Raliul Sibiului a fost ultima etapă din programul echipajului Emanuel Ilina/Flavius Câmpeanu în sezonul 2013. Revenirea în Campionatul Naţional de Raliuri Dunlop s-a încheiat cu încă un podium la clasa 11, iar revista AutoTest a fost alături de această performanţă excelentă.
Raliul Sibiului, pentru a doua oară consecutiv etapă într-un campionat de top din Europa, a fost fără îndoială și cea mai importantă etapă din competiţia internă. Nu doar datorită coeficientului 2, cel mai mare din 2013, ci şi datorită faptului că a fost inclus şi în Campionatul European de Raliuri, iar la start au fost cei mai buni piloţi din competiţie. Şi pentru Emanuel Ilina etapa a fost una obligatorie în programul din acest sezon. „Discuţiile referitoare la revenirea noastră au început la începutul sezonului, dar ştiam încă de atunci că una din etape va fi cea de la Sibiu”, a spus Mani Ilina.
După podiumul de la Transilvania Rally, prima etapă la care a participat anul acesta echipajul Emanuel Ilina/Favius Câmpeanu, aşteptările pentru Raliul Sibiului erau la fel de mari. „Lupta la clasa 11 este extrem de disputată, iar etapa de la Sibiu, se ştie, este una extrem de dificilă. Totuşi vrem să ne luptăm şi aici pentru podium”, a spus Emanuel Ilina înaintea startului în etapă din Campionatul European de Raliuri FIA.
Căldură teribilă. 216 kilometri de probă specială pe asfalt şi macadam. Atmosferă superbă. Acestea erau principalele caracteristici ale raliului de la Sibiu, iar pentru Emanuel Ilina acţiunea în etapa a şaptea din Campionatul European şi etapa a cincea din Campionatul Naţional de Raliuri Dunlop a început încă de la shakedown, când l-a avut invitat special pe actorul Victor Yila care a fost copilotul sau în această sesiune. „Nu ştiam nimic despre curse, dar după câţiva kilometri alături de Mani mi-am dat seama cât este de tare. A fost una dintre cele mai spectaculoase senzaţii prin care am trecut până acum”, a spus Victor Yila, după shakedown-ul alături de Emanuel Ilina.
După acest „intermezzo” acţiunea s-a mutat pe terenul de fotbal la meciul dintre selecţionata piloţilor şi echipa All Stars. Desfăşurată pe terenul de joc de la baza sportivă Luceafărul, partida arbitrată de Constantin Zotta, fost arbitru internaţional, a fost dominată în primele minute de echipa piloţilor din care au făcut parte alături de Emanuel Ilina şi Bryan Bouffier, Xavier Panseri, Marco Tempestini, Danny Ungur, Alex Filip, Sebastian Barbu, Adrian Drăgan, Karoly Borbely, Gabriel Lazăr, Dan Dobre şi Zoltan Bessenyey. Pentru selecţionata All Stars, formată din foşti fotbalişti şi vedete, au intrat pe gazon, în poartă Florin Cotora şi Cristi Munteanu, şi jucători de câmp Lucian Cotora, Ovidiu Tâlvan, Grigore Nicolae, Luca Neluțu, Ion Gheorghe, Cătălin Cursaru, Cristi Munteanu, Victor Yla, Cristi Nistor şi Cristi Groza. Constantin Zotta, arbitrul partidei, a schimbat regula jocului şi a decis că toţi jucătorii trebuie să execute penalty-uri şi că indiferent care va fi scorul după executarea acestora meciul se va termina. După executarea unei serii de 13 lovituri de departajare, meciul s-a terminat la egalitate 13 – 13. „Cred că am fost un jucător de bază. Am marcat cel puţin două goluri, dar nu e deloc uşor”, a spus Emanuel Ilina, la finalul meciului încheiat la egalitate. Joi seara, după startul oficial, Emanuel Ilina şi Flavius Câmpeanu au schimbat combinezonul de curse cu ţinuta „black tie” şi au participat la gala organizată pentru susţinerea Muzeului Naţional Brukenthal.
Startul în raliu s-a dat vineri, în prima zi fiind programate şapte probe speciale dintre care două de noapte. „Am fost dezavantajaţi de poziţia pe lista de start în prima zi, dar am avut şi noroc după ce am distrus un set de amortizoare spate la prima trecere pe Crinti. Am crescut ritmul de la o probă la alta şi sunt mulţumit. Sunt impresionat de numărul mare de fani care s-au bucurat să ne revadă în maşina de curse şi de atmosfera de pe probele de noapte. A fost cea mai bună alegere să includem Raliul Sibiului în programul nostru din 2013”, a spus Emanuel Ilina, la finalul primei zile.
Chiar dacă în ziua a doua Emanuel Ilina şi Flavius Câmpeanu au făcut două pene pe specială Gâtu Berbecului, cea mai lungă a raliului, în final au reuşit să termine pe locul secund la clasa 11. „A fost un raliu lung şi dificil, dar tocmai de aceea rezultatul acesta ne mulţumeşte şi mai mult. Mi-au lipsit cursele şi mă gândesc deja la programul pentru sezonul viitor. Aş vrea să le mulţumesc sponsorilor noştri care au făcut posibilă revenirea noastră şi sper că nu le-am înşelat aşteptările”, a spus Emanuel Ilina, la finalul Raliului Sibiului, etapă a şaptea din Campionatul European de Raliuri FIA şi etapa a cincea din Campionatul Naţional de Raliuri Dunlop.
Berti Panaiot