. Din cauza cooperării insuficiente cu oficialii europeni, SAIC a fost sancționată cu o taxă vamală de 37,6%. Aceste subvenții includ:

  • 1,38% pentru împrumuturi de la bănci de stat
  • 8,27% din alte finanțări
  • 8,56% din granturi
  • 2,28% din stimulente de vânzare pentru mașini electrice
  • 0,67% pentru imobile și terenuri la preț redus
  • 13,24% pentru baterii cumpărate la prețuri sub valoarea lor de piață

Un alt exemplu este cel al companiei BYD, care utilizează materii prime subvenționate, cum ar fi litiul, la producția de baterii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


× 6 = treizeci sase