Cine a spus că un V12 normal aspirat nu mai poate lupta de la egal la egal cu omologii săi supraalimentați cu turbină? Ferrari ne dovedește că mai are câteva atuuri în mânecă în această privință, prin noul 812 Superfast, model ce îl va înlocui pe F12berlinetta.
Noul supercar Ferrari, lansat la Salonul Auto de la Geneva, ar putea deveni, în timp, un automobil de colecție, pentru că este posibil să fie ultima mașină cu motor V12 normal aspirat construită în serie de marca din Maranello, care pare tentată să treacă la soluțiile hibrid și turbo. Până atunci, însă, 812 Superfast este cel mai puternic și mai rapid Ferrari de serie cu motor normal aspirat din istorie, cu cei 800 CP ai săi și viteză maximă de peste 340 km/h (Ferrari nu a precizat cât de mare este „peste”). Motorul său V12 de 6,5 litri, cu injecție directă de benzină și conducte de admisie cu geometrie variabilă, amplasat central-față, este și nou și vechi în același timp, fiind derivat din cel de 6,3 l de pe F12berlinetta (740 CP), dar a fost total revizuit și este pentru prima dată utilizat într-un Ferrari de serie. Cei 800 CP se obțin la turația de 8.500 rpm, iar cuplul are valoarea maximă de 718 Nm/7.000 rpm, 80 de procente fiind disponibile la 3.500 rpm. Transmisia semiautomată cu ambreiaj dublu are 7+1 trepte. Noul Ferrari chiar este superrapid: 2,9 secunde pentru 0-100 km/h şi 7,9 secunde pentru 0-200 km/h. Consumul mediu anunțat de producător este de 14,9 l/100 km.
Ferrari 812 Superfast („8”, de la 800 CP, „12”, de la numărul de cilindri) încorporează tehnologii provenite din Formula 1 așa cum sunt flapsurile mobile care îmbunătățesc stabilitatea și răcesc frânele. Sistemul de direcție electric are Side Slip Control în dotarea standard, pentru cei care folosesc mașina la limită, iar roțile spate sunt viratoare. Discurile de frână Brembo ceramice nu au nicio problemă în a opri mașina de 1.525 kg (la gol) în siguranță, chiar și de la cele mai mari viteze.
Habitaclul este configurat în stilul caracteristic mărcii Ferrari, care reușește întotdeauna să echilibreze nota de sportivitate, cerută de o mașină din această categorie, cu confortul și calitatea înaltă a materialelor și a finisării la care se așteaptă bogații săi clienți. Dezvoltat avându‑l pe F12berlinetta ca bază de plecare, 812 Superfast se aseamănă foarte mult cu acest model la capitolul estetic. Astfel, nu este nicio surpriză că aranjamentul interior nu este mult diferit și nici echiparea standard. Consola centrală are trei butoane dedicate controlului modului de lucru al transmisiei și caracteristicilor de rulare, comenzile tactile pentru sistemul audio sunt în dreptul pasagerului, iar volanul este multifuncțional. Tapiseria este lucrată din piele naturală, iar aluminiul este utilizat la pedalier și pentru tuburile aeratoarelor. Cadranul turometrului este în poziție centrală, ca de obicei, și este mărginit de două ecrane digitale ce afișează informațiile necesare pilotajului. Transmisia este comandată prin padelele de la volan. Dimensional, coupeul măsoară 4,657 mm în lungime, are lățimea de 1,971 mm, înălțimea de 1.276 mm și ampatamentul de 2.720.
Lista de comenzi pentru Ferrari 812 Superfast va fi deschisă în curând, prețul de bază urmând să depășească 370.000 euro.
Text: Florin NECULA / Foto: FERRARI