Draga mea mașină: Dacia – Întoarcerea în timp

0
74

Dacia este o marcă cu care mulţi români se identifică, este un brand naţional, dar pentru Iulian Grădinaru reprezintă un vis pe care îl avea de la o vârstă fragedă.

Auto Test: Cum de ați ales să achiziţionați o Dacie şi nu altceva?
Iulian Grădinaru: De când eram mic visam să am şi eu o Dacie. În acele vremuri părinţii mei nu aveau maşină şi, probabil, acesta a fost motivul pentru care am visat atâţia ani la o Dacie, numai a mea. Mereu spuneam că atunci când voi fi mare îmi voi cumpăra şi eu una. Şi, într-adevăr, prima mea mare „pasiune” a fost o Dacia 1310 CN2, cu faruri dreptunghiulare. Am condus-o vreo doi ani și pe ea am învăţat, practic, să merg. Dacia pentru mine înseamnă o întoarcere la vremea copilăriei şi, totodată, un vis împlinit.
Auto Test: Care este povestea acestei Dacii pe care o dețineți?
Iulian Grădinaru: Nu am foarte multe informaţii despre ea. Tot ce ştiu este că a fost a unui bătrân din Braşov, iar el a vândut-o celui de la care eu am cumpărat-o. Dar, în acte, eu sunt de fapt al doilea ei proprietar! Asta pentru că fostul „stăpân” nu a mai înregistrat-o pe numele lui și a circulat așa o bună perioadă de timp.
Totuși, trebuie să vă mai spun că înainte de maşina asta, cea pe care o vedeți acum, am avut pentru scurt timp o altă Dacie, dar mi-am dat seama că în stadiul în care era aveam mulţi bani de investit în ea. Nu eram foarte încântat de această achiziţie, aşa că am zis să mai caut. Apoi, în ianuarie, la doar o lună după ce am cumpărat-o pe prima, am văzut-o pe aceasta şi mi-am zis că trebuie să fie a mea! A fost dragoste la prima vedere. Mi-a plăcut culoarea, interiorul maşinii şi unde mai pui că era într-o stare mult mai bună decât cealaltă. Banii pe care i-am luat din vânzarea primei Dacii, i-am investit în cea pe care o am acum.
Auto Test: Ce îmbunătăţiri i-ați adus „marii iubiri”?
Iulian Grădinaru: A trebuit să refac motorul, pentru că era destul de uzat atunci când am cumpărat maşina, am schimbat pivoţi, bucşe, capete de bară, planetare. De fapt, am înlocuit cam tot ce ţine de direcţie, de frâne, iar unde a fost cazul, s-a reparat totul „ca la carte”, ca să fiu în siguranţă când plec cu ea la drum. În viitor vreau să o „întorc” şi să o vopsesc pe dedesubt, ca să o protejez mai bine.
Practic, nu vreau să îmbunătăţesc nimic. Nu vreau să schimb motorul sau să pun alte jante pe ea. Vreau să rămână, pe cât posibil, cum a fost ea de când a ieşit din fabrică.

Auto Test: Găsiți uşor piese de schimb pentru ea?
Iulian Grădinaru: Să ştiți că da! Bani să ai, iar dacă ai nevoie de vreo piesă o găseşti foarte uşor. Au mai crescut preţurile la destule componente, dar nu îmi fac griji că nu aş putea să o repar. Stau liniştit în privinţa asta.
Auto Test: Cum se simte trecerea de la o maşină nouă la o Dacia 1300 ?
Iulian Grădinaru: Nu ai aer condiţionat la maşina asta, dar pe mine nu mă deranjează prea tare. Confortul există şi aici, chiar dacă unii spun că nu. Banchetele sunt foarte comode, de exemplu. Pentru mine Dacia asta reprezintă mult mai mult decât un autoturism. Este împlinirea unui vis.
Plus că ştiți ce? La maşina asta totul este mecanic, nu este nimic electronic. Înainte să o cumpăr nu eram mare mecanic, dar de când am luat-o, am învăţat să mai fac şi mici reparaţii. Îmi place să şurubăresc la ea, să o menţin mereu curată și să funcţioneze totul impecabil.
Auto Test: Câţi kilometri avea maşina când ați cumpărat-o?
Iulian Grădinaru: Bordul „zicea” că are 38.000 km, dar la cum arăta maşina, cred că avea peste 138.000 km pentru că la 99.999 se resetează kilometrajul. Eu de când am luat-o, am făcut 6.000 km. Am fost cu ea la Iaşi, când a fost parada Dacia Clasic și am făcut chiar şi Transfăgărăşanul cu ea. A fost cel mai greu drum pentru că a trebuit să o las mai mult să i se răcească radiatorul, acesta fiind destul de mic, dar am ajuns sus cu ea fără probleme.
Auto Test: Mai aveți în plan achiziţia unei alte maşini?
Iulian Grădinaru: Sincer, mi-aş dori să cumpăr în viitorul apropiat un Mercedes Cobra şi un ­Renault 16, dar în acest moment visul meu cel mai mare este să îmi cumpăr un Corvette Stingray.

 Interviu realizat de Dana STUPARU /Foto: Iulian Grădinaru

http://www.autotestmagazin.ro/draga-mea-masina-ford-phaeton-cu-decapotabila-la-plimbare/

http://www.autotestmagazin.ro/draga-mea-masina-aro-240-cand-masina-face-parte-din-familie/

http://www.autotestmagazin.ro/draga-mea-masina-colectionarul-de-antichitati/

Articolul precedentRAR-controale în trafic
Articolul următorTransmisie manuală sau automată?
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


8 − = doi