Ford Mustang Mach-E: Armăsarul electric

0
125

Ford a reușit nu o simplă, ci o dublă lovitură de maestru cu noul său model, Mustang Mach-E. Pentru prima dată în istoria sa îndelungată și plină de succes, Mustang se transformă în SUV și mașină electrică în același timp. Și s-ar putea să-i dea dureri de cap lui Elon Musk!

Unii vor spune că este scandalos ceea ce a făcut Ford, folosind numele modelului său emblematic, Mustang, pentru un cu totul alt gen de mașină, alții vor zice că este o mișcare de geniu. Cert este un lucru: Mach-E a devenit vedetă instantaneu și toată lumea vorbește despre el. Acesta este construit pe o nouă platformă tehnică Ford, dedicată mașinilor electrice și electrificate, GE 1 (Global Electrified 1), derivată, dar extrem modificată, din cea pe care sunt fabricate ultimele generații Focus, Kuga și Escape. Pe lângă nume, SUV-ul cu zero emisii are și câteva tușe de design provenite de la prestigiosul său tiz, cum ar fi linia spatelui, inspirată de  Mustang Fastback 1965, dar și capota lungă, forma farurilor și blocurile optice spate din trei secțiuni aparente, evident asemănătoare cu cele ale generației actuale, a șasea, a muscle car-ului. Ford Mustang Mach-E are 4.724 mm lungime, 1.880 mm lățime, 1.600 mm înălțime și ampatament de 2.972 mm. Fapt interesant, dar nu surprinzător pentru o mașină cu motor electric, care este mai compact decât unul clasic, noul crossover are două portbagaje, unul în spate, de 402 litri, celălalt, sub capota față, de 100 litri și izolat împotriva apei. În același timp, acest spațiu de ­depozitare este din plastic și poate fi spălat, având și bușon de golire. Mach-E nu are clanțe, portierele deschizându-se, câțiva centimetri, când se apasă butoanele dedicate din montanții B și C, după care cele din față pot fi manevrate cu ajutorul unor mânere mici, iar cele spate, prin intermediul unor fante laterale. Mașina poate fi deschisă și cu ajutorul unei aplicații securizate de pe smartphone.

Ford Mustang Mach-E va fi oferit în mai multe configurații, cu unul sau două motoare electrice și cu acumulatori litiu-ion în două variante, de 75 kWh, cu o greutate de 477 kg, și 99 kWh (596 kg). Bateriile, furnizate de LG Chem, au garanție opt ani/160.000 km și sunt montate central sub podeaua plată, astfel că mașina este bine echilibrată și are centrul de greutate poziționat relativ jos pentru un SUV. Versiunile cu un singur motor au tracțiune spate, iar cele cu două propulsoare, integrală, dar nu prin arbore de angrenare, ci prin faptul că fiecare axă are propria unitate de propulsie. În versiunea sa de bază, Mustang Mach-E are un singur motor electric, de 190 kW (258 CP) și baterii de 75 kWh, cu autonomia de 450 km. Dacă se alege versiunea cu acumulatori de 99 kWh, puterea crește la 210 kW (286 CP), iar autonomia, la 600  m, conform producătorului. Cine comandă tracțiunea integrală, primește un Mach-E cu un motor suplimentar, de 50 kW (68 CP), și putere totală de 258 CP, cu bateriile de capacitate mai mică, sau 337 CP, cu cele de 99 kWh. Autonomia este de 420, respectiv, 540 km.

Totuși, vor fi și clienți care vor cere ca numele Mustang să primească respectul cuvenit: pentru aceștia, va fi disponibilă versiunea GT, cu putere de 465 CP, tracțiune integrală și autonomie de 402 km. Indiferent de versiune, viteza maximă este limitată la 180 km/h, iar demarajul 0-100 km/h este realizat sub șapte secunde, la modelul de bază, mai puțin de șase secunde, la cele cu tracțiune integrală, și în cinci secunde, la GT.
Ford Mustang Mach-E va fi fabricat în Mexic și va disponibil în Europa, inclusiv în România, din toamna acestui an. Prețurile urmează să fie anunțate.

Foto: FORD

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


unu + 9 =