Prin conceptul Bigster, semnat de Victor Sfiazof, Dacia crește nivelul designului și cel tehnic la cota competitorilor, chiar și peste, dacă analizăm designul.
Un motiv de bucurie mare a fost prezentarea conceptului Bigster, pentru că marchează mai multe premiere. Prima este faptul că Dacia atacă segmentul „C” cu acest SUV și nu o face oricum, ci în stil mare, cel puțin la nivel de design exterior. A doua mare premieră este că designul acestui concept dezvoltat de francezi pentru marca auto românească este semnat de un român, Victor Sfiazof. Faptul nu este o mirare sau o surpriză deoarece valoarea lui profesională este incontestabilă și era doar o chestiune de timp până când să semneze și o propunere pentru Dacia.
Ca o paranteză, până în acest moment, Sfiazof a semnat, de exemplu modelul Kadjar și alte câteva concepte uimitoare pentru grupul francez. Bigster atrage atenția prin robustețe și proporțiile atemporale pentru o mașină cu pretenții de off-road și are grefate elemente regăsite și pe Duster. Întâlnim bosajele aripilor care marchează vizibil volumul autovehiculului, ușile cu o linie cursivă care este oprită de pragul generos ce conferă impresia de soliditate. Zona frontală impresionează prin fanta îngustă ce înglobează grila, noul logo propus pentru Dacia și blocurile optice cu noua semnătură în „Y”.
Modul de rezolvare a detaliilor denotă o mare măiestrie a felului în care a fost controlat designul, de la aspectul general până la micile detalii. Este ceva ce nu s-a mai întâlnit la Dacia, această atenție evidentă pentru imagine. Cârcotașii ar putea să spună că au mai existat concepte, chiar și în curtea Dacia, amintind în acest sens de conceptul Duster care nu s-a materializat. Diferența de această dată o face, însă, abordarea designului. Atunci era vorba de un „show-car” care să atragă atenția asupra mărcii. De data aceasta avem în față un design foarte reușit, dar cu o posibilitate evidentă de a intra în producție într-o formă apropiată de această prezentare. Este un merit al întregii echipe care a contribuit la acest demers.
Foto: DACIA