Dreame SUV: clonă de lux pentru Rolls-Royce Cullinan

0
3897

Dreame, companie chineză cunoscută pentru producția de electrocasnice, mai ales aspiratoare, pregătește pentru 2027 un SUV electric ultra-lux la fel de impozant ca Rolls-Royce Cullinan, cu care și seamănă cam mult.

O companie de electrocasnice care vrea să producă mașini de lux

Dreame Technology, bazată în Suzhou, China, renumită pentru aspiratoarele robot, în special,  dar și uscătoare de păr și tehnologii de curățare automată, și-a anunțat, la sfârșitul lunii august 2025, intrarea oficială în industria auto de lux. Fondatorul și CEO-ul Yu Hao a pus în mișcare planuri ambițioase pentru două linii auto: una orientată spre  mașini de performanță extremă (hypercar), cealaltă, dedicată SUV-urilor de lux.

Dreame SUV: inspirație, diferențe, interior regal

Anunțatul Dreame SUV seamănă foarte mult cu Rolls-Royce Cullinan, în multe detalii vizuale. Grila mare cromată, farurile dreptunghiulare, proporțiile generale, ușile coach (cu deschidere antagonică), linia verticală a geamurilor din spate și stâlpul D masiv sunt elemente care duc (mult) cu gândul la Cullinan.

Apar și diferențe: lipsa stâlpului B, portierele spate care se deschid spre înapoi, numite și „suicide doors” (uși de sinucigaș), ornamente cromate suplimentare (benzi cromate între stopuri) și detalii de design modern, cum ar fi mânere încastrate și geamuri fara cadru.

Interiorul este gândit ca o adevărată sală de clasa întâi: lungime utilă de aproximativ 3,7 metri a cabinei, două scaune captain în rândul al doilea, care oferă spațiu pentru picioare de până la 1,2 m și cu spătare ce se rabatează până la 145 de grade, plus un tunel central generos care le separă.

Propulsie electrică cu tehnologie de vârf

Dreame SUV va utiliza tehnologia de baterie de tip CTP 4.0, de concepție proprie și cu o capacitate estimată de cel puțin 100 kWh. Compania chineză va avea în ofertă, la cost suplimentar, posibilitatea echipării SUV-ului cu range extender, adică un motor termic convențional pentru generare de energie electrică. Mașina va fi echipată cu patru motoare electrice independente, câte unul la fiecare roată. Tracțiunea va fi integrală și crossoverul va avea roți spate viratoare cu până la 24 de grade, ceea ce ajută la manevrabilitate în spații restrânse. Raza de viraj este estimată la sub cinci metri.

Șasiul va fi activ, adaptând înălțimea și rigiditatea suspensiei în funcție de datele primite de la LiDAR, camere video și radare millimeter-wave. Aceste elemente vor contribui la comportament dinamic și confort de top.

Producție în Germania, chiar lângă fabrica Tesla

Dreame a obținut recent prima rundă de finanțare pentru divizia auto, iar planurile includ construirea unei fabrici în Germania, în Brandenburg, lângă Gigafabrica Tesla de la Berlin. Fabrica va avea o suprafață de circa 1,2 ori față de cea a uzinei Tesla. Dreame a încheiat și un parteneriat cu namca franceză BNP Paribas, care contribuie la strategia de internaționalizare a firmei chineze, aprovizionarea și finanțarea globală a acesteia.

„Pachetul” auto Dreame

Dreame SUV va face parte din gama Starry Automotive (uneori numită și Starry Sky Auto), care este linia de SUV-uri de lux a companiei. În paralel, a fost înființată și marca Dreame Automotive, orientată spre producția de automobile tip hypercar. Modelele planificate poartă, pentru moment, denumiri precum D9, cu variante D9 Pro, D9 Max și D9 Ultra, care să acopere segmente variate de preț și funcționalitate. În ceea ce-l privește pe Dreame SUV, încă nu i-a fost ales un nume, dar se înclină către Admiral, cel puțin pentru piețele europene. Lansarea acestuia este planificată pentru 2027 și se anticipează să fie poziționat în segmentul premium-lux de preț.

Riscuri pentru Dreame SUV

Deși materialele promoționale sunt impresionante, există deja întrebări legate de originalitate și de cât de mult designul lui Dreame SUV este „inspirat” versus cât este copie. Compararea vizuală aproape fidelă cu Rolls-Royce Cullinan atrage critici, inclusiv acuzații de lipsă de creativitate sau riscul unor dispute legale.

Construcția unei mașini electrice de lux implică provocări mari: siguranță, integritatea structurală (mai ales în absența stâlpilor B), calitatea materialelor, performanță reală versus promisiuni, service și garanție, logistică internaţională. În plus, costurile de producție în Germania și reglementările europene pot pune piedici neașteptate.

Vă recomandăm și:

Rolls-Royce Cullinan: luxosul SUV britanic primește un facelift

Rolls-Royce – De trei ori unic

Citroen e-C4 X – Bon voyage!

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

one × two =