TEST: Ford Focus – O experiență intensă

0
485

Nu mai știu exact cât a trecut de când am urcat ultima dată într-un Ford Focus. Atmosfera îmi este oarecum familiară. Şi atunci de ce, când strâng volanul îmbrăcat în piele Sensico, mă încearcă un sentiment complet nou?

Un sentiment nou şi puternic. Cu siguranţă nu este străin de prezenţa enormei tablete centrale, cu diagonala de 13,2 inci, care înglobează pe lângă navigaţia cu grafică 3D sau SYNC4 şi un sistem audio marca Bang&Olufsen cu zece difuzoare. Acompaniat de un set extins de reglaje, interesant prezentate şi intuitiv de controlat, întreţine o ambianţă sonoră de nivel premium. Constat că îmi place şi tapiţeria textilă Ray-Metal Gray. Totodată, realizez că scaunul este foarte ospitalier şi oferă un bun sprijin lateral. Cel de la şofer are inclusiv reglaj manual pentru unghiul de înclinare al şezutului plus posibilitate de extindere a acestuia.

Arhitectura planşei de bord a suferit intervenţii subtile menite să comunice o implicare crescută în ceea ce priveşte percepţia calităţii.

Arhitectura planşei de bord a suferit intervenţii subtile menite să comunice o implicare crescută în ceea ce priveşte percepţia calităţii. Ajută la construcția impresiei bune pe care o fac, chiar dacă sunt dotări opționale, plafonul panoramic și trapa aferentă. Datorită lor, habitaclul este extrem de luminos şi de primitor. Cum designul minimalist tinde să se axeze din ce în ce mai pregnant pe ecrane multifuncţionale, nu mă miră deloc faptul că pe consola centrală se află doar şase butoane, inclusiv cel rezervat pentru pornirea-oprirea motorului. Cu gândul la micul, dar energicul EcoBoost care se află sub capotă, exact pe acesta îl şi apăs. Ralantiul debutează uşor zbuciumat şi zgomotos. Asta doar cât motorul este rece.

Ford Focus mHEV în varianta cu motorizarea EcoBoost de 155 CP şi transmisie automată cu dublu ambreiaj este un companion de drum căruia cu greu i-ai putea reproşa ceva.

Apoi îşi drege elegant mersul, la 900 rpm, punctat de foarte fine vibraţii şi un ronțăit liniştitor. Deşi are o cilindree de 999 cmc pe care şi-o împart frăţeşte trei cilindri, potenţialul său este unul foarte convingător: 155 CP dezvoltaţi la 6.000 rpm şi un cuplu maxim de cel puţin 190 Nm asigurat pe un palier de turaţii cuprins între 2.100 şi 5.500 rpm. Funcţia Overboost îl poate urca temporar până la 220 Nm (3.000 rpm), iar eventuala intervenţie a sistemului hibrid îl amplifică până la 240 Nm (2.500 rpm). Componenta de asistență electrică a motorului termic este asigurată de o baterie litiu-ion de 48V şi 8Ah conectată la un demaror-generator care poate suplimenta cuplul maxim al motorului termic cu până la 20 Nm sau îl poate suplini cu până la 24 Nm pentru a reduce consumul de combustibil. Cu siguranță ajută la asta și dezactivarea unui cilindru în mers, la sarcină constantă. Efortul tehnic cumulat face ca la 130 km/h, consumul instantaneu să oscileze undeva între 6 şi 7 litri, turaţia corespondentă fiind cea de 2.800 rpm. Accelerat de la ralanti, motorul își schimbă timbrul, ajutat şi de o evacuare acordată în registru sportiv. Deja din modul Normal, selectat de fiecare dată când apeşi butonul Engine Start Stop, descoperi cât de ambiţios este acest EcoBoost. Răspunde prompt pe accelerări, se aşează foarte convingător pe viraje şi înăbuşă autoritar ruliul. Direcţia cu răspuns nuanţat în funcţie de modul de condus ales face un duet bine echilibrat cu frânele. Îmi place încăpăţânarea cu care volanul mi se opune în modul Sport.

Încordarea se acutizează pe măsură ce viteza creşte, astfel încât experiența dinamică pe care o oferă este una incitantă. Frânele intervin progresiv, cu o amplificare liniară a forţei de frânare pe care o poţi doza cu uşurinţă din cursa generoasă a pedalei. Suspensia este reglată astfel încât reuşeşte să amortizeze eficient denivelările şi în acelaşi timp să contribuie constructiv la adoptarea unui stil de condus energic. Se remarcă şi prin lipsa unui zgomot intens la capăt de cursă. Transmisia automată cu dublu ambreiaj şi șapte trepte nu acceptă sub nicio formă implicarea şoferului. Selectează treptele cu tact şi menţine un rulaj lin, complet lipsit de sincope sau ezitări. Foarte savuros fuleul cu care ia startul, atunci când pui presiune gradual pe acceleraţie. Agreabil la condus, potent când vine vorba de sprinturi, comod şi bine accesorizat (inclusiv cu opţionale), Ford Focus mHEV în varianta cu motorizarea EcoBoost de 155 CP şi transmisie automată cu dublu ambreiaj este un companion de drum căruia cu greu i-ai putea reproşa ceva.

(Articol publicat în nr. 280 al revistei Auto Test Magazin)

 

Mai puteți citi:

TEST: Ford Ranger Raptor – Prădătorul

TEST: Ford Focus ST 2.0 EcoBlue – Atlet de stradă

TEST: Ford Focus ST Eco Boost – O mașină completă

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


5 + patru =