DS4: Francez ambițios

0
122
Post-production : Astuce Productions

Noul DS 4, un model compact de 4,40 metri lungime, nu duce lipsă de atuuri în încercarea sa de a concura cu mașinile germane de referință pentru segmentul C. A doua generație a modelului premium francez este disponibilă cu o motorizare hibridă plug-in, dar fără o versiune electrică în program.

Proiectată să concureze direct cu Audi A3, BMW Seria 1 și Mercedes-Benz Clasa A, a doua generație DS 4 este un automobil ușor ridicat și elegant, cu accente premium inconfundabile, pe care marca franceză s-a străduit să le lucreze în detaliu. Cu 4.400 mm lungime, 1.830 mm lățime și 1.470 mm înălțime, noua compactă este puțin mai mare decât un Audi A3. Volumul portbagajului este destul de consistent (430 l), adică cu 50 l mai mult decât al lui A3. Șapte culori exterioare sunt disponibile pentru DS 4, inclusiv două noi (gri lăcuit și auriu-cupru), toate putând fi combinate cu jante cu diametre de până la 20 inci. Inspirația stilistică pentru DS 4 vine în mod clar din conceptul DS Aero Sport Lounge (2020). Carismatic, noul DS 4 are șanse reale să atragă dintre clienții obișnuiți ai mărcilor germane premium, prin eleganță și elemente de măiestrie de design auto francez.

Capota frontală lungă și coborâtă culminează cu un model de grilă cromată cu model de diamant, în timp ce luminile de zi, care se extind până la baza barei de protecție, sunt formate din 98 de leduri. Elementele de design numite „DS Wings” leagă luminile de grilă, pentru un întreg coerent, care nu își poate ascunde asemănarea familială cu celelalte modele din gama DS. Noua generație este disponibilă în trei finisaje: DS 4, DS 4 Cross și DS 4 Performance Line.

Noul model folosește platforma EMP2 revizuită, ce vine cu 70% piese noi. Atracția principală este versiunea hibrid plug-in, DS 4 E-TENSE, ce dezvoltă un total de 225 CP. Acest grup propulsor combină un motor pe benzină de 1,6 litri, cu patru cilindri, de 180 CP, cu o unitate electrică de 81 kW (110 CP) integrată în cutia de viteze automată e-EAT8. Bateriile asigură până la 50 km de autonomie exclusiv electrică. DS 4 este oferit și cu motoare termice clasice: PureTech (benzină, patru cilindri) disponibil în versiuni de 130 CP, 180 CP și 225 CP, și diesel BlueHDi de 130 CP. Toate aceste motoare sunt asociate standard cu o transmisie automată EAT cu 8+1 raporturi.

În interiorul lui DS 4 sunt combinate, în funcție de versiune, materiale nobile precum piele naturală, Alcantara, lemn și chiar carbon forjat. Scaunele elegante, dacă se alege tapițeria din piele, pot fi comandate cu încălzire și funcție de masaj, dar și finisate în mult apreciatul model „brățară”, specific DS. O nouă tehnologie, numită DS Air, a fost dezvoltată pentru a optimiza fluxul de aer la nivelul aeratoarelor. Centrul de infotainment DS Iris System, cu ecran de 10 inci, a fost complet reproiectat, pentru o personalizare maximă, și se bazează pe tehnologii de control cu vocea și gestual. Găsim și sistemul DS Extended Head-Up Display, ce proiectează informații esențiale pe parbriz, pe o diagonală de 21 inci. Noul DS 4 oferă, de asemenea, conducere autonomă de nivel 2. Aceasta permite controlul automat al vitezei de croazieră, depășirea semi-autonomă și adaptarea vitezei pe viraje. Noile „radare de colț” permit monitorizarea permanentă a împrejurimilor vehiculului, prevenind situațiile de coliziune iminente. Toate acestea sunt însoțite de DS Active Scan Suspension (reglare adaptivă a amortizării), DS Night Vision (sistem de vedere pe timp de noapte) și cameră 360°.

Foto: DS

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


4 − unu =