Dacia Spring, rezultate slabe la testele de siguranță

0
145

Dacia Spring a cucerit deja piața auto din România și în luna noiembrie a fost pe primul loc la capitolul vânzări. S-au comercializat 1195 de unități, cu aproape zece procente mai mult decât popularul model Dacia Logan, iar România este una dintre puținele țări din lume unde un model electric ocupă primul loc. Dar fanii Dacia Spring au aflat o veste care nu le-a picat deloc bine, după ce mașina, fabricată în China, a primit doar o stea la testele de siguranță.

Dacia Spring stă foarte bine la capitolul vânzări, dar producătorul mai are mule lucruri de îmbunătățit când vine vorba de siguranța celor care se deplasează cu această mașină electrică produsă în China. EuroNCAP a oferit publicului rezultatele testelor care au avut în prim-plan primul vehicul electric din istoria mărcii românești, iar rezultatele au fost neașteptate.

Cea mai bine vândută mașină din România în luna noiembrie a primit doar o stea la crash-testele EuroNCAP. Raportul oficial al organismului european spune că Dacia Spring oferă o protecție de 49% pentru pasagerii adulți, 56% pentru siguranța copiilor și doar 39% pentru protecția pietonilor. Cel mai mic scor l-a primit la capitolul sisteme de siguranță: 32%.

Dacia Spring, rezultate slabe la testele de siguranță

La impactul frontal, habitaclul Daciei Spring a rămas stabil, dar parametrii legați de protecția la nivelului picioarelor au indicat un risc mare de rănire. Structurile planșei de bord prezintă risc ridicat de rănire pentru pasagerii de gabarit diferit și pentru cei care stau în diverse poziții. Protecția șoferului la nivelul pieptului a fost evaluată la fel de slab și s-a ajuns la concluzia că nici bazinul nu este protejat suficient.

Lucrurile nu sunt deloc grozave nici în cazul unui impact lateral cu un autovehicul sau un stâlp, unde nivelul de protecție oferit a fost catalogat drept marginal. În ce privește protecția la nivelul capului pasagerilor din spate evaluarea a fost la fel de slabă.

Protecția pentru zona cervicală a fost catalogată ca fiind bună la un impact din spate, dar în urma evaluării geometrice a scaunelor și această protecția a primit un calificativ slab. Punctajul final foarte slab a fost afectat de faptul că Spring nu este echipat cu un airbag central care să protejeze în cazul unui impact lateral. În plus, ușile s-au deschis cu dificultate după impact, iar mașina nu are sistem de asistență la frânare în caz de coliziune multiplă pentru a evita impactele secundare.

Singurul capitol la care Dacia Spring a îndeplinit, ce-i drept parțial, cerințele organizației EuroNCAP a fost cel referitor la sistemul avansat eCall.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


sapte − = 4