Ford pregătește revenirea modelului Focus sub formă de crossover

0
4871

Ford pregătește un nou capitol pentru Focus: un crossover compact multi-energie, produs la Valencia, menit să reconecteze marca americană cu piața europeană de volum.

De la retrageri la o nouă strategie

După ani marcați de dispariția unor modele simbol, precum Fiesta, Mondeo, S-Max și Galaxy, și de închiderea uzinei din Saarlouis (Germania), gama Ford de vehicule de pasageri în Europa s-a restrâns semnificativ și a devenit și vizibil mai scumpă. Focus urmează să părăsească și el scena, iar locul său va fi preluat de un crossover compact, așteptat pentru 2027, care va purta, cel mai probabil, același nume.

Noua strategie a constructorului auto american înseamnă că renunță la obiectivul irațional „totul electric și imediat” și mizează pe o ofertă diversificată: hibride ușoare (mild), full-hybrid, plug-in (încărcabile), dar și versiuni electrice, dacă se ajunge la concluzia că piața le cere. Viitorul crossover de dimensiuni apropiate de Focus va fi construit pe platforma C2, la uzina din Valencia, Spania, cu o capacitate de producție planificată de până la 300.000 de unități anual.

Acest model nu va înlocui actualul Kuga, ci i se va alătura, pentru a acoperi mai bine segmentul C. Kuga va rămâne un SUV de familie, în timp ce noul crossover „Focus” va fi mai versatil, cu diferite sisteme de propulsie și poate, ulterior, cu o versiune electrică dedicată.

O poziționare-cheie pe piață

Tehnic, noul Ford Focus va adopta din start motorizări hibride, în timp ce varianta electrică este doar în plan. În paralel, Ford dezvoltă tehnologia REx (range extender – prelungitor de autonomie) pentru SUV-uri, destinată clienților reticenți față de trecerea la electric. Prin această abordare, marca urmărește să reducă pragul de intrare în zona electrificată și să eficientizeze producția, prin partajarea de componente între Kuga și Focus.

Prețul estimat de lansare, situat între 35.000 și 38.000 de euro, va poziționa viitorul Focus între Puma Gen-E și SUV-urile electrice Explorer și Capri. Obiectivul este o ofertă competitivă în fața unor rivali consacrați, precum Volkswagen Tiguan, Kia Sportage și Hyundai Tucson. Ford mizează pe un design mai puternic inspirat de stilul american, dar și pe dinamica de condus, pentru a-și consolida atuurile tradiționale.

Lecția Puma

Succesul relativ al modelului Puma Gen-E pe piața britanică, unde a determinat o creștere de peste 300% a vânzărilor electrice Ford în prima jumătate a lui 2025, în special, datorită stimulentelor financiare generoase oferite de guvernul britanic, arată că un preț accesibil și un format familiar pot stimula cererea. Micuțul crossover electric a devenit deja cel mai vândut model electric Ford în numeroase țări europene, semnal clar că subvențiile contează mai mult decât promisiunile tehnologice.

Acest exemplu stă la baza planurilor pentru noul crossover Ford Focus, gândit să ofere o punte între segmentul accesibil, dominat de Puma, și SUV-urile electrice premium Explorer și Capri. Obiectivul declarat este creșterea ponderii de modele electrificate, fără a pierde însă clienții care preferă motorizările termice, și recâștigarea unor cote de piață apropiate de liderii generaliști, cum ar fi Renault, estimat a fi la un nivel de 6-7% din piață.

După restructurări dureroase, Ford revine la o rețetă mai adaptată Europei: platforme amortizate, producție locală și diversitate energetică. Focus, reimaginat sub formă de crossover compact, este proiectat să devină simbolul acestei noi direcții și să readucă marca Ovalului Albastru în centrul atenției pe piața europeană.

Vă recomandăm și:

Ford „taie” din producția de mașini electrice

Ford Focus, final de poveste

TEST: Ford Focus – O experiență intensă

Ford E-Transit capătă AWD

Land Rover Defender: ediție specială inspirată de Sir Winston Churchill

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

19 − two =