CUPRA Terramar – Născut din lut

0
1597

În timpul creării CUPRA Terramar, sculptarea în lut este o etapă esențială pentru validarea dimensiunilor și proporțiilor, mai ales când este vorba despre un SUV de 4,5 metri lungime.

Este deja redundant să amintim că procesul de creare a unei mașini „începe cu o schiță”. Însă, Alberto Torrecillas, designer de exterior la CUPRA, a luat totuși o foaie de hârtie și a desenat conturul și formele primului SUV electrificat al mărcii, Terramar. Dar până când se „îngheață” designul, aceleași linii au fost conturate, ajustate și literalmente sculptate din nou și din nou, până când au fost create proporțiile perfecte.

„Desenăm esența modelului, îl transformăm digital ca să-i înțelegem volumele, dar dacă vrem să putem simți cu adevărat suprafețele și să verificăm dacă proporțiile funcționează, avem nevoie de un model la scară reală” spunea Alberto Torrecillas, designer exterior la CUPRA. Acesta este momentul în care lutul ocupă centrul scenei în această poveste.

Stabilirea proporțiilor

Este una dintre etapele sale preliminare, înainte de versiunea ce va fi văzută în proiectul final. Pe o parte sculptura va fi învelită în vinil care imită vopseaua arătând astfel ca un model realist. Dar, cealaltă parte este efectiv o machetă complet expusă, de culoarea pământului, realizată din peste cinci mii de kilograme de lut. Acesta a fost măcinat automat după parametri preciși și apoi șlefuit manual, fiecare detaliu al suprafeței fiind sculptat cu o precizie milimetrică.

„Proporțiile sunt esențiale în modelele noastre. Le definim în schițele pe care le facem, dar unde le apreciem cu adevărat este în replicile fizice din lut”, spuna Torrecillas. „La CUPRA Terramar, de exemplu, această etapă a fost esențială în procesul de proiectare, deoarece fiind un SUV, am vrut să-i subliniem lungimea generoasă de 4,5 metri prin evidențierea culorii caroseriei, păstrând în același timp o sculptură atletică și sportivă. Cel mai bun mod de a prezenta acest lucru este cu modelul de lut” adaugat el.

Feedback și acuratețe

Un alt motiv pentru care această etapă este atât de importantă pentru departamentul de design este că le permite proiectanților să atingă și să simtă fiecare părticică a suprafei exterioare. „Pentru noi, fiecare formă, fiecare linie, fiecare contur are o semnificație și transmite un efect dorit. Pur și simplu atingând suprafețele, putem spune dacă vor funcționa în ceea ce privește designul”, spune Alberto.

Un alt avantaj suplimentar este că modelarea este un proces rapid. Argila este maleabilă și ușor de utilizat și se poate vedea imediat orice modificare atunci când designul se transformă cu meticulozitate. „Liniile proeminente ale capotei sunt unul dintre elementele cheie ale designului frontal al CUPRA Terramar, deoarece încadrează logo-ul nostru. Folosind aceste modele de lut, am identificat și vizualizat imediat secțiunile care ne-au permis să le punem în valoare.”

Finalul poveștii Terramar s-a desfășurat combinând hârtie, tehnologie digitală și lut având ca rezultat un SUV sportiv care adoptă noul limbaj de design în segmentul cu cea mai rapidă creștere din Europa.

Vă recomandăm și: 

Cupra Terramar: a început producția la fabrica din Ungaria

Cupra Formentor: Deschizător de drumuri

Cupra el-Born: Primul model electric performant din cadrul Grupului Volkswagen

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


opt + 6 =