Dacia Duster facelift: Schimbări subtile, dar marcante

0
74

Iată că la patru ani de la apariția celei de-a doua generații Duster a venit timpul „întorsăturii din condei” a mărcii naționale, care să-i cimenteze publicului percepția de SUV de familie și mai ales polivalent. Asta dacă până acum faptul i-a fost neclar cuiva…

Evoluția stilului exterior a avut ca efect ameliorarea aerodinamicii vehiculului prin reprofilarea noului eleron de la nivelul plafonului.

Atunci când s-a lansat prima generație, în 2010, Duster reușea să demoleze din temelii mitul SUV-ului robust situat peste limita de 20.000 de euro. Șapte ani mai târziu modelul își extindea reputația de SUV de familie, însă pe o platformă nouă și cu un design în care aportul românesc și-a spus cuvântul într-o consistentă măsură. Iar acum cerințele publicului au pus accentul pe design, confort și polivalență. Și faceliftul exact asta a oferit.

Duster facelift este un SUV de familie, cu o platformă nouă și un design cu aport românesc.

Vorbim despre același design care a făcut ca a doua generație să fie ușor de recunoscut de către public și să se încadreze în noua identitate vizuală. O nouă abordare începută de modelul Logan, continuată de Sandero, Spring la care se adaugă începând din iunie și noul logo Dacia. Astfel grila preia elementele cromatice în relief întâlnite la fratele mai mic Spring, iar blocurile optice încorporează noua semnătură luminoasă a gamei Dacia cu luminile de zi în formă de Y. Aceeași caracteristică este valabilă acum și pentru luminile din spate. Însă, trebuie menționat că la Duster iluminatul permanent se face cu EcoLED-uri. Și mai ales că este primul model Dacia în care semnalizatoarele din față dispun de tehnologie LED, aceeași tehnologie, în dotare de serie, care este folosită și pentru faza de întâlnire.
Să mai rămânem puțin la exterior și să spunem că evoluția stilului exterior a avut ca efect ameliorarea aerodinamicii vehiculului prin reprofilarea noului eleron de la nivelul plafonului. De altfel, constructorul autohton spune că optimizarea aerodinamicii, alături de anumite elemente ale sistemului de rulare, precum noile jante din aliaj dezvoltate în simulatoare de profil, au dus la diminuarea cu până la 5,8 g a emisiilor de CO2, cum este în cazul versiunii 4×4.

Scaunele au tapițeria nouă, tetierele sunt reprofilate, iar pe volan există acum comanda pentru cruise control

În interior viața la bord se desfășoară în direcții noi. Scaunele au căpătat o tapițerie complet nouă și tetiere reprofilate, iar volanul a căpătat o comandă în plus, cea pentru „cruise control”. Dar, elementul surpriză este noua consolă centrală înălțată, dotată cu o cotieră, și care poate culisa pe o distanță de 70 mm. Avantajul este că, atunci când ridicați cotiera, găsiți un spațiu de depozitare cu volumul de 1,1 litri, iar în funcție de nivelul de echipare consola dispune de două prize USB amplasate în spate, accesibile pasagerilor de pe banchetă.

O privire aruncată bordului descoperă un ecran de 8 inci, același de pe Sandero, care pe lângă accesul la sistemul audio Dacia Plug & Music, ce dispune de radio, MP3, USB și Bluetooth, este și interfața pentru două noi sisteme multimedia intuitive: Media Display și Media Nav.
Partea interesantă este că în cazul acestora ecranul se poate spune că este interfața care demonstrează versatilitatea lui Duster. Prin meniul „Vehicul” se permite accesul la informații referitoare la conducerea economică, iar în cazul versiunilor cu tracțiune integrală, la funcția 4×4 Monitor ce furnizează o serie întreagă de informații utile pe ecranul central. Astfel, dacă vă încumetați să părăsiți asfaltul puteți verifica gradul de înclinare laterală a vehiculului în condiții de rulare pe drumuri denivelate. Apoi puteți vedea unghiul de tangaj în cazul pantelor sau rampelor abrupte, aveți busolă disponibilă din momentul staționării și chiar altimetru care vă afișează datele în prima parte a ecranului. Iar partea tare este că, după un parcurs offroad, sistemul 4×4 Monitor afișează un istoric recapitulativ al datelor de pe traseu. Adăugați aici și o gardă la sol de 217 mm pentru versiunea 2×4 și de 214 mm în versiunea 4×4 și cam orice activitate outdoor vă trece prin minte se poate rezolva fără prea mari bătăi de cap.
La capitolul motorizări sunt disponibile cinci variante pentru sistemul de tracțiune 4×2: TCe 90, TCe 130, TCe 150, ECO-G 100 (alimentare mixtă benzină-GPL) și dCi 115, toate cuplate la cutii manuale cu 6+1 raporturi. Marea surpriză este apariția cutiei automate EDC (cu dublu ambreiaj) cu 6+1 raporturi, însă este disponibilă doar pe versiunea TCe 150. Pentru tracțiunea 4×4 sunt disponibile două motorizări, TCe 150 și dCi 115, ambele cu cutii manuale cu 6+1 raporturi.
Pentru România gama Duster cuprinde în continuare trei niveluri de echipare: Essential, cu preț de pornire de 14.100 euro, Confort, de la 15.600 euro, și Prestige, de la 16.450 euro, toate cu TVA inclusă.
Iar partea cea mai interesantă este că odată cu lansarea modelului în luna septembrie se va lansa și o ediție specială doar pentru România. Apărută în urma cerințelor pentru deplasarea tipică în oraș aceasta se va numi Duster Urban și va fi limitată la doar 1.000 de unități. Va fi cu tracțiunea pe puntea din față, în două niveluri de echipare, Confort și Prestige, cu două motorizări disponibile, ECO-G 100 și TCe 150 cu cutie de viteze automată și două culori disponibile. Această serie vine cu elemente de identificare specifice la nivelul stâlpului central, al pragurilor, iar fiecare client va primi și o trotinetă electrică personalizată cu Duster Urban. Prețul de pornire în condițiile programului Rabla va fi de 19.900 de euro cu TVA inclusă. Și asta nu este tot, în 2022 va apărea și o ediție exclusivă sub denumirea Duster Extrem. Iar asta demonstrează că Duster este un model complet.

Foto: Dacia

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


cinci − = 3