Ferrari continuă să fie lider absolut în materie de rentabilitate în industria auto, stabilind noi recorduri financiare în 2024. Marca italiană ar câștiga, conform bilanțului oficial, o sumă echivalentă prețului unui Porsche 911 Carrera, plus câteva opțiuni, pentru fiecare vânzare efectuată!

Potrivit datelor publicate de producătorul auto italian, marca din Maranello a vândut, anul trecut, 13.752 de automobile, înregistrând o creștere a profitului de 21% față de 2023. Această performanță s-a reflectat și în bonusurile acordate angajaților Ferrari, care au încasat 14.400 de euro, ca primă, fiecare, în creștere față de 13.500 €, pentru rezultatele din 2023.
Un profit uriaș per mașină: echivalentul unei Porsche 911 Carrera
Un aspect impresionant al succesului Ferrari este marginea de profit pe fiecare automobil livrat. Potrivit publicației belgiene Moniteur Automobile, constructorul italian câștigă, în medie, 137.000 de euro pentru fiecare mașină vândută. Spre comparație, un Porsche 911 Carrera are un preț de pornire de 131.700 €, ceea ce înseamnă că profitul obținut de Ferrari pentru un singur autovehicul depășește prețul total al coupeului sport german.

Această rentabilitate se explică nu doar prin prețul ridicat al automobilelor Ferrari – unde cele mai accesibile modele depășesc 200.000 € – ci și prin gama vastă de opțiuni de personalare. Clienții mărcii nu ezită să adauge dotări care pot crește prețul unei mașini cu peste 100.000 de ruro, contribuind astfel la marjele spectaculoase ale brandului.
2025, un an de provocări?

Chiar dacă domină industria auto din punct de vedere al profitabilității, anul 2025 s-ar putea dovedi mai dificil pentru marca italiană. Scăderea pieței auto din China pentru și un climat economic internațional mai puțin favorabil ar putea afecta vânzările constructorului italian. Cu toate acestea, Ferrari rămâne de departe cel mai profitabil brand auto din lume, un etalon la care rivalii doar visează.
Vă recomandăm și:
BMW M4 CS Edition VR46: ediție specială dedicată lui Valentino Rossi