Ford Puma Gen-E: model electric fabricat la uzina din Craiova

0
86

Ford a prezentat oficial versiunea electrică a crossoverului de clasă mică Puma. Numit Puma Gen-E, acesta este fabricat la uzina Ford Otosan din Craiova, România.

Ford completează modelului Puma cu o versiune electrică. Anunțată de ceva vreme, Puma Gen-E a intrat oficial în oferta constructorului american, versiunea electrică fiind construită la uzina Ford Otosan din Craiova.

Puma este unul dintre cele mai populare modele oferite de Ford, devenind cel mai bine vândut model cu oval albastru din Europa. Modelul este construit în România, la uzina Ford Otosan de la Craiova, unde la fiecare 90 de secunde un exemplar iese de pe linia de asamblare.

Ford Puma – versiune electrică

Puma are deja cinci ani de când este pe piață și un an de la un facelift care a împrospătat liniile caroseriei. Cu noua versiune electrică Puma Gen-E, gama este acum completă. Datele tehnice oficiale spun că Puma Gen-E are un consum mediu de 13,1 kWh/100 km ceea ce îi asigură o autonomie de până la 376 km. Bateria NMC are o capacitate de 43,6 kWh. Același consum redus îi permite vehiculului să parcurgă chiar și 523 km în traficul urban.
Puterea maximă de încărcare la DC este de 100 kW, iar asta înseamnă că bateria se umple de la 10 la 80% în 23 de minute.


Ford Puma Gen-E are motorul electric amplasat pe puntea față, iar acesta dezvoltă 168 CP și 290 Nm. Viteza maximă declarată este de 160 km/h și sunt necesare 8 secunde pentru a ajunge la 100 km/h cu start de pe loc.

La nivel vizual, Puma Gen-E se remarcă prin grila frontală închisă similară cu cea a modelului Mustang Mach-E. Sub capota față avem acum și un spațiu suplimentar de depozire, volumul frunk-ului fiind de 43 litri. În portbagaj avem acum un volum de 523 litri, sau 574 litri dacă măsurăm până la nivelul plafonului și un spațiu suplimentar sub podeaua portbagajului numit GigaBox. Noul model electric are o masă totală de 1563 kilograme, cu doar 200 kg în plus față de modelul Puma echipat cu motor termic.

Interior

La interior se remarcă cele două ecrane, unul pe post de planșă de bord amplasat în spatele volanului, iar cel central de 12 inchi pentru sistemul multimedia Sync 4. Levierul pentru cutia de viteze a dispărut de pe consola centrală și se află acum în spatele volanului în partea dreaptă. Ford Puma Gen-E dispune și de mod de condus One-Pedal.

Ford propune două versiuni de echipare:
– Puma Gen-E, varianta de bază cu instrumentar de bord digital cu diagonala de 12.8 inch, display central de 12 inch cu sistem de operare SYNC 4 (Apple CarPlay, Android Auto, Alexa) iluminare ambientală, sistem audio cu 6 incinte și faruri LED;
– Puma Gen-E Premium include suplimentar sistem audio B&O Premium cu 10 incinte și soundbar integrat în planșa de bord, hayon acționat electric, keyless entry și Dynamic Matrix LED.

În România, Puma Gen-E are un preț de pornire de la 23.900 euro TVA inclus, în condițiile actualului program Rabla Plus. Fără tichetul Rabla Plus mașina are un preț de bază de 28.900 euro (cu Ford Ecobonus inclus), iar listele de comenzi au fost deschise. Livrările sunt programate să înceapă în primăvara anului viitor.

Vă recomandăm și:

Ford Puma facelift 2024, lansat la Craiova. Video

TEST: Ford Puma – Made in România

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


− patru = 0