Ferrari 849 Testarossa: nume legendar, putere uriașă și design spectaculos

0
5287

Noul Ferrari 849 Testarossa vine cu motor V8 biturbo și sistem plug-in hybrid cu 1.050 de cai-putere, accelerație explozivă și linii moderne, inspirate subtil din trecut.

Puterea motorului și tehnologia hibridă

Ferrari 849 Testarossa este oferit în două versiuni, Coupe și Spider (decapotabil), și este echipat cu un sistem plug-in hibrid (hibrid încărcabil) derivat din cel al modelului SF90, însă îmbunătățit, pentru performanțe superioare. Ansamblul combinat atinge o putere utilizabilă de 1.050 CP, cu 48 CP mai mult decât SF90, în timp ce motorul V8 biturbo de 4,0 litri oferă singur 818 CP și 842 Nm, de peste două ori mai mult decât originalul Ferrari Testarossa din anii ’80. Propulsorul pe benzină, preluat de la SF90, dar modificat, beneficiază de chiulase noi, bloc revizuit, admisie optimizată și turbocompresoare mai mari, derivate din cele de la hypercar-ul Ferrari F80. Sunetul a fost ajustat, pentru a păstra identitatea Ferrari, cu un colector de evacuare mai lat și o strategie de schimbare a treptelor inspirată din SF90 XX Stradale. Turația maximă ajunge acum la 8.200 rpm.

Sistemul electric și autonomia

Pe lângă unitatea termică, Ferrari 849 Testarossa dispune de trei motoare electrice: două pe puntea față și unul pe spate, însumând 160 kW (circa 287 CP. Deși puterea lor este identică cu cea din SF90, Ferrari a recalibrat sistemul hibrid, pentru o regenerare mai naturală la frânare și o eficiență termică superioară. Bateria de 7,45 kWh oferă o autonomie de rulare electrică de 24 km (WLTP), însă accentul rămâne pus pe performanță. Întreaga arhitectură este concepută pentru a extinde zona de eficiență a electromotoarelor, oferind un răspuns mai lin și o integrare mai fluidă cu propulsorul V8.

Performanță și viteză maximă

Cifrele oficiale confirmă caracterul exploziv al noului model. Sprintul 0-100 km/h are loc în mai puțin de 2,3 secunde, adică cu 0,2 secunde mai rapid decât SF90. Viteza maximă depășește 338 km/h, ceea ce îl plasează printre cele mai rapide Ferrari din gamă. Deși nu atinge timpul sportivei extreme F80, noul 849 Testarossa promite o experiență de condus la cel mai înalt nivel, cu resurse de putere exploatabile în orice regim de turație.

Dinamica șasiului și greutatea

Cu o masă la gol de 1.570 kg, Ferrari 849 Testarossa are aceeași greutate ca SF90, iar distribuția maselor este 45% pe față și 55%, spate. Versiunea  decapotabilă Spider adaugă 90 kg la greutate, din cauza plafonului metalic retractabil, fără a modifica echilibrul. Inginerii Ferrari au lucrat la frâne cu discuri și plăcuțe mai mari, răcire îmbunătățită, arcuri cu 35% mai ușoare și anvelope noi, oferite de Michelin. Suspensia primește o hartă de accelerație rafinată, pentru o livrare mai fluidă a puterii în treapta a treia.

Moduri de condus și performanțe pe circuit

Selecția de moduri prin clasicul eManettino include eDrive, Hybrid, Performance și Qualify. În modul Qualify, cel mai sportiv, 849 Testarossa parcurge circuitul Fiorano în puțin peste 1:17 minute, cu doar 0,2 secunde mai lent decât exclusivistul SF90 XX. Această performanță confirmă rafinamentul șasiului și integrarea avansată a sistemului hibrid, oferind timpi demni de un hypercar.

Aerodinamică și apăsare la sol

Designul aerodinamic joacă un rol crucial, cu o forță de apăsare de 415 kg la 250 km/h, cu 25 kg mai mult decât SF90. Totodată, răcirea motorului și a frânelor este mai eficientă cu 15%, un aspect esențial pentru turbosuflantele mărite. Aproximativ 35% din apăsare este generată de podeaua mașinii, însă un rol important îl are și eleronul activ spate, capabil să alterneze între setările „low drag” și „high downforce” în mai puțin de o secundă, adăugând până la 100 kg forță de apăsare.

Designul exterior și influențele clasice

Numele Testarossa impune standarde ridicate și așteptări de design. Noul 849 Testarossa renunță la lamelele laterale și la farurile escamotabile ale anilor ’80, dar păstrează subtil inspirația, prin detalii precum dublul spoiler posterior inspirat din Ferrari 512 S. Partea frontală geometrică amintește de modelele Ferrari ale deceniului ’80, completată de o bandă neagră orizontală între faruri, similară cu actualele F80 și 12Cilindri. Modelul rulează pe jante forjate de 20 de inci, optimizate aerodinamic.

Versiunea Spider și plafonul retractabil

Ferrari 849 Testarossa Spider păstrează aceleași proporții și linii cu versiunea coupe, dar adaugă spectaculozitate prin plafonul metalic retractabil. Acesta se pliază sau se ridică în doar 14 secunde și poate fi acționat la viteze de până la 43 km/h. Astfel, Spider combină performanțele extreme cu libertatea condusului în aer liber, fără compromisuri majore la capitolul rigiditate structurală sau distribuție a maselor.

Interior orientat către șofer

Habitaclul noului Ferrari 849 Testarossa preia mobilierul lui SF90, cu bord orientat către șofer și un ecran suplimentar pentru pasager. Consola centrală integrează selectorul de viteze, în timp ce climatizarea se controlează printr-un display tactil compact. Șoferul beneficiază de un ecran digital mare, compatibil Apple CarPlay și Android Auto. Volanul păstrează tradiția Ferrari, cu butonul eManettino, comenzile de semnalizare integrate și, acum, un buton fizic pentru pornirea motorului, înlocuind varianta tactilă.

Scaune și personalizare

Clienții pot alege între două tipuri de scaune: unele confortabile sau tip scoică sport din fibră de carbon. Această flexibilitate accentuează orientarea atât spre performanță extremă, cât și spre utilizare zilnică. Materialele premium, finisajele precise și combinațiile variate de culori întăresc poziționarea modelului ca supercar de lux. Totul este construit pentru a menține senzația de control total, dar și pentru a oferi pasagerilor o experiență high-tech modernă.

Pachetul Assetto Fiorano

Pentru cei care doresc maximum de performanță, Ferrari 849 Testarossa oferă opțiunea Assetto Fiorano (52.000 de euro, fără taxe). Aceasta reduce greutatea cu 30 kg, prin utilizarea extinsă a carbonului și titanului, inclusiv jante din fibră de carbon de 20 de inci. Suspensia primește amortizoare mai rigide și arcuri consolidate, iar bara față este modificată cu prize mai mari și podea optimizată pentru apăsare. Pneurile Michelin Pilot Sport Cup2 sunt singura opțiune disponibilă. Prețul de bază pentru versiunea Coupe este de 460.000 de euro, fără taxe, iar Spider costă cu 40.000 € mai mult.

Vă recomandăm și:

Cel mai puternic Ferrari. Cât costă Ferrari F80

Ferrari câștigă un Porsche 911 la fiecare vânzare

Nichols Cars N1A – ICON 88, elogiul unor mari victorii

Cursă cu mașini Lego în mărime naturală

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

sixteen − two =