Examenul de maturitate

0
141

Cu peste cinci milioane de unităţi vândute, Honda CR-V împlineşte 18 ani de existenţă.

Lansat iniţial în 1995 pentru piaţa japoneză şi americană, Honda CR-V a pătruns cu succes şi în Europa, afirmându-se drept un SUV fiabil, performant şi util atât pe asfalt cât şi pe drumurile neamenajate. Ajuns la cea de a patra generaţie, CR-V nu aduce nimic revoluţionar dar atinge punctul de maturitate, reprezentând un etalon pentru ceilalţi concurenţi în materie de finisaj, confort şi performanţe.
Designul exterior este modern, având uşoare note de agresivitate prin utilizarea muchiilor ascuţite, fiind realizat în centrul britanic din Swindon. Spoilerul are, la rândul său, unghiuri ascuţite, având la partea inferioară protecţii din plastic pentru rularea în teren accidentat, protecţii care se continuă lateral, la nivelul aripilor şi pragurilor. Remarcăm parbrizul foarte înclinat care nu pune probleme de vizibilitate şi deschiderea largă a uşilor, facilitând accesul. În spate, blocul optic aminteşte de Volvo XC60 dar acest lucru poate fi o coincidenţă, fiind privită ca o restilizare a vechilor stopuri de pe CR-V. Spoilerul din spate a fost optimizat aerodinamic pentru a obţine o scădere a consumului de combustibil. Un alt punct forte îl reprezintă hayonul care are o deschidere foarte mare, putând fi transportate obiecte voluminoase. Închiderea sa se face prin simpla apăsare a unui buton. Deşi este mai scurt cu 5 mm şi mai scund cu 30 mm faţă de generaţia anterioară, noul CR-V păstrează acelaşi spaţiu pentru pasageri.


Interiorul este elegant şi spaţios. Tabloul de bord este ergonomic şi bine echipat, finisajul fiind foarte bun. Schimbarea manuală a treptelor se face din padelele amplasate la volan. Sistemul i-MID (intelligent multi information display) cu ecran de 5 inch oferă toate informaţiile utile călătoriei, şoferul având posibilitatea schimbării culorilor acestui ecran. Lipsa tunelului transmisiei a dus la creşterea confortului celui de al treilea ocupant din spate. Japonezii au realizat un ingenios mod de rabatare al banchetei care se face foarte uşor fie prin uşile din spate fie direct din portbagaj. Honda denumeşte acest sistem „one motion-fold”, bancheta rabatându-se dintr-o mişcare, prin această manevră spaţiul pentru bagaje crescând de la 589 l la 1146 l. Sub capota modelului testat se află un motor SOHC i-VTEC pe benzină, cu capacitatea de 2.0 l, ce dezvoltă o putere maximă de 155 CP şi un cuplu de 192 Nm la 4300 rpm. Cuplat la o transmisie automată cu cinci trepte acest motor oferă performanţe mai mult decât mulţumitoare: 182 km/h viteză maximă şi o acceleraţie de la 0-100 km/h în 12,3 secunde. Schimbarea vitezelor se face foarte silenţios iar la o viteză de croazieră de 110 km/h zgomotul motorului este imperceptibil în habitaclu.

De altfel, izolarea fonică este excepţională graţie aerodinamicii îmbunătăţite, cu podea plată, fiind cu 8% mai eficientă decât a vechii generaţii. La bord există un buton Econ care facilitează abordarea unui mod economic prin monitorizarea stilului de condus. Atunci când este activat Econ, consumul de combustibil este îmbunătăţit prin reglarea performanţelor transmisiei motorului, sistemului de aer condiţionat şi a celui de control al vitezei de croazieră. Însă cel mai important lucru este faptul că noul CR-V este foarte uşor de condus, atât pe şosea cât şi în oraş. Geamurile mari oferă o vizibilitate bună, chiar şi luneta care este mai mică în dimensiuni. Pentru asistarea la parcare există o cameră pentru mers înapoi şi senzori de parcare. Consumul se situează în limite acceptabile, obţinând 8,2 l / 100 km în regim mixt, în condiţii de caniculă, cu aerul condiţionat pornit. În oraş, CR-V a fost mai gurmand, atingând 10,9 l /100 km. Sistemul de tracţiune integrală „Real Time All Wheel Drive” conferă modelului CR-V abilităţi automate de tracţiune integrală pe ploaie, suprafeţe cu noroi sau macadam. Practic, acest sistem îşi face prezenţa doar atunci când condiţiile de mediu o impun, tracţiunea anterioară fiind modalitatea standard pentru modul obişnuit de deplasare. Pentru o uşoară utilizare în teren accidentat, CR-V este echipat cu Hill Descent Control, un sistem ce permite coborârea unei pante în mod lin şi controlat, fără ca şoferul să atingă pedala de frână. Cu toate acestea, CR-V a fost conceput mai degrabă ca un automobil de familie şi nu unul de aventură, garda la sol, unghiurile caroseriei şi sistemul de tracţiune nefiind concepute pentru o utilizare off-road extremă. Din punct de vedere al siguranţei, CR-V este foarte bine echipat, având tetiere active, patru airbag-uri, airbag tip cortină, ABS, EBD, EBA, VSA dar şi TSA, un interesant sistem de control al stabilităţii la tractare.
Concluzionând, noul CR-V are calităţile palpabile pe care le poate oferi un SUV Honda. Optând pentru acest automobil mergi la sigur, ştiind dinainte la ce să te aştepţi. Desigur, nu este o maşină pentru şoferul de 18 ani dar este o maşină care împlineşte 18 ani şi care a demonstrat în toată această perioadă că este un automobil foarte bun.

Fisă tehnică:

MOTOR: 4 cilindri în linie • 1.997 cmc • 155 CP/6.500 rpm • 192 Nm/4.300 rpm.
MECANICĂ: Cutie automată 6+1 • suspensii: faţă MacPhearson / spate dublu braţ • frâne: faţă discuri ventilate / spate discuri pline.
CAROSERIE: ampatament 2.630 mm • capacitate rezervor 58 l • capacitate portbajag 589 l • lungime 4.570 mm • lăţime 1.820 mm • înălţime 1.685 mm.
PERFORMANŢE: viteză maximă 182 km/h • 0-100 km/h 12,3 s • consum mediu 7,7 l /100 km.

Drive-test realizat de Valentin Brădăţeanu

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


patru × 9 =