DeLorean DMC-12 by Electrogenic – Forward to the future

0
2578

Emblematicul DeLorean DMC-12 este electrificat de englezii de la Electrogenic cu ajutorul unui kit „drop in” dedicat. Fanii francizei „Back to the Future” au un motiv în plus să se bucure.

Dap, este vorba despre acel DMC-12 conceput de fostul director general al General Motors, John DeLorean, la sfârșitul anilor ’70 ai secolului trecut. Iar pentru pentru cei care nu le cunosc „operele” electrice ale celor de la Electrogenic, sunt aceiași englezi care au materializat proiectul de electrificare pentru Rolls-Royce-ul Phantom II din 1929 al actorului Jason Momoa.

Un simbol electrificat

Cei de la Electrogenic sunt cunoscuți pentru conversiile lor, de-a dreptul simpatice, în EV. De data aceasta atenția lor s-a îndreptat spre DeLorean DMC-12, pe care l-au „electrizat” oferin­du-i un grup propulsor de ultimă generație, fără să-i afecteze structura sau forma admirată pentru care modelul a fost celebru. Gândit de la bun început să fie o mașină sport durabilă, datorită kitului de conversie EV „drop-in” de la Electrogenic, DMC-12 poate acum să respecte pe deplin acest deziderat. Adică nu emite emisii de eșapament și este pregătit pentru era automobilelor cu emisii scăzute de carbon.

Ideea englezilor a fost să proiecteze o soluție de propulsie electrică care să se potrivească în arhitectura existentă a mașinii. Iar pentru asta s-au folosit de modelarea CAD pentru maximizarea spațiului disponibil necesar grupului motor și tehnologiilor proprii.

Prin urmare conversia DeLorean este cu adevărat „plug-and-play” și include baterii noi, de 43 kWh, de calitate OEM (Original Equipment Manufacturer), montate în locul rezervorului de combustibil, aflat sub portbagajul din față, și deasupra motorului din spate. Designul folosește sistemul ultra-eficient de ambalare al bateriilor, dezvoltat „in house”, ce oferă o foarte consistentă densitate de energie. Și, bineînțeles, ca în cazul tuturor conversiilor electrogenice, structura originală a mașinii este păstrată în întregime. Adică nimic nu este tăiat și, mai ales, toate modificările sunt complet reversibile.

Putere de invidiat

Bateriile alimentează un motor care transmite o putere de 160 kW și un cuplu de 310 Nm unei cutii de viteze cu raport fix care, la rândul ei, furnizează 3.200 Nm roților din spate. Conversia poate fi aplicată atât pentru DMC-12 cu transmisie manuală, cât și automată.

Cu puterea sporită și cuplul instant, DeLorean-ul electrificat cântărește doar cu 40 kg mai mult decât versiunea originală ICE (Internal-Combustion Engine) și este transformat acum dintr-un cruiser într-o mașină sport. Practic noul sistem de propulsie reduce la jumătate timpul de accelerare 0-97 km/h. Mașina originală cu motor V6 de 130 CP atinge această viteză puțin peste 10 secunde, în timp ce la versiunea EV accelerarea durea­ză sub 5 secunde. Cu rezerve ample de putere instantanee la orice viteză, DMC-12 oferă performanțe „musculare” pentru mai toate tipurile de șoferi. În plus, frânarea regenerativă, care poate fi reglată în funcție de preferințele celui de la volan, ajută la menținerea sub control a noilor performanțe obținute în urma electrificării.

Inginerii Electrogenic au introdus, de asemenea, ca experiența de conducere să fie configurabilă printr-o serie de profiluri selectabile. Preactic, acestea se potrivesc diferitelor scenarii de conducere, de la un mod „Eco” de îmbunătățire a autonomiei, până la setarea „Sport” pentru o performanță maximă.

Conversia oferă o autonomie de peste 240 km în condiții reale de condus și încărcare rapidă CCS într-o oră. DeLorean, la fel ca toate proiectele Electrogenic EV, este capabil de V2L (Vehicle to Load), prin care se furnizează 3 kW la 240 V AC, astfel încât să puteți încărca un laptop, să alimentați un frigider sau chiar să încărcați o altă mașină.

Despre proiect, Steve Drummond, CEO Electrogenic, a declarat: „Suntem încântați de rezultatele pachetului nostru de conversie ‘plug and play’ DeLorean EV; transformă DMC-12 dintr-un crucișător american într-o adevărată mașină sport, cu performanțe care se potrivesc perfect cu imaginile sale atemporale din era spațială. Când John DeLorean și-a propus să producă DMC-12 în urmă cu peste patruzeci de ani, a fost hotărât să creeze o mașină sport care să fie durabilă și care să reziste testului timpului. Prin urmare, o conve­r­sie EV are un sens total și se simte în concordanță cu etosul proiectului original. De asemenea, pot să atest că suspensia originală a mașinii, proiectată de Lotus, este mai mult decât la înălțimea sarcinii de a gestiona cuplul nou găsit. Mașina este fabuloasă de condus!”.

Vă recomandăm și: 

Victorie la Pikes Peak pentru Romain Dumas și Ford F-150 Lightning

Ford RS200 și Escort Mk1 renăscute

Maserati, două ediții speciale pentru supercar-ul MC20. FOTO

Dacia a produs un milion de mașini cu GPL

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


+ 8 = zece