Ferrari a luat lecții de germană

0
112

599 SA APERTA este una dintre cele mai exclusiviste serii de modele Ferrari din istorie. Doar 80 de exemplare au fost construite, iar unul dintre ele a încăput pe mâna specialiștilor diviziei Rosso a firmei de tuning germane Novitec…

Baza programului de tuning pentru roadsterul italian este reprezentată de două compresoare mecanice, adaptate motorului V12 de șase litri. Compresoarele au propriul circuit de răcire cu ulei și sunt antrenate prin curele dințate. Kitul de conversie a motorului dintr-unul aspirat într-unul supraalimentat este completat de un intercooler aer-apă și un nou sistem de admisie, ce cuprinde injectoare „performance”, circuit de aer cu traiect reconfigurat și filtru de aer sport.

Pentru ca motorul să „respire” cum trebuie, a fost montat un nou sistem de evacuare sport, inoxidabil, ce se termină prin patru țevi de eșapament cu diametrul de 90 mm fiecare, vopsite în negru mat. Nivelul și tonalitatea zgomotului produs de eșapament pot fi reglate de la un buton de pe volan. Pentru optimizarea funcționării tuturor noilor componente și pentru obținerea celor mai înalte performanțe dinamice, Novitec Rosso a instalat un nou soft de management al motorului.

Rezultatul final este unul cu adevărat remarcabil: puterea a fost majorată cu 218 CP, până la 888 CP/8.400 rpm, iar cuplul maxim a crescut de la 620 Nm la 862 Nm/6.600 rpm! Traduse în alte unități de măsură, aceste valori înseamnă un demaraj 0-100 km/h în 3,1 secunde și o viteză maximă de peste 340 km/h. Transmisia de fabrică F1 Superfast cu 6+1 trepte de viteză, semiautomată, se potrivește perfect cu noua arhitectură a motorului. Acest lucru se vede din faptul că SA APERTA Novitec Rosso atinge viteza de 200 km/h în doar 9,1 secunde de la startul de pe loc și, după încă 12,8 secunde, trece pragul de 300 km/h.

Intervențiile specialiștilor germani asupra caroseriei au fost limitate, mai mult de detaliu: au fost înlocuite spoilerelor și pragurile laterale. În evidență ies culoarea antracit mat a caroseriei și jantele din aliaj ușor. Roțile cu câte cinci spițe duble sunt sunt design original Novitec Rosso și au dimensiunile 10JX21 – față și 12JX22 – spate. Anvelopele sunt Pirelli PZero, de 295/25 ZR 21, pe axul față, și de 335/25 ZR 22, pe cel posterior. Pentru îmbunătățirea stabilității mașinii, au fost montate arcuri sport, ce coboară garda la sol cu 25 mm.

Interiorul mașinii poate fi personalizat după dorința clientului, iar pe lista de opționale se află un sistem ce ridică puntea față cu 40 mm, pentru trecerea peste obstacole gen limitatoarele de viteză sau pragurile parcărilor subterane. Sistemul este comandat prin intermediul unui buton din bord și se decuplează automat la atingerea vitezei de 80 km/h.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


8 × = patruzeci opt