Dacia electrică, lansată oficial ! Cât costă și ce autonomie are | VIDEO & FOTO

0
461
Dacia electrică

Dacia electrică a fost lansată online. Mașina are cinci uși, patru locuri și o autonomie de 200 de kilometri. Dacia electrică are la bază modelul Renault City K-ZE și va fi disponibilă pe piață din prima jumătate a anului viitor.

Dacia electrică este un model care este așteptat de români de mulți ani. Modelul trebuia prezentat la Salonul Auto de la Geneva, dar evenimentul a fost anulat din cauza epidemiei de coronavirus. Așa s-a ajuns la această variantă modernă: Dacia electrică, prezentată online. Conceptul se numește Dacia Spring și anticipează versiunea de serie. Producătorii spun că această versiune cu emisii zero va fi un nou capitol de succes din istoria mărcii.

Dacia electrică, autonomie de 200 de kilometri

Dacia electrică are cinci și patru locuri. Un capitol foarte important îl reprezintă autonomie: 200 de kilometri în ciclul WLTP. Prima Dacia electrică are drept punct de pornire modelul Renault City K-ZE, construit în China exclusiv pentru piața locală.
Este foarte important de știut că Dacia Spring va fi cel mai accesibil model electric de pe piață. Prețul nu a fost comunicat, dar sunt zvonuri care anunță că prețul de pornire va fi de cel mult 20.000 de euro. Prin programul Rabla Plus, românii ar putea cumpăra mașina electrică pentru aproximativ 10.000 de euro.

Dacia electrică, comunicatul oficial:

SHOWCAR-UL DACIA SPRING: REVOLUȚIA ELECTRICĂ „BY DACIA”
•    Dacia Spring prefigurează cea mai accesibilă mașină 100% electrică din Europa.
•    Primul model de segment mini al gamei Dacia, cu 4 locuri încăpătoare.
•    O ofertă ideală atât pentru serviciile de mobilitate cât și pentru clienții particulari.

Boulogne-Billancourt, 3 martie 2020 – Fidelă reputației sale de ingeniozitate, Dacia deschide o nouă pagină din istoria sa, odată cu prezentarea showcar-ului Dacia Spring care prefigurează primul model 100% electric al mărcii.

În ultimii 15 ani, Dacia și-a lăsat amprenta asupra pieței auto, reușind două adevărate revoluții prin modelele Logan (pe piața vehiculelor noi) și Duster (în segmentul SUV).  Marca a știut să evolueze și să se adapteze nevoilor utilizatorilor rămânând fidelă valorilor sale : o ofertă de mașini simple, moderne, fiabile și robuste, la prețul corect. Un adevărat success story care i-a permis să seducă 6,5 milioane de clienți și să se impună ca lider european al vânzărilor către persoane fizice cu modelele Logan, Sandero și Duster.

O nouă rEVoluție Dacia

Dacia Spring electric se înscrie în viziunea Grupului Renault de a oferi o mobilitate durabilă, accesibilă tuturor, respectând valorile și filozofia mărcii Dacia. Acest showcar prefigurează un model de segment mini cu 5 uși și 4 locuri, beneficiind de o motorizare 100% electrică. Spațios, vehiculul afișează atributele recunoscute ale mărcii : simplitate, robustețe și accesibilitate.
Ușoară și compactă, versiunea de serie vizează o autonomie de circa 200 km conform normelor WLTP, fapt care garantează o utilizare polivalentă, atât în mediul urban, cât și pe trasee interurbane. Modelul de serie va fi disponibil în 2021.
Pentru a reuși această nouă revoluție, Dacia profită de experiența de 10 ani a Grupului Renault, pionier și lider în materie de mobilitate electrică.

Un mini electrizant

Caroseria de culoare gri închis, cu elemente decorative portocalii fluorescente, beneficiază de protecții laterale și de scuturi integrate în barele față și spate. Aspectul de SUV este subliniat de garda la sol supra-înălțată și de prezența barelor de pavilion. Showcar-ul Dacia Spring este un vehicul de segment mini electric și electrizant. Dimensiunile sale reduse îl recomandă ca soluția ideală pentru o utilizare zilnică fără griji.
O atenție deosebită a fost acordată blocurilor optice. În partea frontală, farurile100% LED sunt divizate în două niveluri: o linie orizontală în partea superioară și o serie de elemente grafice integrate în bara de protecție. În spate, cele 4 blocuri optice, de asemenea 100% LED, formează un dublu Y, anunțând viitoarea identitate luminoasă a modelelor Dacia.
Partea frontală a showcar-ului Spring, cu noua semnătură luminoasă și cu profilul specific al capotei și al calandrului, exprimă robustețe.

Un viitor comercial aflat sub semnul a două utilizări distincte

Beneficiind de o motorizare 100% electrică și de o baterie adaptată pentru o utilizare cotidiană, Dacia Spring răspunde nevoilor pragmatice de mobilitate urbană și interurbană. Robust, vehiculul oferă atât clienților particulari, cât și proprietarilor de flote, toate avantajele mașinilor electrice: ușurința în manevrare, funcționarea silențioasă, absența vibrațiilor, emisiile zero. În plus, alimentarea este simplă, iar nevoile de întreținere ale vehiculului sunt reduse.
Dacia Spring reprezintă astfel o soluție ideală pentru noile servicii de mobilitate, precum flotele de vehicule în car-sharing. Versiunea de serie va fi propusă așadar și pe această piață, în care Grupul Renault este deja angajat cu cea mai mare flotă de vehicule în car-sharing din Europa (7 800 ZOE, Kangoo Z.E. și Twizy).

https://www.youtube.com/watch?v=LVrYAz5x8ao

http://www.autotestmagazin.ro/desertul-sahara-traversat-prima-oara-de-o-masina-eletrica/

http://www.autotestmagazin.ro/florin-raducioiu-prima-dragoste-si-prima-masina-nu-le-uiti-niciodata/

Articolul precedentTheo Pană – Un drum cu sens unic
Articolul următorTEST: Honda Civic Type R – Nerv japonez
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


doi × = 16