Florentin Petre – interviu exclusiv

0
101

florentin petre (29)Despre Florentin Petre se poate scrie un roman. Are mai bine de 50 de meciuri în naționala de fotbal a României și a jucat la două Campionate Europene, în 2000 și 2008. A câștigat o mulțime de trofee la fotbal, dar și în competițiile de raliu. Viața i‑a oferit însă și multe momente de cumpănă.

florentin petre (32)În anul 2000 a fost diagnosticat cu hepatită de tip C, iar la scurt timp după aceea o partidă de pescuit putea să‑i fie fatală. A ajuns la spital, cu arsuri grave, după ce a atins din greșeală câteva fire electrice uitate pe jos, fără izolație. „Câteva ore am fost în comă. Dumnezeu a fost acolo și m‑a trimis înapoi” povestește Piticul.
Auto Test: Mai mergi la pescuit?
Florentin Petre: Sigur. Cum să renunț? Asta este boală grea, nu ai cum să te lași. Am și câteva trofee frumoase .
Auto Test: La raliuri cum ai ajuns?
Florentin Petre: Îmi plac mașinile de viteză de foarte mult timp. În perioada în care am jucat fotbal, nu am avut posibilitatea să merg la curse: în contract erau trecute câteva clauze care îmi interziceau să fac alte sporturi, mai ales cele considerate „periculoase”. Când am simțit că se termină cu fotbalul am zis „hai să fac ce mi‑am dorit de mic”.
Auto Test: Ai avut accidente la raliu?
Florentin Petre: Am avut. Câteva chiar dure. În Bulgaria am făcut o acvaplanare și „am sărit” de pe traseu cu 160 de km la oră. Oamenii din tribune s‑au speriat rău, am rupt niște borduri, dar nu am pățit nimic. Am avut mare noroc pentru că mașina era foarte bună și extrem de sigură. Și la un concurs desfășurat în România am trecut printr‑un accident. M‑am dat peste cap și mașina a rămas cu roțile în sus, pe șosea, sprijinită de plafon.
florentin petre (24) florentin petre (23)Auto Test: Ce ți‑au spus cei din familie?
Florentin Petre: Mama și sora mea mă certau, dar nu s‑au înțeles cu mine. Aveau emoții la fiecare cursă. Pe soră‑mea o luam cu mine. Am trăit o perioadă superbă în Bulgaria, un an și jumătate, unde am ieșit campion. Am avut și o mașină de excepție: un Renault Clio senzațional. Îți dai seama… dintr‑un motor de 1,6 aspirat să scoți 250 de cai putere, ea având 800 de kilograme! Avea un cuplu extraordinar! Și o forță… Și cum pleca! Senzațională!
Auto Test: Ești agresiv în trafic?
Florentin Petre: Nu. Eu am făcut școală ca lumea, la Titi Aur, am învățat să conduc așa cum se face la curse. Dacă vin din „altă lume” fac diferența între șoferi și simt ce se întâmplă în trafic. Nu vreau să am probleme cu alții care nu sunt pregătiți. Vorba lui nea` Cornel (n.r. Dinu): „Nu sunt pregătiți să ne înțeleagă!”
florentin petre (26) florentin petre (25)Auto Test: Acum mai alergi la raliu?
Florentin Petre: Nu mai alerg. Mă concentrez pe școala de antrenori. La fotbal faci bani și la curse îi cheltui. Așa că învăț să fac bani din nou, mulți, ca să am bani de curse… mai încolo. Asta este nebunia mea! Sunt mort, sunt înnebunit după curse! Văd orice cursă: Formula 1, Moto GT. Tot! O să râzi, dar prefer să mă uit la o competiție auto decât la un meci de fotbal. Asta când pot. Am și copil mic, am și câini. Unul urlă, unul țipă, altul latră. Este frumos în casă  .
Auto Test: Sunt convins că te mai uiți la fotbal mai ales că vrei să ajungi antrenor…
Florentin Petre: Curând termin școala de antrenori și în iarnă mă înscriu la cursurile pentru licența „PRO”. Îmi doresc foarte mult să antrenez în străinătate. Aici nu ai prea multe șanse. Se merge mult pe prietenii și pe familie. Nu există calitate, nu există respect față de un om care a muncit și care este foarte serios. Este o meserie foarte grea mai ales în România unde sunt multe probleme și este dificil să faci treabă. Visul meu este să învăț bine meseria, să‑mi iau examenele și licențele și să antrenez Dinamo, într‑o bună zi.
Auto Test: Deocamdată ai băiatul la Dinamo. Văd că nu lipsești de la niciun meci de‑al lui. Cum trăiești meciurile lui Patrick?
Florentin Petre: Aoleu, am niște emoții! Am mari speranțe că o să joace cât mai bine. Este un copil foarte bun, talentat. Până acum nu a avut prea mult noroc și a prins puține meciuri la prima echipă. Sper, ca din sezonul următor, să joace mai mult.
Auto Test: Nu ai emoții când este lovit?
Nu, pentru că știu cum este pe teren. Maică‑sa se mai agită. Ăsta este fotbalul, ăsta este sportul. Și la șah este periculos. Dacă ai ghinion și cazi cu ochiul într‑un pion, ce faci? Nu te accidentezi?
Auto Test: Te‑ai vedea să‑ți antrenezi băiatul?
Florentin Petre: L‑am antrenat foarte puțin la echipa a doua a lui Dinamo. Aș vrea să‑l antrenez la o formație așa cum este Dinamo, o echipă din prima ligă… dar nu știu dacă i‑ar conveni. Eu sunt mai dur, mai drastic cu el.

