Ford EcoSport: Micul mare SUV

1
102

Ford Ecosport (4)Mă întreb de ce micul SUV nu a primit un nume asemănător confraţilor, şi are o denumire mai apropiată de un „tip” de motor… EcoBoost versus EcoSport.

Ford Ecosport (14)Avem în faţă ultima propunere Ford în segmentul SUV-urilor subcompacte (Smart Utility Vehicle). Este vorba de noul Ford EcoSport destinat pieţei europene. Pentru împătimiţii maşinilor de teren, cu tracţiune 4×4 care critica absența acestei oferte, există şi justificare. Potrivit unor sondaje de piaţă, argumentul 4×4 nu este în topul motivelor pentru care un potenţial cumpărător caută un SUV. Mai importante în acest caz sunt poziţia înaltă la volan ce presupune o vizibilitate bună, uşurinţa de manevrare a automobilului, protecţia oferită de o asemenea maşină, consumul etc. Varianta lansată recent în România reprezintă, practic, o evoluţie a modelului dezvoltat iniţial pentru piaţa sud-americană.

Ford Ecosport (8) Ford Ecosport (2)Această evoluţie a ţinut cont şi de observaţiile primite în urma unor studii de tip chestionar la care au participat și posesori de Ford EcoSport. Maşina a primit modificări ce au îmbunătăţit automobilul pe mai multe paliere: insonorizare, suspensii, direcţie, finisaje etc. Prin urmare această maşină este o variantă revizuită semnificativ comparativ cu modelul iniţial. Poate să fie tratată pe piaţa noastră, ca un nou produs oferit de americani. Platforma utilizată este de la Fiesta, fiind interesant cum pe baza acestui model, s-a putut trasa un volum care conţine toate elementele necesare ca să fie identificat drept un SUV. Pot spune că designerii de la Ford şi-au făcut treaba cu brio. Cum au realizat însă acest artificiu? În mare, reţeta a presupus o „bază” înaltă şi o cabină cu o înălţime a geamurilor mai mică, din punct de vedere al proporţiilor dacă le raportăm la înălţimea totală maşinii. Datorită soluţiei cu cabina avansată, care „a aruncat” parbrizul în faţă, botul este mai scurt. Nu pierde însă din prezenţă, pentru că înălţimea sa mare şi nervurile realizate de montanţii „A” care se continuă pe capotă, comunică mesajul de soliditate, specific unui automobil de tip SUV. Privit frontal, botul deşi este înalt şi comunică soliditate, reuşeşte să transmită în acelaşi timp şi latura dinamică a acestui automobil. Asta se realizează prin bandoul îngust, ce variază puţin ca dimensiuni, ce uneşte farurile înguste şi logo-ul Ford. Proiectoarele flanchează decupajul major, dând la rândul lor o notă de dinamism compoziţiei generale. Privit din spate, întâlnim stopurile în forma familiară deja utilizată de americani pe toate maşinile. Sunt un element important de identificare vizuală. Elementul care a pus designerii Ford în dificultate, a fost buclucaşa roată de rezervă. Cum nici ei nu se puteau decide, au apelat la părerea potenţialilor cumpărători. Unii voiau ca roata de rezervă să fie aparentă pe hayonul automobilului, alţii o voiau scoasă. Ca să împace cele două tabere, au decis să ofere ambele variante. Cine vrea un aspect mai off-road, poate să aleagă varianta cu roată aparentă. Cine vrea un aspect mai urban/sportiv, poate să renunţe la această configuraţie.

Ford Ecosport (13)Din punct de vedere general al aspectului exterior, clienţii pot opta între două linii majore. Un Ford EcoSport cu un „kit sportiv”, dacă aleg pachetul Titanium S, şi unul destinat celor care doresc o maşină mai cuminte, din categoria Trend sau Titanim. Primul pachet se diferenţiază prin cromatica aleasă ce presupune o serie de accente de negru. Plafonul, jantele de 17 inci ce pot lua locul celor de 16 inci din pachetul Trend, şi oglinzile se adăugă la familia elementelor de „culoare” neagră. Această variantă este şi favorita mea. Diferenţele nu sunt însă doar de natură estetică. Maşina este setată mai sportiv, suspensia adoptată este mai rigidă, pentru o mai bună comportare în viraje. Motorizările cuprind trei „benzinare” şi un diesel. Întâlnim premiatul motor 1.0 EcoBoost. Este o premieră în acest sens, pentru un crossover, prezenţa unui motor în trei cilindri. Celor care ridică un pic din sprâncene, pot să le spun că în timpul drive testului, acest motor de 125 CP şi un cuplu de 170 Nm, cuplat la o cutie manuală cu 5+1 trepte, mi-a lăsat o impresie bună. Este un motor silenţios, care permite automobilului un mers dinamic şi plăcut, fără să lase impresia că ar fi în dificultate. Pentru cei care doresc varianta mai cuminte, fără pachetul sportiv, maşina îi răsplăteşte cu o suspensie mai grijulie la denivelări, per total cu un mediu în care deplasarea invită la calm şi meditare. Restul motorizărilor din meniul acestui model, sunt reprezentate de benzinarul de 1,5 litri în patru cilindri de 110 CP care poate să fie cuplat şi la o cutie automată cu 6 trepte (Power Shift). Oferta diesel de pe listă este reprezentată de motorul de 1,5 litri de 95 CP şi un cuplu de 215 Nm.
Interiorul provine ca tematică din familia Ford, iar prin finisaje şi formă face o ambianţă plăcută în timpul utilizării automobilului. Şi din punct al ergonomiei şi al spaţiilor de depozitare, soluţiile sunt bune. Un aspect care contribuie în mod plăcut la experienţa din interiorul acestei maşini, este insonorizarea habitaclului faţă de diversele surse de zgomot aflate la exterior. Din punct de vedere al spaţiului interior, este suficient atât pe locurile din faţă cât şi pe bancheta din spate. Nu rămâi cu senzaţia că a avut loc un compromis. Portbagajul are un volum de 333 litri, iar accesul la el se realizează prin deschiderea hayonului care este prins cu balamale pe latura din stânga.
În concluzie, mașina este o propunere prin care Ford îşi completează gama de automobile oferită pe piaţa europeană şi implicit din România. Kuga rămâne următorul model Ford care o să primească un facelift ce va urmări şi încadrarea sa în noua imagine Ford. Ca un exerciţiu de imaginaţie, poate că ar fi interesantă în ofertă şi o variantă coupe a lui Ford EcoSport.

Articolul precedentŞi ce dacă nu au roţi?
Articolul următorCu motocicleta: primii 10.000 de kilometri
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


− doi = 6