Dacia de oraș

0
34

Gama modelelor Dacia s-a extins de la an la an, dar există loc și pentru alte modele noi care ar completa, cu succes, portofoliul producătorului argeşean. De exemplu, o mașină mică… o Dacia de oraș.

Dacia de oraș
Ilustrație „Dacia de oraș” pornită de la conceptul Dacia Duster– Romulus Gabriel

Dacia a ajuns, sub conducerea francezilor de la Renault, la o gamă extinsă de automobile. Dacă un model Dacia sport( Sandero sport și Dacia Coupe) poate părea o inițiativă îndepărtată de realităţile economice, nu așa stau lucrurile cu un automobil de mici dimensiuni, o Dacia de oraș. Fabricarea unui astfel de vehicul, în România, nu ar fi o premieră. O maşinuţă destinată călătoriilor urbane a purtat numele de Dacia 500 Lăstun și a fost produsă între anii 1988 și 1991 la Timișoara. Aceasta era o maşină de mici dimensiuni cu o lungime de 2950 mm, iar caroseria era realizată din fibră de sticlă. Din punct de vedere calitativ aceasta era penalizată masiv de o economie axată obsesiv pe producerea integrală de repere autohtone, indiferent de problemele tehnice rezultate în produsul final. Asta a făcut ca în final maşina să rămână în memoria automobiliştilor drept o „glumă” pe patru roţi. Revenind la timpurile noastre și beneficiind de aportul tehnologic al francezilor, Dacia în mod sigur poate veni pe piaţă cu un model competitiv. Zvonurile legate de Dacia de oraș au tot apărut în presă. Numitorul comun al „presupunerilor” ne prezintă un automobil de mici dimensiuni, abordabil din punct de vedere economic. Bursa zvonurilor a fost alimentată în anul 2010 de Vincent Carré, director de marketing la acea vreme în grupul Renault. Acesta afirma că francezii se gândesc la o maşină de circa 3500 mm lungime, de patru locuri, cu un preţ de aproape 5000 de euro. Timpul a trecut şi Renault a lansat în prezent un automobil care stilistic are o multitudine de elemente de design provenite din repertoriul Dacia. Maşina se numeşte Renault Kwid și are un gabarit de 3679 mm lungime, 1579 mm lăţime şi 1478 mm înălţime. Motorizarea este una de 0,8 litri pe benzină, furnizează 54 CP şi este cuplată la o cutie manuală cu 5 trepte.

Dacia de oraș 2
Ilustrație Dacia KWID realizată de Romulus Gabriel- redactor Auto Test Magazin
Renault KWID
Renault KWID

 

Toate bune şi frumoase… Problema este că maşina nu este comercializată în Europa, iar oficialii de la Renault au infirmat zvonurile că un asemenea model ar putea să fie produs și sub sigla Dacia, ca să fie vândut și pe continentul nostru. Alegerea poate părea ciudată deoarece designul, dimensiunile şi preţul final, ar face din acest automobil o completare naturală a paletei de oferte Dacia. Cu toate acestea, este posibil să ne aşteptăm şi la surprize, iar în final maşina să fie produsă aici cu unele modificări cerute de legislația UE. Prin urmare, am realizat și o ilustrare a unui model Dacia Kwid în care designul frontal și bandourile laterale se prezintă în linia de design a modelelor Dacia. Deoarece tot suntem însă într-o zonă a speculaţiilor, am dorit să abordăm şi o altă direcţie pentru un asemenea automobil. Poate că în birourile de design Renault se lucrează la un alt model pentru piaţa europeană, așa că m-am gândit cum ar arăta un astfel de produs. O asemenea maşină trebuie să prezinte un design îndrăzneţ, uşor obraznic. Totuși, dacă vrei să riști cât mai puțin și să nu ai surprize din partea cumpărătorilor, una din variante este să utilizezi elemente de design probate deja „la public” prin intermediul unui concept care s-a bucurat de succes. Gândul îmi zboară imediat la conceptul „Dacia Duster“. Acum se poate naşte întrebarea…. Bine, bine, dar conceptul era din altă clasă și avea 4250 mm lungime, cum să fie folosit pentru o maşină de oraş? Răspunsul stă în reutilizarea elementelor de design, prin modificarea proporţiilor şi eventual cu mici ajustări la nivel de detalii. Prin urmare, în cadrul intervenției noastre, ampatamentul automobilului a fost redus. Datorită unui motor de mici dimensiuni şi a maximizării spaţiului la interior, „botul” este mai scurt, iar parbrizul a fost avansat. Deşi la ambele automobile întâlnim elemente de design similare, doar prin modificarea proporţiilor şi a câtorva detalii se poate obţine în final un nou automobil dintr-o clasă diferită de cea iniţială. Este un exerciţiu prin care am vrut să subliniez şi valoarea practică a unor concepte auto, care deși nu intră în producţie, pot să furnizeze elemente importante pentru alte modele ce urmează să fie dezvoltate.

Dacia Duster
Concept Dacia Duster

 

 

 

 

 

 

 

Articolul precedentTiberiu Ușeriu – Maratonistul zăpezii
Articolul următorMini Cooper S Cabrio: 18 secunde
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


− sase = 3