Auto Test: Am văzut că glumește cu tine. Spune „tata era mai mult cu alergatul, eu sunt mai tehnic”.
Florentin Petre: Ăsta este adevărul, are calitate mai bună, driblează. Eu eram mai mult cu alergătura, cu „dai și pleci”. Dar asta știe el, că m‑a văzut doar la echipa mare. Când eram junior, la toate turneele la care participam câștigam mereu premiul „pentru cel mai tehnic jucător”.
Auto Test: Lui îi plac raliurile?
Florentin Petre: Nu. Este mai bine așa. Lui îi trebuie siguranță, nu are nevoie de viteză și „golăneală”.
Auto Test: Care a fost prima mașină pe care ai avut‑o?
Florentin Petre: Am avut o Dacia 1310. Nou‑nouță. Adusă de la Pitești. Jucam la Dinamo și am dat avansul pentru o Dacia pe care am achitat‑o în rate. Era nouă, dar la 140 de km pe oră mai aveam puțin și îmi zbura volanul din mână. Vai de capul meu! Făcusem niște mușchi la brațe… Dar îmi plăcea! Conduceam și câte 200 de kilometri pe zi prin București. Eram foarte fericit că am mașină și mergeam non‑stop cu ea. După aceea mi‑am luat Golf GTI. Mamă, mamă! Îți dai seama, după Dacia am trecut pe Golf. Zbura!
Auto Test: Aveai și colegi de echipă împătimiți de viteză?
Florentin Petre: Sigur. Giani Kiriță, Marius Niculae. Toți copiii aveam mașini bune. Mergeam cam tare în perioada respectivă. M‑a ferit Dumnezeu de accidente și nu am avut nicio problemă. Acum sunt cuminte în trafic.
Auto Test: Mai ții minte primul meci la Dinamo?
Florentin Petre: Da! Parcă a fost ieri! Aveam puțin peste 18 ani și am dat și gol, în minutul 3 cu U.Cluj, la prima atingere de balon. Ion Moldovan era antrenor. Apoi am plecat la UTA împrumut și când m‑am întors au venit Cătălin Hîldan, Tararache, Contra, Mihalcea… după aceea s‑a transferat și Mutu. Am avut echipă de copii bună. Acela a fost nucleul care a ajutat Dinamo să câștige campionatul după opt ani de zile. Apoi am jucat în Bulgaria și în Cecenia.
Auto Test: Cum a fost perioada în care ai jucat la Terek Groznâi? Despre Razman Kadîrov, conducătorul clubului și președintele Ceceniei, circulă o mulțime de grozăvii.
Florentin Petre: Nu era așa cum se spunea. Era politica lui, își apăra țara. Era normal să fie alături de poporul lui. Când venea în cantonamentul echipei juca fotbal cu noi, la antrenamente, făcea Florentin Petre: glume, ne întreba dacă totul este în regulă. Am fost și la el acasă de ziua lui. Nu se compară cu mulți dintre președinții de cluburi de la noi din țară.
Auto Test: Umbla o legendă că ar avea în curte tigri și lei…
Florentin Petre: Nu este legendă. Chiar avea! Avea urs, leu, tigru, panteră, câini de luptă. Dar omul îi ținea în cuștile lor și nu le dădea drumul prin grădină.
Auto Test: Știu că în perioada în care jucai la Dinamo te‑ai îmbolnăvit…
Florentin Petre: Cu hepatită C. Acum sunt mai bine.
Auto Test: Nu s‑au rezolvat lucrurile nici după 16 ani?
Florentin Petre: Aștept tratamentul cu pastilele astea minune care au apărut de puțin timp. Nu sunt atât de grav încât să disper. Pot să mai aștept, nu este nicio problemă. Este un tratament scump. Profesorul Adrian Streinu Cercel, de la Institutul Balș, a spus că mi‑l dă și mie. Mai aștept, sunt alții care au prioritate. Sunt mulți oameni mai bolnavi decât mine.

Articolul precedentDacia Duster, povestea merge mai departe
Articolul următorBMW 330e: are priză… la public
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


6 + cinci =