Ford, strategie nouă privind zgomotul din interiorul mașinii. Cum a influențat Harry Potter această decizie

0
100

Ford declară război zgomotului din interiorul mașinii. Noua strategie se numește „Whisper” și a fost gândită pentru a spori confortul pasagerilor. Anul acesta a fost produs „cel mai silențios” Ford din istoria mărcii.

Inginerii Ford au muncit mult ca să pună la cale planul „Whisper”. A fost modul lor de luptă cu zgomotul din interiorul mașinii. Această strategie se regăsește pentru prima oară pe Ford Kuga Plug-in Hybrid, cel mai silențios model produs de vreodată de această marcă.

Povestea a început cu o examinare atentă a tuturor elementelor care produc zgomot, de la suspensie până la chederele ușilor, iar apoi s-au propus o mulțime de soluții ingenioase. S-a ajuns până acolo încât s-au efectuat perforații la nivelul pielii scaunele de pe noul Kuga și s-a redus aria totală a suprafețelor plane din interiorul mașinii. În acest fel, zgomotele au avut un grad de absorbție mai bun. Un rol important l-a avut reglajul aerodinamic al scuturilor antifonare, aflate sub caroseria vehiculului. S-a limitat în acest mod zgomotul care intră din exterior.

Inginerii Ford au petrecut doi ani testând peste 70 de tipuri de anvelope pe diferite suprafețe: de la asfalt neted până la beton dur și pietruit. Încercările  s-au desfășurat în condiții meteo diferite și la viteze variate. Toate acestea efoturi s-au făcut  pentru a găsi specificația exactă care menține zgomotul rutier la minimum, asigurând în același timp un nivel ridicat de confort.

„Ghinionistul” Harry Potter

Așa s-a ajuns ca Ford Kuga Plug-In Hybrid să fie cel mai silențios model al mărcii. De cel mai zgomotos a avut parte Harry Potter. Este vorba de Ford Anglia. Nu-i vorbă că nici nu poate fi prea multă liniște într-o mașină cu care mergi pe linia de tren și apoi decolezi în viteză.

 

 

Ford Kuga Plug-In Hybrid prezintă un nivel de zgomot în habitaclu cu un sfert mai mic decât cel înregistrat într-un Ford Anglia din 1966. Intensitatea zgomotului interior la aproximativ 50 km/h (30 mph) măsurată în treapta a treia de viteză (pentru modelele cu cutie manuală de viteze) este următoarea:

Vehicul Max decibeli dB(A)
1966 Ford Anglia 89 (89,4)
1970 Ford Cortina 81 (80,9)
1977 Ford Granada 83 (82,5)
1982 Ford Cortina 79 (78,5)
2000 Ford Mondeo 77 (77,3)
2020 Ford Kuga Plug-In Hybrid 69 (69,3)

 

https://www.youtube.com/watch?v=8hwWWcr1zWg

 

Foto: Ford

http://www.autotestmagazin.ro/masurarea-zgomotului-produs-de-autovehicule/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


noua − = 3