Rimac: Născut în Balcani

0
100

Rimac este un nume care își face loc pe scena marilor constructori auto. Producătorul de hypercar-uri electrice din Croația s-a născut din viziunea lui Mate Rimac, un tânăr pasionat de tehnologie încă din copilărie.

El este omul din spatele mărcii de care tot mai multă lume a început să audă. A produs deja două modele de hypercar electric, dar, mai important, tehnologia creată de Rimac a stârnit interesul producătorilor globali, iar mărci precum Porsche sau Kia au investit masiv în compania din Croația.
Povestea lui Mate Rimac începe acum mai bine de 15 ani, când puștiul născut în 1988, în Bosnia, se remarcă prin invențiile sale. Când a izbucnit războiul în regiunea sa natală, familia s-a refugiat în Germania, la Frankfurt, iar din anul 2000, s-a stabilit în Croația.
Mate Rimac inventa iGlove un dispozitiv cu ajutorul căruia puteai interacționa diferit cu un computer. În locul unui mouse și a unei tastaturi, utilizatorul folosea o mănușă care integra o serie de senzori. O altă invenție de-a lui a fost Active Mirror System, o tehnologie care elimina problemele apărute din cauza unghiul mort. După ce și-a luat permisul de conducere, a cumpărat un BMW 323i E30 pe care avea să îl folosească la competiții de drift. Într-o zi motorul pe benzină a cedat, iar atunci Rimac a decis să îl transforme în vehicul electric. A urmat o serie de încercări și eșecuri, sistemul de propulsie pentru BMW-ul său fiind îmbunătățit cu fiecare încercare.
Și-a vopsit modelul de test în verde aprins și l-a botezat The Green Monster. Performanțele BMW-ului aveau să fie remarcate și în 2011 primea certificatul Guinness World Record pentru cel mai rapid model electric pe sfertul de milă (11,8 de secunde). Automobilul modificat de Rimac avea un motor electric ce oferea 601 CP și 900 Nm, iar accelerația de la 0 la 100 km/h se făcea în 2,2 secunde.
BMW-ul verde cu motor electric avea să fie, însă, doar primul pas către visul lui Mate Rimac. Cel de a crea de la zero un supercar electric cu performanțe superioare altor modele similare de pe piață.
Așa s-a născut Rimac Concept_One. Inițial avea să fie doar un concept virtual, creat pe computer, însă Rimac a reușit să atragă primii investitori, o familie regală din Orientul Mijlociu. Cu ajutorul infuziei de capital, a fost construit prototipul Concept_One care a fost expus la Salonul Auto de la Frankfurt din 2011. Trebuie spus că atunci, mașinile electrice încă erau la începuturi, iar industria nu cotise atât de hotărât spre electrificare. Conceptul tânărului inventator din Croația promitea peste 1000 CP din patru motoare electrice, iar accelerația de la 0 la 100 km/h se făcea în 2,6 secunde. Bateria aleasă pentru alimentarea supercarului avea 90 kWh, o valoare uriașă pentru 2011.
După prezentarea conceptului, Rimac s-a lovit de probleme financiare pentru dezvoltarea unei versiuni de serie. Inițial a anunțat o producție de 88 de unități, dar în final, a produs doar opt exemplare ale supercarului Concept_One. Primul exemplar de serie avea să fie livrat în 2016.
Un al doilea model a fost prezentat la Salonul Auto de la Geneva din 2018, numit Concept Two, sau C_Two. Tot patru motoare electrice, dar o putere totală de 1914 CP și 2300 Nm. Modelul s fost transpus în versiunea de serie numită Rimac Nevera.
Mai important, compania lui Mate Rimac avea zece angajați în 2011, când a dezvoltat primul său model. Astăzi, Rimac Automobili are peste 700 de angajați, iar tehnologia pe care compania din Croația o realizează a atras atenția marilor producători. Porsche a investit masiv și deține 40% din compania Rimac, iar alte sume au fost investite și de grupul Hyundai/Kia. Rimac furnizează componente pentru Porsche, Kia, Hyundai, Aston Martin, AMG, Ferrari, Pininfarina, Koenigsegg, Cupra, Jaguar, Renault sau Magna.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


+ patru = 9